sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Ojojoj, den ser elak ut! Har du filmat framljusen, eller är de inte monterade?

Behöver du några mått eller bilder på huvgallren får du hojta till, jag har ju sådana liggandes till min huv.
fram ljusen är filmade,, men ja tycker det blev för mörrkt skall testa med 2 snäpp ljusare.

om du har lust får du måtta upp o posta en bild på dessa skall börja kapa ut dom idag tänkte ja.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

zlobo skrev:fram ljusen är filmade,, men ja tycker det blev för mörrkt skall testa med 2 snäpp ljusare.

om du har lust får du måtta upp o posta en bild på dessa skall börja kapa ut dom idag tänkte ja.
Var tvungen att åka ner till jobbet pga strul, kom hem precis igen... Ska bara käka lite så ska jag smita ut och plåta.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jadu, man behöver nog göra tusen olika mätningar för att få ut något vettigt, så jag tog ett gäng bilder som ligger här:
http://tipsarn.se/bilder/Galler.zip (16.6MB)

De är dammiga och lacken är skit eftersom det var något fel på lacken jag testade med... Men man ser ju vad det är iallafall *yes*

Hojta till om du behöver något specifikt mått.
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Jadu, man behöver nog göra tusen olika mätningar för att få ut något vettigt, så jag tog ett gäng bilder som ligger här:
http://tipsarn.se/bilder/Galler.zip (16.6MB)

De är dammiga och lacken är skit eftersom det var något fel på lacken jag testade med... Men man ser ju vad det är iallafall *yes*

Hojta till om du behöver något specifikt mått.

Tack Edis..

Ja satt o försökte tilverka mina galler men ja tycker dom blev skit, +att ja lyckade knäcka dom 2ggr. får ev bli utan dessa på elmia
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aj då, synd att inte mina är färdiga, då kunde du ju lånat de över Elmia iallafall.

Hoppas att det löser sig, dessa galler är ju pricken över i:t på huven.
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

komm precis hemm från garaget,
här om dan fick ju bilen et lager sprut dam över sig :: o det var inte bra..

fick tvätta bort det med thinner från fram rutan..

Ja skulle gjort en massa annat ikväll men det blev o tvätta samt polera bilen istället :evil:

började med att spraya på ett milt avfettningsmedel, för att sen spola av bilen o svampa in den.
Bild
Bild

sen körde ja igång med poleringen.. bilen såg ganska ren ut men lacken var sträv av surfen.
här är en bild eter ja bara kört lite på taket.
Bild

tog mig några timmar som sagt o få den hyfsat ren,
Bild
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojojoj, inte kul med färgsprutet... Hoppas att du får bort allt... Känns som det sista man behöver när man har bråttom inför en utställning...

Härligt att se bilderna på hela bilen *yes* :D

Ang. strålkastarna så skulle du ju ha ljusare film, men jag hade kört utan, tycker att det blir råare när man ser lyktorna ordentligt.

Det ska bli riktigt roligt att se den på riktigt :D
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Ojojojoj, inte kul med färgsprutet... Hoppas att du får bort allt... Känns som det sista man behöver när man har bråttom inför en utställning...

Ang. strålkastarna så skulle du ju ha ljusare film, men jag hade kört utan, tycker att det blir råare när man ser lyktorna ordentligt.

hadde behövt o lägga den tiden på annat än polering..

ja skall nog på med mkt ljusare film. man ser ju inte lyktorna så som det är nu. får se om ja hinner idag. har endel saket på to do listan innan elmia..
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Erre
GT-tok

Inlägg av Erre »

Sjukt snyggt bygge!! :D Synd att jag missar elmia, hade varit kul att se den på riktigt :(
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
quattrojonas
GT-diggare

Inlägg av quattrojonas »

Sätta ett par spacers i bak kanske?
Men ta det efter Elmia:D
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

zlobo skrev:
Edis skrev:Ojojojoj, inte kul med färgsprutet... Hoppas att du får bort allt... Känns som det sista man behöver när man har bråttom inför en utställning...

hadde behövt o lägga den tiden på annat än polering..

ja skall nog på med mkt ljusare film. man ser ju inte lyktorna så som det är nu. får se om ja hinner idag. har endel saket på to do listan innan elmia..
Du har fan lyckats iaf ! vilken skönhet ! :shock: hade det inte varit för att polarna ville gå vidare hade jag nog blivit där hela dagen ! riktigt snygg !
Audi GT Quattro -85
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Tack,,

Själv fick aj en visning av anders s1.. han kan sin grej..
ser ut som vilken s1 som hälst utan på men in under fins det hmligheter, som man tagit del av,, tyver bara delar av dom..

Idag kom en kille för bi som tyckte att han kände igen bilderna på bilen de visade sig att detvar förra ägaren.. av bilen.

kan säga att det inte är så lätt o stå här uppe man är helt slut efter hela dagarna i montern...
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Du Zlobo, vet du om det går att rösta på bilen via bilsports hemsida? stod vid utgången och såg "lämna din röst här" hade ingen penna och såg ingen någonstanns heller. men skulle gärna vilja lägga en.
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

tror inte det går..
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Okej, synd :( tänkte inte på att man får rösta förens jag såg skylten vid utgången, och polarna stressade som vanligt.
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

zlobo skrev:Tack,,

Själv fick aj en visning av anders s1.. han kan sin grej..
ser ut som vilken s1 som hälst utan på men in under fins det hmligheter, som man tagit del av,, tyver bara delar av dom..

Idag kom en kille för bi som tyckte att han kände igen bilderna på bilen de visade sig att detvar förra ägaren.. av bilen.

kan säga att det inte är så lätt o stå här uppe man är helt slut efter hela dagarna i montern...
Okej, det har sina fördelar med att ställa ut :P själv fick man bara stå och dregla en bra stund där också :P
Audi GT Quattro -85
phille_hbg
GT-fanatiker

Inlägg av phille_hbg »

jäkligt snygg bil! stod och dregglade över den i montern igår :)
jag hoppas få se den i framtiden igen :)

MVH Phille
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

idag fick ja besök från mycke folk ja känner... bla Kitty, Edis, samt lite folk från vö..

skickar en hälsning från elmia..
..Bild
Slobodan Kostic,
kostic.nu
Fegis
GT-fanatiker

Inlägg av Fegis »

Hehe, där skulle man trivas ^^
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det var som vanligt mycket trevligt att snacka med Zlobo, det försvann någon timme där. Det var grymt kul att se resultatet, det har hänt en hel del sedan jag såg den senast! :D

Ser verkligen fram emot att få se den på bana så småningom, då måste man vara på plats! *yes*
Skriv svar