Spjällhuset

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Spjällhuset

Inlägg av Edis »

Tråden överflyttad från det gamla forumet

Fråga:
I spjällhuset finns det en liten "strypning" framför lilla porten, ger det någon effekt att ta bort den? Insidans diameter är 24 mm annars är den 35-36 mm. Tekniskt sett borde det bli mer vrid på låga varv, eller?
Sen undrar jag såklart också om det är någon som vet hur man tar bort den lilla "strypningen"?
Cennie - 2004-10-01 16:22:43

Svar:
De ger en märkbar skillnad, tog bort den på min första.
Men kommer inte exakt ihåg hur, tror du måste skruva ut ett vaccumrör på sidan, sen tror ja bara den ska vara att "pilla ur"...
John - 2004-10-01 21:57:46

Svar:
Har lyckats få bort den nu, och det var som du sa. Att man måste skruva ut ett vaccumrör på sidan och sen dra ut strypningen. Som sagt, har tagit bort den nu men får fan inte biljäveln att gå. Den står och bluddrar på 300-400. Hur fick du, John, den att gå som "vanligt" efteråt. Har för mig att jag nästa måste ställa om tändningen eller nått sånt. Jag har ställt upp tomgången till max men den vägrar ändå att gå. Hur gjorde du?
Cennie - 2004-10-04 18:49:01

Svar:
Du lär justera både tändning och bränsle-luft blandningen...den får ju mer luft nu så den lär kräva mer bränsle åxå...dvs fetare blandning...tändningen har jag för mig att man ställer fram ca 10 grader...att justera tomgången kommer nog sist...
det blir ju i praktiken som att chippa bilen, dvs en optimering av bränsle-luft tillförsel och tändning....kolla med nån firma som chippar turbomotorer, dom brukar veta hur man gör med sugmotorer när det gäller chippning åxå...lycka till å hör gärna av dig, jag funderar själv på att göra nåt liknande...
Micke Grip - 2004-10-05 04:43:04

Svar:
Okej, tack så mkt. :)
Ska gå ut och skruva lite nu. Skriver lite senare så ni får veta hur det gick!
Cennie - 2004-10-05 14:55:52

Svar:
Va lite kort i mitt svar kanske, men de är precis som Micke säger..
John - 2004-10-06 23:42:18
spax
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 11, 2004 13:30

men jag hittar inte

Inlägg av spax »

hej jag hittar inte något rör eller nått annat som kan hålla fast strypningen
kan någon skicka en bild eller något?
spax
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 11, 2004 13:30

Inlägg av spax »

jag hittar bara inte röret eller vad den nu ska vinnas där
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

En annan tråd där det finns bilder...
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Jimpa_31
GT-diggare
Inlägg: 89
Blev medlem: ons dec 15, 2004 09:11
Ort: Kopparberg /

Inlägg av Jimpa_31 »

Hmm. och hur ställer man om bränsle trycket da ???

Vore kul att pilla bort strypningen :P


Men vill inte ge in mig på någe som jag vet någe om ^_^
Audi Gt Coupe 82
Bild
Skriv svar