Xenon i helljuset, bilder på delar av monteringen
Xenon i helljuset, bilder på delar av monteringen
Jag har bara testat på ena sidan, men det är nästan roligast att kunna visa bilder när bara ena sidan är färdig. Snacka om att det är skillnad
Liten stämningsbild
Tog bort strålkastaren för jag tänkte byta reflektorn som inte var så snygg...
Delad, men reflektorn jag hade var nog till en Cibielykta, så det såg inte likadant ut som på min Hella-lykta...
Ihop med lyktan och därefter Xenondags... Klippte hål för gummigenomföringen som ska dit
Det var liiite svårt att få dit lampan eftersom godset var lite tjockare på plattan på Xenonlampan jämfört med metallplattan på halogen-H1:orna. Här är inne kopplar man ihop originalkablaget med kablarna som skall till ballastern.
Det blev trångt, hade inte gjort något om lykthuset hade varit lite djupare, det var precis så att det gick att få på "hatten"..
Låter nu bilderna tala för sig själv!
SATAN vilken skillnad!!!
Liten stämningsbild
Tog bort strålkastaren för jag tänkte byta reflektorn som inte var så snygg...
Delad, men reflektorn jag hade var nog till en Cibielykta, så det såg inte likadant ut som på min Hella-lykta...
Ihop med lyktan och därefter Xenondags... Klippte hål för gummigenomföringen som ska dit
Det var liiite svårt att få dit lampan eftersom godset var lite tjockare på plattan på Xenonlampan jämfört med metallplattan på halogen-H1:orna. Här är inne kopplar man ihop originalkablaget med kablarna som skall till ballastern.
Det blev trångt, hade inte gjort något om lykthuset hade varit lite djupare, det var precis så att det gick att få på "hatten"..
Låter nu bilderna tala för sig själv!
SATAN vilken skillnad!!!
Det blir spännande ikväll, kan säga att man blir rätt blind när man glor in i ljusen...
Säkringen gick faktiskt till ljuset på passagerarsidan, dessa drar ju mer ström just i startögonblicket, för att sedan bara dra ca 3A (~35W). Bytte säkring och sedan har det fungerat, säkringen var väl gammal och eländig får vi hoppas.
Man får inte ha Xenon i halvljusen för SBP, däremot ska det inte vara några problem i helljusen. Jag frågade sist jag var där... Man får endast ha Xenon i halvljusen om man har automatisk "nivåreglering" av reflektorerna.
Säkringen gick faktiskt till ljuset på passagerarsidan, dessa drar ju mer ström just i startögonblicket, för att sedan bara dra ca 3A (~35W). Bytte säkring och sedan har det fungerat, säkringen var väl gammal och eländig får vi hoppas.
Man får inte ha Xenon i halvljusen för SBP, däremot ska det inte vara några problem i helljusen. Jag frågade sist jag var där... Man får endast ha Xenon i halvljusen om man har automatisk "nivåreglering" av reflektorerna.
ja då vet jag att det blir bättre ljuse i alla fall.. jag beställde i torsdags så dem kommer väl i början av veckan får jag hoppas..
Så får vi se hur det blir när jag har monterad dem..
Så får vi se hur det blir när jag har monterad dem..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Det behövs inte mer info än ovanstående egentligen, det är hur simpelt som helst! Man utnyttjar ju kablarna till originallamporna och placerar ballastrarna på något vettigt ställe där det finns plats. Inga bekymmer att hitta plats i en GT, värre på en modernare bilJojjan skrev:Skulle vara kul om någon kunde göra en mer detaljerad beskrivning om detta. Alltså allt ifrån kabeldragningen till placering av elektroniken m.m.
Gärna med bilder så även jag hänger med.
Gruppbeställning av xenonkittet kanske?
-
- GT-diggare
- Inlägg: 75
- Blev medlem: ons feb 20, 2008 18:50
Ett billigt ställe e http://www.xenonbutiken.se/ Jag köpte mitt Bi-xenon halv/hel ljus där. O där finns bara hel ljuse med. både 35 watt o 50 watt.
Typ: 35w Xenon Kit kostar 1295. jag e riktit nöjd med mitt Bi-X ljuse.
Typ: 35w Xenon Kit kostar 1295. jag e riktit nöjd med mitt Bi-X ljuse.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jag beställde från Kina via www.ebay.com
Finns dock hur många säljare som helst där, så man får leta lite efter de med goda referenser. Jag beställde 3 kit och det gick på 2460kr inkl. moms, frakt och tull.
Beställde dock en sats till syrran från www.vvme.com i Kina och det kitet fick jag hem för 593spänn, snabb leverans, tog knappt en vecka
Finns dock hur många säljare som helst där, så man får leta lite efter de med goda referenser. Jag beställde 3 kit och det gick på 2460kr inkl. moms, frakt och tull.
Beställde dock en sats till syrran från www.vvme.com i Kina och det kitet fick jag hem för 593spänn, snabb leverans, tog knappt en vecka
hur många k tycker ni man skall ha då?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Vilken färgtemperatur ska jag välja? Högre färgtemperatur innebär förlust på ljusstyrka. Ökad färgtemperatur ger ett blåare ljus för att vid 12000K övergå till violett. Nya bilar idag som är utrustade med xenonljus har i regel 4300K, som ger ett utpräglat vitt ljus med mycket hög ljusstyrka. Även om du väljer 12000K kommer du att få ett mycket starkare ljus än med en traditionell halogenlampa. Vad är du ute efter? Om det är optimal ljusstyrka du vill ha ska du välja 4300K. För mer stylingeffekt välj en högre färgtemperatur.
Valet e ju dit.
Jag tog 10000 K eftersom jag vill har ett blåare ljus. Men när jag ska ha till helljuset så ska jag ha 4300.
Valet e ju dit.
Jag tog 10000 K eftersom jag vill har ett blåare ljus. Men när jag ska ha till helljuset så ska jag ha 4300.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
ja undrar vad som sitter i min a3:a vill ha nästan samma temp på ljuset.. tycker det ger ett behagligt sken. kanske 7-8k är lagomGizmo skrev:Vilken färgtemperatur ska jag välja? Högre färgtemperatur innebär förlust på ljusstyrka. Ökad färgtemperatur ger ett blåare ljus för att vid 12000K övergå till violett. Nya bilar idag som är utrustade med xenonljus har i regel 4300K, som ger ett utpräglat vitt ljus med mycket hög ljusstyrka. Även om du väljer 12000K kommer du att få ett mycket starkare ljus än med en traditionell halogenlampa. Vad är du ute efter? Om det är optimal ljusstyrka du vill ha ska du välja 4300K. För mer stylingeffekt välj en högre färgtemperatur.
Valet e ju dit.
Jag tog 10000 K eftersom jag vill har ett blåare ljus. Men när jag ska ha till helljuset så ska jag ha 4300.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu