missljud från framvagnen

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

missljud från framvagnen

Inlägg av gt_87 »

har fått missljud från framvagnen. kommer när man ska bromsa in i en korsning kommer ett knäpp sen är det tyst tills man kör iväg igen kommer knäppet igen. låter som att det kommer från höger sida.någon som varit ute för detta? mvh micke
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

nu har jag kommit på vad det är som låter. det är en av länkarmsbussningarna som är slut. hade samma fel på min andra gt så det va ganska lätt att fixa. funderar på om man behöver göra framvagns inställning efter man bytt den eller byter nog på båda sidor så det är nytt på båda sidor. mvh micke
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Ok det var bra.
Vanligt fel?
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

japp. jo när jag hade min förra gt så fick jag nedslag på besiktningen att det var glapp där. och besikningskillen sa att detta var tyvärr en sjukdom på gt att det glappar där sen vet jag inte om det är så. kanske någon annan som har mera kunskap och vetskap om detta?
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Kontakt:

Bussningar...

Inlägg av Dompers »

Fick själv nerslag på detta(endast notis dock) så jag kan tänka mig att det
stämmer.
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

aha ok. bussningarna kostade 170 st på bilcity och 135 på mekonomen.lite pilligt att byta men har man en press så man kan pressa i och ur dom så går det bra.
Skriv svar