Hur monterar man Öppet Sportfilter?!

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Audimannen2
GT-fanatiker

Hur monterar man Öppet Sportfilter?!

Inlägg av Audimannen2 »

Hej allihopa!! Jag tänkte höra med er, hur många är det som har öppet sportfilter på era GT bilar?? Om det är nån som har det kanske ni vill visa nån bild på hur det ser ut? Jag har hört med en kille om hur man skulle kunna montera ett sånt filter, han sade att det ska gå men att man kan också bygga om original luftburken på någe vis. Om det är nån som vet/har något tips på hur man skulle kunna göra får ni gärna tipsa mig lite grann.
Jag har köpt ett luftfilter men nu återstår bara att montera det. När allt är klart kommer man få ett skönare ljud :D

Tacksam för bilder och hjälp.
Ha det bra alla GT Freaks.

//Hälsningar Audimannen2
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Hmm största problemet är nog plats brist.
Men på http://www.dalhems.com/indexgla.html klicka sedan på "Välkommen till Dalhems nya hemsida. Klicka på denna länk
för att komma vidare." sök på art.nr PK010C
En sådan funderar jag på att köpa.

Men eftersom du redan köpt filter antar jag att du hellre vill använda det. Då handlar det nog om att kapa sönder orginal burken och sedan försöka plasta eller nita/limma dit någon form av plåt för att få dit en adapter som passar mot luftfiltret, men att få det snyggt och bra kan bli svårt pga platsbristen.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

Hej hör med lilja här på forumet han har gjort det i sin gt och det var riktigt snyggt gjort. mvh micke
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Hittade denna bild men det är en Audi 100 och inte samma luftburk soim vi har i våra GT. http://www.audi100-online.de/Technik/Ti ... eil_2.html
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

NSX: Jag tittade på den där luftfiltersatsen som du funderade på att köpa på Dalhems och det skulle kunna vara något det, för då vet man att det är bara att smacka. Fast jag tyckte det var lite mycket pengar bara. Men vi får se om man kan göra nån lösning så att man kan få på mitt öppna luftfilter. En grej som jag har funderat på är om det går att montera filtret direkt på/efter luftmasse mätaren :? fast jag har ju inte tagit bort insprutningen och luftburken så jag vet inte hur det ser ut, men förmodlingen så går det väl inte.
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Är det nån som vet hur man får tag på Lilja?? för det finns ingen e-post adress till han eller något tfn nr.

//Audimannen2
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Jag funderar på att beställa ett sådant filter paket till GT:n för då passar det direkt :D då byter man bara ut underdelen med den gamla mot den nya som är i rostfritt.
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker

Inlägg av Cippi »

Är det inte bara att ta ut det gamla filtret och kanske spara gummitätningen runt så det tätar runt burken och sen sätta dit det nya flitret på röret som går ut under burken? Så tror jag att man kan göra. Lilja hade gjort nåt liknande på sin.
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Jag funderade på att göra så faktiskt, men vet inte om det gör samma effekt, så jag har bestämt mig att köpa en sån där filtersats. Kan nog bli riktigt snyggt.
Skriv svar