Erfarenheter av lågprisdäck?

Här snackar vi ET, bultmönster och mönsterdjup.
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Jag rekommenderar Semperitdäck. Säljes hos OKQ8. Jag har väldigt goda erfarenheter av sådana. Om man skall jämföra däck utifrån hur mycket eller stora balansvikter man måste hänga på så är Semperit det enda märke jag kört där det ibland inte behövts balansvikter överhuvudtaget. Dock skall jag tillägga att jag har endast haft Semperit sommardäck. Ett bra och billigt alternativ. M.v.h Hans Norell.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jag kan ju säga som så efter jag har provat både billiga och dyra däck. jag köpte några som heter barum eller liknande det var ju låg pris däck.15" men dom däcken var helt värdelösa i blöt väder. men när det var tort då var det grep i dom. men nackdelen med dom var att dom räckte bara en sommar sen var dom slut. sen köpte jag michelin och dom funkade hur bra och hur länge som helst. har nu på min audi khumo däck och har setat och pendlat med dom i varierande hastighet och funkar bra. så det är ju klart ju biligare däck man har ju oftare får man byta. sen beror det på hur man kör med så klart. ska man leka ronny o ragge i varenda korsning ja då tar dom ju slut. ska man köra som farmor anka ja dom torkar dom sönder innan dom blir ut slitna. så helt klart har ju priset betydelse på däcken och till vilket enda mål du ska använda det till. det är ju inte så står pris skillnad i dagens läge på däck.
st
Inlägg: 2
Blev medlem: sön maj 16, 2010 20:06

Inlägg av st »

Köpte billiga puckar till mammas bil från dackonline för andra gången nu funkar perfekt med dom,men köp inte dom billigaste däcken fick lägga på 360 g på ett däck !!!!!! var tvungen att sätta fälgen i svarven och mäta upp den men det var däcket som felade,köpte Fulda sist och dom funkar bra.
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Nankang har fått bra betyg på sistone också. annars har man ju en hel uppsjö med däck som kostar en del mindre och som alltför oftast presterar minst lika bra som däck med häftiga märken, typ Michelin, Continental, Pirelli och liknande.

Polaren köpte Nankang NS-2 till sin tyskstukade audi 80 5s för bara några dagar sen. det enda han har att klaga på om dom var det dåliga greppet när det var blött ute. och visst, just dom däcken är väl inte direkt i toppklass, men sen får man tänka på att han kör rejält tyskstuk på den bilen också, d.v.s. lite gummi mot marken.

dessa dimensionerna kör han med nu:
http://www.tyrestretch.com/7_165_40_R16 ... 31.jpg.php

just Nankang NS-2 har ju fått lite halvdålig kritik just vid blött underlag vad jag vet, men bl.a. Nankang har ju bättre däck att välja på också. sen är det ju en smaksak. vissa tycker att det är en säkerhet att välja Continental istället för t.ex. Marshal som kostar kanske 300:- mindre/däck men som fått minst lika bra kritik.

smaken är som baken helt enkelt, och man får ju se vad man själv behöver bruka däcken till :)


MVH Phille
Skriv svar