Trimning
mums hk
ja du kan ju börja med att dra pluggen i insuget den som är till den lilla porten, en nackdel då är att du får pilla med tändning,bränsle och syre för att få den att gå ordentligt.
nästa grej som också ger mest är att byta eller fixa din egna topp til en planad och portad + lite mer som alltid.
vips så har du en annan motor och det kanske går på 4000, inte en aning men jag kan tänka mig nått sånt.
fins så mycket mer att göra så jag årkar inte skriva.
nästa grej som också ger mest är att byta eller fixa din egna topp til en planad och portad + lite mer som alltid.
vips så har du en annan motor och det kanske går på 4000, inte en aning men jag kan tänka mig nått sånt.
fins så mycket mer att göra så jag årkar inte skriva.
Re: Trimning
Finns inget prisvärt och det kostar jättemycket.Karlsson skrev:är sugen på lite fler hk i gtn, vad är mest prisvärt och mest effektfullt o vad kan det kosta??
Att sugtrimma en standardbil är inte så lämpligt egentligen
Men porta toppen, svarva llm, lagom vass kamaxel (du ska kunna besikta

2.5 tums avgas, slipa in ventilerna och byt styrningar, byt ringar till kolvarna och wips så har du en rimlig motor som går bra mycket bättre fungerar till vardags och har inte kostat så mycket.
Men förvänta dig inga jättehöga siffror direkt, då är turbo lämpligare.
Strypningen i insuget
Hej!
Har läst lite om strypningen som kan finnas i insuget! Nu undrar jag ungefär vart den sitter, var ute och kollade lite snabbt igår men såg inget speciellt... Läste att man skulle lossa ett slangfäste för att få bort den vart sitter det?
Kan man ta bort den när insuget är på plats?
Tackar på förhand!
Fredrik
GT coupé -85
Har läst lite om strypningen som kan finnas i insuget! Nu undrar jag ungefär vart den sitter, var ute och kollade lite snabbt igår men såg inget speciellt... Läste att man skulle lossa ett slangfäste för att få bort den vart sitter det?
Kan man ta bort den när insuget är på plats?
Tackar på förhand!
Fredrik
GT coupé -85
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Jupp, Nu har jag fixat första versionen av denna bild,...
Jag vill att ni som kan mer ger mig tipps och idéer om hur denna bild kan förbättras.
Målet är att få till en så bra bild att den platsar i Tipps avdelningen...
Det jag är mest nyfiken på är om jag har glömt något, Eller om någon har en bombsäkert sätt att få bort vacumröret... Utan att förstöra det...
Detta är endast version ETT, Den är inte färdig men den borde kunna hjälpa lite...
http://www20.brinkster.com/warwolves/Sp ... huset.html
Hittade lite stavfel o grejjer på bilden, Ber om ursäkt för dessa...
Jag vill att ni som kan mer ger mig tipps och idéer om hur denna bild kan förbättras.
Målet är att få till en så bra bild att den platsar i Tipps avdelningen...

Det jag är mest nyfiken på är om jag har glömt något, Eller om någon har en bombsäkert sätt att få bort vacumröret... Utan att förstöra det...
Detta är endast version ETT, Den är inte färdig men den borde kunna hjälpa lite...
http://www20.brinkster.com/warwolves/Sp ... huset.html
Hittade lite stavfel o grejjer på bilden, Ber om ursäkt för dessa...
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Ok, Nu ska jag inte säga att det här ger nån större förändring för ärligt talat så vet jag inte.. Men jag ramlade över ett inlägg för länge sedan på ett eller annat forum där de sa att om man tar och bygger ihop en HY och en KX på någe sätt så skulle de ge lite effekt... Detta tar jag bara ur minnet som är gammalt men de kan ju vara ännu en sak att jaga... 
Undrar om de inte va Hy block med Kx topp...
Se om du hittar ut någe av de

Raven_LIII skrev:Ok, Nu ska jag inte säga att det här ger nån större förändring för ärligt talat så vet jag inte.. Men jag ramlade över ett inlägg för länge sedan på ett eller annat forum där de sa att om man tar och bygger ihop en HY och en KX på någe sätt så skulle de ge lite effekt... Detta tar jag bara ur minnet som är gammalt men de kan ju vara ännu en sak att jaga...
Jag använder HY topp och KX block. Varför vet jag inte har ju inte byggt motorn själv.
det där med spjällhuset är fritt fram oxå, jag har portade spjällhus, går att ta upp rätt så mycket faktiskt, och se till så att båda spjällen öppnar tillräckligt och INTE för mycket, det är rätt vanligt att det stora spjället går för långt vid full gas och då kommer det ivägen igen ju.
Går oxå att svarva upp luftmängdsmätaren, där tallriken sitter. Bra grundämne är att ta från en 200.
Hittade en bild på ett av mina spjäll
http://www.vombsmotorsport.com/temp/spj ... portat.JPG
Portade till höger...
Där syns även strypningen på standardspjället.
http://www.vombsmotorsport.com/temp/spj ... portat.JPG
Portade till höger...
Där syns även strypningen på standardspjället.
-
- GT-tok
Allt som gör att det flödar lättare hjälper ju. Spjäll finns det i alla storlekar men inte standard som passar där bolt on, vad jag vet.<:gt 2.2l:>lillen skrev:mitt spjäll hus är också dragen plugen i men gör det nån ting om man portar upp stora spjället,,,, omdet är nån som vet finns det större spjäll och få tag i???
Kan vara att det är större insug på audi 100 än på KL motorn men jag kommer inte riktigt ihåg
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok