das projekt - Update 12/12
Skitfint jobbat.
Jag tänkte själv modifiera min panel i den stil du håller på.
däremot kommer alla reglage/brytare som sitter fast i mätarhuset gå bort.
Alla de kontakter hamnar på separat plåt någonstans, Ev. på samma ställe där de sitter.
Där du har satt dina 3 mätare kommer en 7,5" Widescreen skärm hamna.
Var den där "tändnings" panelen från biltema? Den såg riktigt bra ut!
jag vill ha det där rally stuket på min bil.
Väldigt intressant bygge på brädan!
Jag tänkte själv modifiera min panel i den stil du håller på.
däremot kommer alla reglage/brytare som sitter fast i mätarhuset gå bort.
Alla de kontakter hamnar på separat plåt någonstans, Ev. på samma ställe där de sitter.
Där du har satt dina 3 mätare kommer en 7,5" Widescreen skärm hamna.
Var den där "tändnings" panelen från biltema? Den såg riktigt bra ut!
jag vill ha det där rally stuket på min bil.
Väldigt intressant bygge på brädan!

man börjar ju bli sugen på o jobba med sin egna bräda nu...
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kul att man påverkar andra att börja modda!
xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)
nice med skärm! om du kollar lite längre bak i tråden så ser du vad jag ev. ska ha i mittkonsolen =)
Å "tändnings"panelen, menar du mina röda brytare (sk. killer switch)? dem är köpt på skrottema! =D inte för att ja tror att de här är skrot.

xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)
nice med skärm! om du kollar lite längre bak i tråden så ser du vad jag ev. ska ha i mittkonsolen =)
Å "tändnings"panelen, menar du mina röda brytare (sk. killer switch)? dem är köpt på skrottema! =D inte för att ja tror att de här är skrot.
Jag skall ha startknapp istället för att vrida på nyckeln, Mycket mer rally stuk på det. Tror dock att jag gör en egen panel för det.dagg skrev: xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)
Kan väl inte vara så svårt att byta ut knapparna i panelen, Jag har inte kikat så mycket på det där. Men jag kommer ev. in i garaget i helgen så då ska det börja rivas.Panelen ska ut ändå så jag ska kika på det.
Skärmen ska för utom att bara sitta där, Vara inkopplad till en dator.
Kommer även ha temp/volt/fläkt rpm paneler för stegen.
Eftersom jag jobbar inom datorindustrin så har jag tillgång till en massa flashiga prylar

okejj jo startknapp har jag oxå funderat på.. men ja tror inte sbp inte gillar det så vidare värst mycket.. ang. reglagen så är de inte bara 2 kablar som går in i dem direkt..xe0n skrev:Jag skall ha startknapp istället för att vrida på nyckeln, Mycket mer rally stuk på det. Tror dock att jag gör en egen panel för det.dagg skrev: xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)
Kan väl inte vara så svårt att byta ut knapparna i panelen, Jag har inte kikat så mycket på det där. Men jag kommer ev. in i garaget i helgen så då ska det börja rivas.Panelen ska ut ändå så jag ska kika på det.
Skärmen ska för utom att bara sitta där, Vara inkopplad till en dator.
Kommer även ha temp/volt/fläkt rpm paneler för stegen.
Eftersom jag jobbar inom datorindustrin så har jag tillgång till en massa flashiga prylar
såpass, då kanske man borde bli kompis med dig då!

Sbp har inget emot en startknapp, Jag har haft det monterat på mormors gamla Daf 66!dagg skrev:
okejj jo startknapp har jag oxå funderat på.. men ja tror inte sbp inte gillar det så vidare värst mycket.. ang. reglagen så är de inte bara 2 kablar som går in i dem direkt..
såpass, då kanske man borde bli kompis med dig då!![]()

Dom har heller inget emot huvudbrytare eller dylikt.
Nyare bilar har ju numera inget att vrida på heller, Man stoppar i en nyckel och trycker på en knapp.
Sugen på datorprylar? Well, Jag kan väl för er som är ägare av GT låta köpa lös lite billigare delar

Ja vad fasiken, Blir ju inget flashigt utan dator i bilen :Pdagg skrev:jasså, såpass! då kanske de blir en sån oxå då![]()
ja ang. datorprylar så låter ju de kanoners kanon!kan tänka mig stoppa in de mesta i gt:n
Tanken var att jag och Ådin ska åka runt lite på träffar, Har ett par sponsorer som vill peta i sina prylar i bilen så vi får se vad som händer.
men det blir ljudbygge av iaf, Därav planerna på att bygga om panelen, Dörrarna skall också byggas om. Och hatthyllan.
hehe okejj,, aa ja har inga sponsorer dock,, vill inte ha nån press på mig.xe0n skrev:Ja vad fasiken, Blir ju inget flashigt utan dator i bilen :Pdagg skrev:jasså, såpass! då kanske de blir en sån oxå då![]()
ja ang. datorprylar så låter ju de kanoners kanon!kan tänka mig stoppa in de mesta i gt:n
Tanken var att jag och Ådin ska åka runt lite på träffar, Har ett par sponsorer som vill peta i sina prylar i bilen så vi får se vad som händer.
men det blir ljudbygge av iaf, Därav planerna på att bygga om panelen, Dörrarna skall också byggas om. Och hatthyllan.
ja jag ska oxå bygga om all inredning, tex så kommer två basar ersätta baksätet...

oj! Jag tänkte låta baksätet sitta kvar.dagg skrev: hehe okejj,, aa ja har inga sponsorer dock,, vill inte ha nån press på mig.
ja jag ska oxå bygga om all inredning, tex så kommer två basar ersätta baksätet...
De snubbar som vill stoppa i sina prylar i bilen har inga krav på att den ska vara klar vid något datum direkt.
Tanken var att det ska spela riktigt bra och inte bara massa DB, det blir finlir

Jag vet inte om jag är tillåten att säga vilka det är.dagg skrev:hehe okej, jo ja ska spela både och! högt och fint =)
va har du för sponsorer om man får fråga? =)
Men jag kan däremot säga att det är ett okänt märke i sverige.
Det finns nog bara en importör av dem i dags läget.
Mer information kommer i min Projekt tråd

- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Satt och spanade lite på ditt projekt med instrumentpanelel och tycker att det blir grymt bra.
ska du bygga en låda i baksätet eller ska du gjuta med glasfiber runt hela ryggstödet kan bli rätt häftigt i så fall
ska du bygga en låda i baksätet eller ska du gjuta med glasfiber runt hela ryggstödet kan bli rätt häftigt i så fall

Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
tackar tackarrallytobbe skrev:Satt och spanade lite på ditt projekt med instrumentpanelel och tycker att det blir grymt bra.

ljudbygget i baksätet finns bara i skallen än så länge =) funderar på hur de kommer bli.. ska nog in med bur oxå.. så vi får se hur de blir me allt

Jag har bilder på där jag har en stor låda i baksätet. 2 x12". Har bara tagit bort underdelen av säter o lagt in lådan där.. Den ligger där nu o det trycker på ganska bra i ryggen.. 

Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
De e ju inte världens bästa bildkvalité. Tagen med mobilen.
Lådan e till salu med..

Lådan e till salu med..

Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922