Xenon i halvljus

Här samlar vi frågorna som har med ljus och lykta att göra.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Xenon i halvljus

Inlägg av Audimannen2 »

Skepp ohoj! Vet att man inte får ha det i halvljuset men man får va lite olydig ibland :D Tänkte kolla här om det är nån som har provat det med våra bilar o hur ljus bilden blir? Är sugen på o beställa härifrån http://www.humanhabit.nu/sv/ men h4 finns inte med i listan bara för att det kan ge fel ljus bild o då kan man ju inte ha det så, har frågat dom o dom har inte fått några klagomål, men man fick prova o sen lämna tillbaka om det var så, för kit hade dom hemma iaf :D Nån som har nån erfarenhet av detta?

/Audimannen2
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag tycker inte att man ska ha det i halvljusen, svågern hade det i sin gamla 240 från 1979 och det bländande som sjutton. Finns ju olika varianter av H4:a också, jag gillar inte någon av lösningarna...

Skaffa till helljusen om du inte redan har det, det är värt varenda krona!
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Okej det är ju inte bra o man vill ju inte att det ska blända för man vet ju själv hur det är när man möter nån. Är bara ute efter bättre lyse tänkte jag :D Ja hel skulle inte heller va fel :/ hmm får fundera lite :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Du har väl sett bilderna jag tog när jag satte xenon i helljusen:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1746
Det är ju fruktansvärt dåligt helljus original, blir otrolig skillnad med xenon!
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Jodå har jag kikat på, senast igår faktiskt ;) Ja original är inte mkt att hurra för, gör ju knappt nån skillnad :/
Skriv svar