Dåliga reflektorer

Här samlar vi frågorna som har med ljus och lykta att göra.
clew
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jul 29, 2007 19:14

Dåliga reflektorer

Inlägg av clew »

Hej

Har en audi 90 85a som jag förstått har samma framlyktor som gtn.
Reflektorerna är dåliga så jag undrar vad man gör åt det.
Begagnatmarknaden är inte så stor för dom här lyktorna...
Kan man köpa nya reflektorer för ett överkomligt pris nånstans?

MVH
Lars
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hej och välkommen hit :D

Det är tyvärr en vanlig sjuka och det är sällan man hittar de på annons... Det går att köpa nya på Audi, men de kostar en MASSA... Jag tror att helljusreflektorerna kostar runt 750kr/st ::

Det finns dock lite annonser i Tyskland på www.ebay.de , det kan ju vara värt att kolla där lite då och då.
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

En av mina är "rödögda" och jag hade en tanke på att man kanske kunde spraya dem jäkligt snyggt om det finns nån reflekterande silverfärg. En spontan tanke bara, ingen aning om det finns nån bra färg eller om det blir bra resultat eller om det åtmindstånde kan få bilprovningen glada... Nån som vet?
clew
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jul 29, 2007 19:14

Inlägg av clew »

Jag lutar åt att lämna in mina på omkromning, verkar billigast...
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hmm intressant, vart gör man det? Det är ju någon form av cromefärg från början va? Eller är det riktig crome? Jag hade för mig om att reflektorerna var av plast men där kan jag ha fel. Det var mycket länge sedan jag hade isär mina lysen.

Hur som helst om det är riktig crome så måst du få bort all rost och slipa ytan spegelblank. Cromen är bara ett lager som är några my(tusendels mm) tjockt. Det jämnar inte ut något och du kan inte spackla.

Bruzze
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Vet inte om reflektorerna är av plast, men vet att om du putsar med autosol tex. så blir det en brun fläck för chromet försvinner då.



//Audimannen2
Skriv svar