Larmar för oljetrycket

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare

Larmar för oljetrycket

Inlägg av Gt Mackan »

Idag när jag åkte i gladan ro hem så helt plötsligt, började oljelampan lysa svagt, och sedan starkt och summern började tjuta släppte direkt på gasen då tystnade det, kollade oljetrycksmätaren men det var helt ok ojetryck, fortsatte köra och rätt som det var vid ca 2000 varv så började det tjuta igen, tryckte ner kopplingen och då försvann det, SKUMT tycker jag, nån som har ett förlsag eller är det bara att riva ner tråg och byta oljepump :(

*Bytte rubrik för att lättare ana vad tråden handlar om /Edis*
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Kan glatt medela att det bara handlar om en oljetrycksgivare som gett upp. Audi 5:an har två två eller tre oljetrycksgivare en för under 2000 varv och en för över 2000 varv. Och sen antar jag att oljetrycksmätaren har en egen också.
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare

Ok

Inlägg av Gt Mackan »

Får kolla det, hoppas bara att min oljetrycksmätare funkar som den ska man vet ju inte med gammel skit:)
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Den funkar nog garanterat verkar bara vara givaren för över 2000 varv som ger upp efter ett tag.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

har samma på min gt. men jag har fuskat lite. det sitter två kontakter en med en kabel och en med 2 det är den kontakten som spökar. den ena kabeln går till summern och oljelampan. den andra går till olje trycks mätaren i mitt konsolen. jag jordade den kabeln sen så var den tyst. får kolla på mätaren i mittkonsolen. lycka till. mvh micke
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare

tack

Inlägg av Gt Mackan »

Tackar för alla råd det är bara att prova sig fram, passar tändkablarna från biltema, står bara att det är till audi 80 5cyl
Skriv svar