Jag har märkt att GT 82-84 går att få tag i märkvärt billigare än -85 och uppåt, men före -85 är det ju 4/100 och jag vill ha tag i en med 4/108, är det "bara" att sätta dit fjäderbenen från en 85;a (eller nyare) på en -84;a (eller äldre) eller är det mycket som skiljer bilarna åt?
Tack på förhand!
Byta cirkel från gt -84 till gt-85....
Byta cirkel från gt -84 till gt-85....
/R Gustavsson
vad mig vet..
så ska det bara va att stoppa dit, det va vad ja gjorde på min första gt som blev påbackad av en posten-lastbil.. sen kunde ja 4x108 fram & 4x100 bak =P jäääättefint blev de me 2 olika par fälgar :P
Re: Byta cirkel från gt -84 till gt-85....
Största problemet blir väll bak, där får du byta hela bakaxeln, i samband med detta kommer du då även få skivbromsar bak. Hade tänkt göra detta på min 83:a för många år sedan. Men de blev inget av med det.Wicked skrev:Jag har märkt att GT 82-84 går att få tag i märkvärt billigare än -85 och uppåt, men före -85 är det ju 4/100 och jag vill ha tag i en med 4/108, är det "bara" att sätta dit fjäderbenen från en 85;a (eller nyare) på en -84;a (eller äldre) eller är det mycket som skiljer bilarna åt?
Tack på förhand!
Jag skulle nog köpa en 85-88 direkt för att slippa det krånglet.