Vad säger besiktningen om tonade framblinkers?

Här samlar vi frågorna som har med ljus och lykta att göra.
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Vad säger besiktningen om tonade framblinkers?

Inlägg av Krisse »

Som rubiken säger, någon som har erfarenhet av tonade framblinkers? Baklysena är ju fabrikstonade och går igenom, kan man ha tur att komma igenom med de fram också? Sugen att tona mina för att jag tror att svarta eller mörkröda blinkers kommer passa bättre än vad de orangea gör.
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Inlägg av Krisse »

Tonade mina blinkers igår och så här blev reslutatet. Vad tycker ni? Själv blev jag grymt nöjd!

Före: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... P00120.JPG

Efter: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... P00030.JPG
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Helt klart bättre! Men det var väldigt mörkt, så det kan nog bli lite jobbigt på besiktningen... Men det går ju att ta bort toningen enkelt med borttagningsmedlet.

Igårkväll mailade jag till SGI i Tyskland och frågade lite om de fortfarande säljer vita blinkers.

Det verkar inte finnas någon i Sverige som har sådana hemma, men det kan kanske bli så att vi kan fixa ihop ett litet gruppköp om priset är vettigt. Det står att de kostar 65 euro på hemsidan, men sedan tillkommer det ju frakt och lite annat:
http://www.sgi-online.de/web/b2_front01.shtml
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Ringde SGI för ett tag sedan, Då va de en tysktant som svarade och sade att de inte hade dem kvar. Och om de skulle betälla nya så var de tvugna att beställa minst 1000 stycken eller nått i den stilen :(
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Inlägg av Krisse »

Vita blinkers ser ännu bättre ut än svarta IMO. Men jag har letat som en dåre efter vita utan resultat. Känner mig inte speciellt sugen att lägga ut 500-600 kronor för 2 plastbitar. Så det fick bli en burk toningsspray på mekonomen för 79:-. Lite mer ekonomiskt försvarbart det :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fick svar nyss och de beklagade bara att det inte gick att köpa sådana längre...

Har dock mailat en bekant som tillverkar vita blinkers till gamla BMW-bilar. Får se om det går att fixa till något via honom...
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Edis:
Låter spännande :) Håller tummarna
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fick svar från honom och jag ska "sprätta isär" en blinkers och skicka bilder på glasen ikväll.
Verkar det gå att göra dessa så ska jag skicka in glas som modell. :D

Det kommer ju inte bli helt lätt att byta glasen, man måste ju bända loss det orangea glaset från bakstycket och limma på det nya vita. Men det gör man ju gärna, för det blir ju ett himla lyft för fronten!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har skickat iväg bilder m.m. nu, men jag tror inte det blir något... Glasen är ju limmade och sitter som f-n. Det är nästan omöjligt att få isär dem på ett vettigt sätt...

Finns det ingen annan bil som har liknande blinkers?
Skriv svar