Fetare Blandning?!

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Audimannen2
GT-fanatiker

Fetare Blandning?!

Inlägg av Audimannen2 »

Hejsan allesammans!! Jag var och besiktade GT:n igår och CO värdet var 0.3 vilket är lite lågt tycker jag och man får ha 3.5 som högsta värde, så tänkte jag skulle ställa upp soppa trycket lite, alltså ge bilen lite fetare blandning. Men tänkte då höra med er om det är nån som vet åt vilket håll man ska skruva för att han ska få mer sås?? ska man skruva ner skruven eller uppåt??

//Audimannen2
Sammy
GT-intresserad

CO-halt

Inlägg av Sammy »

Om du syftar på CO-haltsskruven som sitter mitt på bränslefördelaren, så vrider du den åt höger för att feta upp. Du gör detta med en 3mm insex. Det räcker med ett 1/8-dels varv, så skulle jag gissa att du ligger runt 1.0% i CO-halt sedan. Den är väldigt känslig med andra ord. 1.0% är vad som är rekommenderat för denna motorn. (Det som står i specifikationerna för motorn med andra ord).
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Nu har jag givit bilen lite mera bensin, jag skruvade bara lite grann på den dvs inte mkt alls och efter det gick den som lite jämnare på tomgången :D
Hellre att han får lite mer än för lite tycker jag, visst det blir ju lite dyrare att åka med den men det gör inget för det är inte så ofta man kör med pärlan.
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker

Inlägg av Cippi »

Med risk för att verka helt bakom flötet så erkänner jag att den jäkla skruven ni pratar om har blivit osynlig på min bil... :: . Kan nån förklara lite bättre? Please.
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Den sitter långt ner i ett hål på bränslehuvudet, orginal så sitter det en gul plastplupp över hålet.

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker

Inlägg av Cippi »

Jag hittade den till slut. Sibbson var väldigt hjälpsam. *yes*
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
motornisse55
GT-intresserad

Inlägg av motornisse55 »

Eftersom jag har påställt tryck så händer de lite ibland. När jag kör på ganska kraftigt o varvar så när jag växlar mellan 3 och 4 så skjuter den ut en ca 2dm lång låga ibak. Har aldrig sett de själv eftersom de e ja som kör men de som jag har kört om säger detta. Lite coolt kanske men inte bra för avgassystemet. lite av de överflödiga bränslet åker nog rakt igenom tror jag.
Skriv svar