Byta cirkel från gt -84 till gt-85....

Här snackar vi ET, bultmönster och mönsterdjup.
Wicked
GT-intresserad
Inlägg: 47
Blev medlem: tis jul 25, 2006 17:27
Ort: S

Byta cirkel från gt -84 till gt-85....

Inlägg av Wicked »

Jag har märkt att GT 82-84 går att få tag i märkvärt billigare än -85 och uppåt, men före -85 är det ju 4/100 och jag vill ha tag i en med 4/108, är det "bara" att sätta dit fjäderbenen från en 85;a (eller nyare) på en -84;a (eller äldre) eller är det mycket som skiljer bilarna åt?

Tack på förhand!
/R Gustavsson
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

vad mig vet..

Inlägg av SibbSon »

så ska det bara va att stoppa dit, det va vad ja gjorde på min första gt som blev påbackad av en posten-lastbil.. sen kunde ja 4x108 fram & 4x100 bak =P jäääättefint blev de me 2 olika par fälgar :P *hehe*
Jonta
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 09, 2004 14:48
Ort: Norberg
Kontakt:

Re: Byta cirkel från gt -84 till gt-85....

Inlägg av Jonta »

Wicked skrev:Jag har märkt att GT 82-84 går att få tag i märkvärt billigare än -85 och uppåt, men före -85 är det ju 4/100 och jag vill ha tag i en med 4/108, är det "bara" att sätta dit fjäderbenen från en 85;a (eller nyare) på en -84;a (eller äldre) eller är det mycket som skiljer bilarna åt?

Tack på förhand!
Största problemet blir väll bak, där får du byta hela bakaxeln, i samband med detta kommer du då även få skivbromsar bak. Hade tänkt göra detta på min 83:a för många år sedan. Men de blev inget av med det.

Jag skulle nog köpa en 85-88 direkt för att slippa det krånglet.
Skriv svar