Konstig fundering

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

Konstig fundering

Inlägg av stofe »

Satt och kollade på blocket.se på motorer... Innan så fick man ett förfrågan av min far om jag ville köpa hans Audi a6 2,4 tipptronik(felstavat)... för en vettig peng... sen kom jag på att tänka kan man trycka ner en v6 från 98 i en GT ock hur mycke krongel skulle de bli... då kan man ju ta en med biturbo me?.... men man måste ju bara kolla om någon vet om de går..(allt går föutom småbarn, men dom lär sej)...
*yes* ::
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

Hur stort är motor utrymmet??? l b h ?
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Jag tror att det är ett stortproblem. BiTurbo lockar men Motorutrymmet är kort med brett på A6orna och tvärt om på Gtn. Men när man väl håller på så kan man ju lika gärna köpa 2,8E motorn och S4 (A4) konvertera med dubel turbo (RS4) och hela kittet. Men det var inte din fundering. 2,4 är inte särskilt stark (170hk) men det räker till. Inget är omöjligt bara man inte räds för att arbete. Det är aldrig att "stoppa in" utan det blir mycket "custom"

MVH Audi Art
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

Vilken motor är bäst att stoppa in då??

de ska va bra me acc
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

utväxlingen ger acc. alltså låda diff och slutväxel. Men jag skulle gärna se en gt med 2,4 eller 2,6,2,8 men ja rekomonderar 200,urquattro,S2,S4,S6 ABY 2.2liters turbo motor. Bör gå i betydligt enklare än 2,4an. Men absolut inte bult on!

hör med quattro.se dom kan lite även dahlbäck kan nog svara på en del frågor.
Skriv svar