Kromade motordetaljer

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Kromade motordetaljer

Inlägg av Edis »

Jag har ju en extra motor som jag kan plocka lite delar på och eftersom min ventilkåpa och kamremskåpa är allt annat än fina så tänka jag plocka bort dem och slipa rent och lacka dessa. Nu började jag med kamremskåpan och av en ren händelse så lyckades jag få en del bitar VÄLDIGT glänsande, nästan som kromat. Det blir säkert ingen hållbar glans, men det såg rätt snyggt ut. Jag gav dock upp efter rätt mycket putsande för jag insåg att den var lite för "porig" för att det skulle bli riktigt snyggt... Blev faktiskt inte ens något lackerande så mina delar får vara fula tills vidare... :oops:

Men av en ren händelse så snurrade jag runt på nätet och hittade kromade delar till salu:
Bild
Lite sugen är man allt... Kan nog bli snyggt med polerat insug och annat så småningom :D
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Tjena Edis. Såg att inlägget om kromade kamkåpa och ventilkåpa, och tänkte då höra med dig vart man kan köpa dom? om du har nån adress till länken eller så, och såg du vad det var för pris på grejerna?
Skulle bli riktigt snyggt med kromade detaljer i motorrummet :D
Tacksam för svar

//Audimannen2
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är på ebay och det är pågående auktioner :D
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Jag har själv polerat lite grejer till en gammal Volvo åt en polare, blir jäkligt läckert. Funderar på att göra det på min bil också.
Men det krävs mycket tålamod och att ytan är förhållandevis fräsch om man ska ge sig på att polera själv.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag missade auktionen och det var väl tur...

Ventilkåpan gick för 81 Euro och kamremskåpan för 52 plus att frakten hade gått på 28 Euro... Runt 1500 spänn med andra ord...
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker

hehe

Inlägg av SibbSon »

det va inte så farligt, det hade jag fan pungat =P
Skriv svar