svarta blinkers?

Här samlar vi frågorna som har med ljus och lykta att göra.
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

svarta blinkers?

Inlägg av Wallin »

på min GTcoupe-85 sitter det svarta blinkers fram, är dom tonade eller finns sådana att köpa? har aldrig varit några problem i besiktningen vad jag vet med dom där svarta, så jag undrar om dom är tonade eller om dom finns som eftermarknadsdel?

Bild
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Har aldrig sett att man kan köpa svarta blinkers. Det bode vara lätt att se om dom är tonade? Är nästan 100% säker på att dom är tonade. SBP brukar vara väldigt gnälliga på tonade lampor och blikers.
Bild
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

kollat på gamla bes. papper o inget gnäll har det varit tydligen, gick igenom utan problem förra året med samma blinkers! :roll:

o sen en kul sak till är att dom ser inte tonade ut! det brukar ju som sagt synas men icke!
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Wallin skrev:kollat på gamla bes. papper o inget gnäll har det varit tydligen, gick igenom utan problem förra året med samma blinkers! :roll:

o sen en kul sak till är att dom ser inte tonade ut! det brukar ju som sagt synas men icke!
Okej. såfall är dom kanske bra tonade så att dom släpper igonem ljus bra. Har du några bättre närbilder?
Bild
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

jo har en närbild, men den är så suddig så det inte är någon mening att ens lägga upp!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har aldrig sett tonade lyktor som kommer från fabriken. De är med mycket stor sannolikhet tonade med spray, det går att få det riktigt snyggt om man är noggrann.

Bara för att de har gått igenom besiktningen en gång behöver inte betyda att de går igenom nästa gång. Man får ha lite tur helt enkelt :D

Om du tar lite thinner på lyktan så märker du snabbt om de är sprayade (färgen försvinner).
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

jo men om det faktiskt är så att dom är spayade, så är det nog ganska lät att lura bilprovningspersonalen! eftersom att bakljusen med tillhörande blinkers är svarta, så kan ju lika gärna blinkersarna fram vara det, och häromkring är jag den enda som har en fungerande GT, så dom har ju inte så mycket att jämföra med! :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Wallin skrev:jo men om det faktiskt är så att dom är spayade, så är det nog ganska lät att lura bilprovningspersonalen! eftersom att bakljusen med tillhörande blinkers är svarta, så kan ju lika gärna blinkersarna fram vara det, och häromkring är jag den enda som har en fungerande GT, så dom har ju inte så mycket att jämföra med! :)
Hehe, man ska aldrig underskatta besiktningspersonalen, ofta är de ruggigt bilintresserade och har koll på läget.

Vi får hoppas att det går bra i framtiden också *yes*
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

jo, det är ju så, känner ju dom flesta besiktningsmännen häromkring också, så det borde ju ordna sig, kunde dom släppa igen farsans montero med ett näst intill låst framhjul så kan dom nog släppa igenom mig också :wink:
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Wallin skrev:jo men om det faktiskt är så att dom är spayade, så är det nog ganska lät att lura bilprovningspersonalen! eftersom att bakljusen med tillhörande blinkers är svarta, så kan ju lika gärna blinkersarna fram vara det, och häromkring är jag den enda som har en fungerande GT, så dom har ju inte så mycket att jämföra med! :)
Mjo men dom kollar ju på hur mycket ljus som kommer igenom. Måste ju vara tillräckligt mycket ljus.
Bild
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

det är det, är knappt nån skillnad, inte om amn jämför med andra bilar iallafall
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Inlägg av Krisse »

Halloj! Visst är det så att de är sprayade. Köpte sprayfärgen på mekonomen. Sen om det är lagligt eller inte vette tusan. Det var iaf aldrig någonting dom anmärkte på besktningen för mig.
Skriv svar