En Liten Fråga angående sidoblinkers

Här samlar vi frågorna som har med ljus och lykta att göra.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

En Liten Fråga angående sidoblinkers

Inlägg av stork3n »

vilken färg på sidoblinkers tycker ni man ska ha på en vit gt?
vet inte vilken färg jag ska beställa, står mellan svart och vit...
Nån idé?
Senast redigerad av 1 stork3n, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Jag va först inne på att ha så mkt svarta detljer som möjligt på min vita gt, men sen så kände jag att desto vitare detaljer, ju bättre. Förutom spjällen bak då, sjukt snygga svarta. Klart du ska ha vita om du frågar mig. Vart beställer du ifrån? Vad kostar de? Oxå inne på sånna..
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jo jag är inne på vita me.. beställer från creatix.
här e länken

http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArtId=3070

det är väl såna det ska vara
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

jag är inne på vita jag med har satt dit vita på min silvriga och det gjorde massor gemfört med orginal. hoppas dom är bättre än dom jag har. mina har redan bleknat köpte dom på garanti delar till träffen förra året. inte bra. edis visade sina blinkers han köpte vet ej vart dom kom ifrån eller om dom bleknat som mina.
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: ons jun 01, 2005 14:07
Ort: V

Inlägg av Cippi »

Vita är nog snyggast. Jag köpte såna som sitter på golf 3. Dom passar fint och är snäppet snyggare än dom som ska vara till audin.
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag köpte mina via Hova på Vallåkraträffen, Ni hittar de på www.hova.com
Här är en bild på lådan:
http://bilsnack.com/gt/garage.php?mode= ... image_id=4

Mina ser hur fina ut som helst fortfarande, har sådana på 100:an och de är också hur fina som helst efter ett antal år på nacken.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

ah då vet man vart man ska skicka efter sido blinkers nu då :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Är det nån mer än jag som inte har sidoblinkers på sin GT?? :D min är en 85:a och man kan inte se att dom har svetsat igen det eller nåt, men det kan ju vara så att dom har bytt skärmar förut från den äldre modellen. Iaf så är det skönt att slippa sidoblinkersen, mindre rost och billigare styling *yea*
Aja ville bara säga det. Jag tycker iaf det är snyggast med vita blinkers oavsett färg.



//Audimannen2
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

japp har inte på en av mina gt:s en 85a det med men det beror på att sido blinkerserna kom 86 *yes*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Det fanns inte vita på hova så jag beställde silver, men räknar med att de ser likadana ut... Vi får väl se när de kommer. Så blev jag påhoppad av "andra som beställt denna var köpte även..." Så det blev silverlampor oxå. Så det är en 85:a man ska ha alltså, snyggare utan några alls...
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

jo det blir en clenare lock utan dom. men kan varna alla här inne för en sak. att sätt inte dit 85:ans skärmar eller ta bort blinkersen o lägg igen hålen om ni har en 86-88:a. min polare hade en opel manta 86:a som dom hade gjort så precis när han köpte den. men blev massa liv när han besiktade bilen. han fick 2:a på att sido blinkersen saknades så han fick hem o göra nya hål och sätta tillbaka sidoblinkersen igen. och in på om besiktning. väldigt surt...
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Jaha det är på så vis, har alltid haft för mig att sido blinkersen kom 85, men då vet jag, då har vi klarat upp det :D
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Fick mina från hova.com idag. Beställde dem i förrgår. Provmonterat ena sidan, men de "klickar" inte riktigt i så de sitter bra på ena sidan av glaset. Kan vara just mitt exemplar, men det går säkert att lösa ganska enkelt. Beställde silver och tycker inte att det är nån märkbar skillnad på vit. Plasten är ju transparant, bara hållaren bakom som är silver, och glänser lite mer igenom.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Inget svar på din fråga men en lite info: När ni monterar dessa ska ni först sätta i den fjädrande kanten för att sedan pressa dom åt det hållet och sen sätta in nabben som är fast. Om ni först sätter in nabben och sedan klickar i den fjädrande plasten så finns risk att den skrapat bort lacken i hålet och det är ju inge bra. Tips jag fick från plåtverkstan på VAG.

Bruzze
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Då är det dags för mig att "göra om, gör rätt". Vågade inte göra det i fall knoppen skulle brytas av... Tack för tipset!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det funkar nog bäst på nya blinkers för med gamla finns det nog risk att dom spricker. Var försiktig. Jag har mina sidoblinkers tända på positionsljus. Sen slocknar dom när jag blinkar. Problemet är att om inte fartvinden kyler blinkersena så smälter plasten och den fjädrande tungan tappar sin spänst. Sen ramlar dom ut, eller iallafall så långt kablarna räcker! Detta hände när jag inte körde med bilen på ett tag och bara startade den och varmkörde med jämna mellanrum. Jag ska köpa diodblinkers till detta. Dom är svalare.

/Bruzze
Skriv svar