Nosliwes Projekt
Skruvade lite i går och fick tanklocket idag.
Städade ur bilen och skruvat ur baksäte och dörrsidorna. Hitta inget råttbo.

Sen så är ju frågan. Skruva locket i original tankluckan tills jag kan svetsa dit en annan plåt? Eller sätta det direkt i karossen och ta bort original luckan?

Skruvar nog dit det i morgon i så fall.
Städade ur bilen och skruvat ur baksäte och dörrsidorna. Hitta inget råttbo.

Sen så är ju frågan. Skruva locket i original tankluckan tills jag kan svetsa dit en annan plåt? Eller sätta det direkt i karossen och ta bort original luckan?

Skruvar nog dit det i morgon i så fall.
Spännande! Alltid en upplevelse att spana i Emils "gruva" med delarNosliwe skrev:Varit lite tyst här ett tag.
Har skurit till skinnet och fick mer än hälften kvar.
I morgon ska jag hämta alcantaran och börja kika på den.
Nästa Lördag bär det av till Emil i Halmstad för att hämta lite delar till framvagnen.
Då blir det till att ta tag i bilen igen.
Äntligen lyckats släpa mig iväg till garaget och fått något gjort!

Om jag får lov att säga det själv, satan va fräscht det blev!
Även experimenterat med morsans symaskin att sy i skinn. Gick lite si sådär. Så nu blir det till att testa sambons nya Husqvarna DeluxExtraAlltBlingBling maskin som dessutom är rosa!

Nu kan jag äntligen börja montera ihop bilen igen, så om det blir någon tid över i morgon så åker framvagnen dit iaf. Mer då!

Om jag får lov att säga det själv, satan va fräscht det blev!
Även experimenterat med morsans symaskin att sy i skinn. Gick lite si sådär. Så nu blir det till att testa sambons nya Husqvarna DeluxExtraAlltBlingBling maskin som dessutom är rosa!

Nu kan jag äntligen börja montera ihop bilen igen, så om det blir någon tid över i morgon så åker framvagnen dit iaf. Mer då!
Blev inget garage då vi var bortbjudna på middag.
Har iaf samlat mod till att klippa till comfort tyget.

Prövade även med 5mm polyetern jag har hemma, men blev nästan lite armstödsstoppning i tjocklek. Så får nog bli en 2 eller 3 mm polyeter.

Imorgon drar jag och köper polyeter så jag kan börja sy på kvällen
Har iaf samlat mod till att klippa till comfort tyget.

Prövade även med 5mm polyetern jag har hemma, men blev nästan lite armstödsstoppning i tjocklek. Så får nog bli en 2 eller 3 mm polyeter.

Imorgon drar jag och köper polyeter så jag kan börja sy på kvällen
Efter att ha letat i halva Skaraborg efter 4-5mm skumplast utan resultat så får man börja titta på ställen där man inte tror att det kan finnas.
På ÖoB hittade jag det äntligen. Undrar vad hon i kassan tänkte egentligen när jag köpte 10 förpackningar med diskunderlägg ^^

Nu bänkar jag mig framför symaskinen resten av kvällen!
På ÖoB hittade jag det äntligen. Undrar vad hon i kassan tänkte egentligen när jag köpte 10 förpackningar med diskunderlägg ^^

Nu bänkar jag mig framför symaskinen resten av kvällen!
Då har symaskinen fått jobba lite.
Gick bra ända tills det var dags för dekorsömmen. Undertråden ville trassla sig och jävlas.

Ser jävligt krokigt ut, men rättar till sig när man sträcker ut det lite. Helt spikrakt kan jag väl dock påstå att jag inte lyckades med, men inget som direkt syns. :rolleyes:
Dörrsidan som ligger under är till andra sidan, därför det inte riktigt stämmer nere i högra hörnet
Gick bra ända tills det var dags för dekorsömmen. Undertråden ville trassla sig och jävlas.

Ser jävligt krokigt ut, men rättar till sig när man sträcker ut det lite. Helt spikrakt kan jag väl dock påstå att jag inte lyckades med, men inget som direkt syns. :rolleyes:
Dörrsidan som ligger under är till andra sidan, därför det inte riktigt stämmer nere i högra hörnet
Bänkade man sig framför maskinen idag igen.

Höger fram färdig för att limmas på sidan.

Höger bak limmad med polyeter och mothålls tyg.

dekor sydd.

Skinnet på plats och första röda dekorsömmen.
Roliga är att allt är rakt än så länge på den
Lär sig snabbt. Dessvärre så krånglade undertråden igen när jag skulle sy den näst översta :P
Nya tag i morgon!

Höger fram färdig för att limmas på sidan.

Höger bak limmad med polyeter och mothålls tyg.

dekor sydd.

Skinnet på plats och första röda dekorsömmen.
Roliga är att allt är rakt än så länge på den
Nya tag i morgon!