Sida 2 av 3

Postat: sön mar 19, 2006 18:57
av NSX
Lite små skumt att dom inte funkar.
Har funkat på alla mina Audisar.
På min 100 1,8 -85 ca 45 000 mil där var den urkopplad och kabeln låg på växxellådan, kopplade in den och den funkade kanon.
På min Audi 80 1,6 -81 funkade den också ca 30 000 mil på mätaren.
Skulle vara intressant att veta vad det är som är på era växlingslampor.

Postat: sön mar 19, 2006 19:01
av gt_87
ja du i mitt fall är det nog att det finns inte någon sån vaccumklocka har kollat lite men har aldrig hittat nån. är nån klåppare som haft min bil innan jag köpte den för dom flesta vaccum slangar är plomberade med skruvar o så. skulle behöft ett kopplings schema över vart alla ska gå.

samma..

Postat: sön mar 19, 2006 19:32
av SibbSon
problem hära...inte haft ngn V-klocka på ngn av mina..bara typ 3 st slangar me skruvar istoppade..får kolla me VAG =)

Postat: sön mar 19, 2006 19:35
av gt_87
låter som min då.

Postat: sön mar 19, 2006 19:46
av NSX
Här har du ett schema gt_87. Gissar på att du har en -87
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO/1987/8/49/127979/
Om detta stämmer mot din motor är jag osäker på.

Postat: sön mar 19, 2006 19:54
av gt_87
tack jo stämmer bra det att det är en 87:a*ler* jo som man ser på schemat så ser man att ena slangen till spjällhuset finns ej bild nr 8. motorn i min är 2,2. motorkod hy. vet ej om det är samma som du har schema över

Postat: sön mar 19, 2006 21:26
av Dr_pepper
Elkablarna som skall kopplas till klockan, vart kommer de ifrån? Tänkte kolla om ja har några sådana kablar, i så fall kanske man kunde skaffat en klocka!

Postat: sön mar 19, 2006 22:30
av NSX
Jag tror kablarna kommer från kabelstammen som sitter fast buntade vid sidan av batterilådan. Kan ta en närmare titt imorgon.

GT_87 kom just att tänka på angående vacuum schemat brukar det finnas en lapp fast tejpad under huven, men det kan vara som i mitt fall att den är bortsliten.

Postat: sön mar 19, 2006 23:48
av Audimannen2
Jag hade en 83:a för ett tag sen, där funkade växlingslampan. Nu har jag en 85:a och där finns det en pil på panelen men den lyser ej, kanske kan bero på att jag inte har något relä.

Jag har tre små slangar som går från min vaccum klocka, tror det är röd, svart och vit. Röd och svart går till spjällhuset, sen den vita går till nån slang som sitter på insuget. Hade problem med att min gick oroligt vid kall motor, ända tills jag upptäckte vaccum schemat under huven, så jag kopplade som det stod där så nu går den mycket bättre.

Postat: mån mar 20, 2006 13:07
av Krisse
Är det nån som vet vilken typ av relä som ska sitta där?

Postat: mån mar 20, 2006 14:52
av Raven_LIII
Jag har ett vacuumschema till min GT 85 inscannat... Har du möjlighet o lägga upp den här någonstans Edis? :) Slipper jag skicka den på mail till alla...
(fast de kanske e olagligt...)

Postat: mån mar 20, 2006 15:04
av gt_87
oki nsx ska kolla upp det om det finns någon sådan lapp

Postat: tis mar 21, 2006 20:51
av NSX
Dr_pepper som jag sa brevid batterilådan finns det en massa kablar. Om man följer den som går till växellådan en stor brun kontakt som går att dra isär fäst på väcellådan. Från den slangen den kommer enbart två kabelslangar en som går till vacuum klockan för växlingsindiaktorn (ca 15 cm) och den andra som sagt till växellådan.
Det vart rörigt och svårt att beskriva känns det som. Men hittar du kabeln till växellådan hittar du kabeln till vacuum klockan, om den finns kvar.

Postat: ons mar 22, 2006 12:24
av Edis
Här kommer bilden:
Bild

Postat: tor mar 23, 2006 23:11
av gt_87
hade ingen sån bild på min huv men i audi 90 85:an jag fick hem igår fanns det sån bild.

Lampan

Postat: sön jun 28, 2009 19:50
av Sammy
Tänkte jag drar lite i denna gamla tråden igen :-)

Jag fick nämligen ett ryck idag och plockade ner mätarhuset för att undersöka denna mystiska lampa.
Men det verkar som om att senare årsmodeller (som någon sagt tidigare) inte har denna lampa då det satt en svart (ej genomskinlig) plastbit för lampan. Min GT är en 88, dvs väldigt sen.

Men jag har en känsla att den nästan skulle lyst konstant såhär i sommartider då man kör nervevat och lyssnar till 5:ans ryt :-) Så det kanske är bra att den inte fanns :-P

Postat: sön jun 28, 2009 20:16
av Jojjan
Jag gillar min lilla gula pil. För när den börjar lysa så lägger jag i en högre växel och gasar på mer. :wink:

Postat: sön jun 28, 2009 20:31
av Dajjmen
Jojjan skrev:Jag gillar min lilla gula pil. För när den börjar lysa så lägger jag i en högre växel och gasar på mer. :wink:
japp jag brukar också lyda min pil :P

Postat: mån jun 29, 2009 18:15
av Sammy
Jojjan skrev:Jag gillar min lilla gula pil. För när den börjar lysa så lägger jag i en högre växel och gasar på mer. :wink:
Låter som detta är en fartsyndarpil! :-P

Postat: mån jun 29, 2009 23:14
av Jojjan
Låter som detta är en fartsyndarpil! :-P
Nja pilen indikerar att man kör oekonomiskt. Man ska växla upp en växel om den lyser. :wink: