Växlingslampa (Gearshift Light)
Lite små skumt att dom inte funkar.
Har funkat på alla mina Audisar.
På min 100 1,8 -85 ca 45 000 mil där var den urkopplad och kabeln låg på växxellådan, kopplade in den och den funkade kanon.
På min Audi 80 1,6 -81 funkade den också ca 30 000 mil på mätaren.
Skulle vara intressant att veta vad det är som är på era växlingslampor.
Har funkat på alla mina Audisar.
På min 100 1,8 -85 ca 45 000 mil där var den urkopplad och kabeln låg på växxellådan, kopplade in den och den funkade kanon.
På min Audi 80 1,6 -81 funkade den också ca 30 000 mil på mätaren.
Skulle vara intressant att veta vad det är som är på era växlingslampor.
Här har du ett schema gt_87. Gissar på att du har en -87
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO/1987/8/49/127979/
Om detta stämmer mot din motor är jag osäker på.
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO/1987/8/49/127979/
Om detta stämmer mot din motor är jag osäker på.
Elkablarna som skall kopplas till klockan, vart kommer de ifrån? Tänkte kolla om ja har några sådana kablar, i så fall kanske man kunde skaffat en klocka!
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Jag hade en 83:a för ett tag sen, där funkade växlingslampan. Nu har jag en 85:a och där finns det en pil på panelen men den lyser ej, kanske kan bero på att jag inte har något relä.
Jag har tre små slangar som går från min vaccum klocka, tror det är röd, svart och vit. Röd och svart går till spjällhuset, sen den vita går till nån slang som sitter på insuget. Hade problem med att min gick oroligt vid kall motor, ända tills jag upptäckte vaccum schemat under huven, så jag kopplade som det stod där så nu går den mycket bättre.
Jag har tre små slangar som går från min vaccum klocka, tror det är röd, svart och vit. Röd och svart går till spjällhuset, sen den vita går till nån slang som sitter på insuget. Hade problem med att min gick oroligt vid kall motor, ända tills jag upptäckte vaccum schemat under huven, så jag kopplade som det stod där så nu går den mycket bättre.
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Inlägg: 409
- Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
- Ort: Ljusdal i G
Dr_pepper som jag sa brevid batterilådan finns det en massa kablar. Om man följer den som går till växellådan en stor brun kontakt som går att dra isär fäst på väcellådan. Från den slangen den kommer enbart två kabelslangar en som går till vacuum klockan för växlingsindiaktorn (ca 15 cm) och den andra som sagt till växellådan.
Det vart rörigt och svårt att beskriva känns det som. Men hittar du kabeln till växellådan hittar du kabeln till vacuum klockan, om den finns kvar.
Det vart rörigt och svårt att beskriva känns det som. Men hittar du kabeln till växellådan hittar du kabeln till vacuum klockan, om den finns kvar.
Lampan
Tänkte jag drar lite i denna gamla tråden igen
Jag fick nämligen ett ryck idag och plockade ner mätarhuset för att undersöka denna mystiska lampa.
Men det verkar som om att senare årsmodeller (som någon sagt tidigare) inte har denna lampa då det satt en svart (ej genomskinlig) plastbit för lampan. Min GT är en 88, dvs väldigt sen.
Men jag har en känsla att den nästan skulle lyst konstant såhär i sommartider då man kör nervevat och lyssnar till 5:ans ryt Så det kanske är bra att den inte fanns :-P
Jag fick nämligen ett ryck idag och plockade ner mätarhuset för att undersöka denna mystiska lampa.
Men det verkar som om att senare årsmodeller (som någon sagt tidigare) inte har denna lampa då det satt en svart (ej genomskinlig) plastbit för lampan. Min GT är en 88, dvs väldigt sen.
Men jag har en känsla att den nästan skulle lyst konstant såhär i sommartider då man kör nervevat och lyssnar till 5:ans ryt Så det kanske är bra att den inte fanns :-P