tomgången??

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

tomgången??

Inlägg av Gt Mackan »

Hej har en gt coupe 88 som bluddrar på tomgång men så fort den kommer över 1100 varv så går den som den ska, det går ju att leva med men har man en fräsch bil i övrigt så skall allt va klockrent tycker jag, går hur bra som helst när man kör det är bara på tomgång den bluddrar, även när den är kall så går den perfekt, vore tacksam för svar blir galen snart :evil:
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

ok

Inlägg av Gt Mackan »

stiften är nya, men funderar på om det är spridarna som lämnar för dåligt med bränsle på tomgång
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Såg att avgasystemet var slut. Vad jag hört kan det bero på det i bästa fall.
Annars får någon rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 11, 2006 22:23
Ort: Ulricehamn

Ok

Inlägg av Gt Mackan »

men det läcker endast vid sista burken, frågan är om det är det, kul att någon angagerar sig i att hjälpa mig, Tack skall du ha :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: Ok

Inlägg av Edis »

Gt Mackan skrev:kul att någon angagerar sig i att hjälpa mig, Tack skall du ha :D
Skulle ju kunna bero på att ingen vet vad det skulle kunna vara :roll:
Söker man på tomgång hittar man en himla massa trådar och det kan i stort sätt vara vad som helst som orsakar dessa bekymmer.

Vad har du gjort för att försöka få bukt på problemet? Bytt något? Alltid lättare att hjälpa till att felsöka om man lämnar så mycket info som möjligt.
Nenne
GT-diggare
Inlägg: 54
Blev medlem: sön jun 05, 2005 21:04
Ort: G

Inlägg av Nenne »

Jag hade liknande fel på min, fast den gick inte rent förrens på typ 3000 varv. Bytte då tändkablarna, och VIPPS så gick den som en klocka igen.
Ett litet avbrott antagligen i ngn av kablarna som gjorde att strömmen inte kom fram på tomgång, men när varvet - och därmed spänningen ökar - så hoppade strömmen över brottet och den gick rent iaf.

Köpte nya på Biltema för billiga pengar. Funkar bra men lite kass passform dock. Till skillnad från original, så måste du ha kvar hattarna på tändstiften på Biltemas kablar. men köpte också - som sig bör - nya tändstiften också även dessa på Biltema.


Summa summarum -
Byt "samtliga" tänddelar när du har dessa typ av problem.
Tändstift
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor

Det är en billig åtgärd och löser de flesta problem. Tändkablar skall ju enligt rekommendation bytas var 4000:e mil dessutom....

Lycka till!
/Nenne
Skriv svar