problem på tomgång

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GT-Bjorn
GT-fanatiker

problem på tomgång

Inlägg av GT-Bjorn »

hej ! jag har ett problem på min GT -87

när man startar bilen ( den har stått still i 2 år innan jag köpte den ) så ligger den mellan 2000-3000 varv på tomgången.. jag undrar med detta : vad kan felet vara ?

tack på förhand MVH /björn
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Om du testar sökfunktionen på forumet och skriver tomgång* så ser du att det har varit uppe en massa gånger. Det är vanligt att det strular...

Jag hade kollat EGR-ventilen, tomgångsmotorn, letat "vakuumläckor" och funderat på om tempgivarna fungerar som de ska, men det finns säkert fler teorier... Det var det jag kom på nu...
GT-Bjorn
GT-fanatiker

Inlägg av GT-Bjorn »

okej ! takc för hjälpen, lär bli att fråga pappa då jag inte kan så mycket om bilar men har däremot arbetat på atteviks under 20 år ( bland annat med GT-coupeérna o urquattro osv ) men tack för tipsen ! Mvh /björn
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hehe, du får mjölka din far på tips och råd, vi kan behöva support allt som oftast :D

Tomgången och svårstartade bilar har iallafall gjort att vi har fått meka/felsöka en hel del :lol:
GT-Bjorn
GT-fanatiker

Inlägg av GT-Bjorn »

ja det e ju det som är det värsta med gamla bilar tyvärr.. dock så spelar det ingen roll för min del att GTn e gammal.. ville ha den iaf eftersom det är en tuff,snygg,grym,brutal och jävligt trevlig racer kärra :D.. som det märks så är audi det enda rätta för min del så.. men i vilket fall så tackar jag för hjälpen !
Skriv svar