Vad menar du? klart vi är sugna på detdagg skrev: kanske blir en update senare ikväll eller imorrn, om nån är ssugen på det
das projekt - Update 12/12
Gött! här kommer den =)
vart lite skärande/slipande igår,, tänker föröka få till en bra form med fogskummet då de är mkt lättare att slipa jämfört med polyester/spackel
personligen tycker jag att det är för bulliga former än så länge(speciellt under instrumenthuset),, men detta är absolut inte det slutgiltiga resultatet!!

hehe så här såg det ut innan jag började skära
en aning överdimensionerat, jo tack

vart lite skärande/slipande igår,, tänker föröka få till en bra form med fogskummet då de är mkt lättare att slipa jämfört med polyester/spackel
personligen tycker jag att det är för bulliga former än så länge(speciellt under instrumenthuset),, men detta är absolut inte det slutgiltiga resultatet!!

hehe så här såg det ut innan jag började skära

Har för mig att fogskummet inte klarar av polyester så vore jag dig skulle jag dra över fleece tyg och styva upp det innan.dagg skrev:de är det jag hoppas på! =)
en sak jag undrar,, sen när jag ska plasta det här nu, hur gör jag bäst då? jag vet nämligen inte om fogskummet fräter bort eller ej.. räcker det med att klä med vanlig gladpack?
som jag tänkte då =) thnx!xe0n skrev:Har för mig att fogskummet inte klarar av polyester så vore jag dig skulle jag dra över fleece tyg och styva upp det innan.dagg skrev:de är det jag hoppas på! =)
en sak jag undrar,, sen när jag ska plasta det här nu, hur gör jag bäst då? jag vet nämligen inte om fogskummet fräter bort eller ej.. räcker det med att klä med vanlig gladpack?
hehehe jo jag kan iofs förstå det!Edis skrev:Jag blev mest chockad över skumbergetdagg skrev:lite dåligt med kommentarer tycker jag![]()
Det är svårt att skapa sig en uppfattning om hur det kommer att bli, men jag vill se den färdig... NU
ska försöka få på filt å polyester så fort som möjligt, då syns det lite bättre =)
men som sagt, jag vill få till formen bra redan i det här stadiet så jag slipper slipa så mkt spackel/polyester.. spar en del jobb på det!
så det kan dröjja ett tag till nästa update tyvärr, men jag jobbar för fullt =)
- coupesudden
- GT-fanatiker
hmmm...
Det verkar ju bli riktigt nice ju =))) ... en fråga ... spacklar/plastar du direkt på fogskummet eller behandlar du det först ???
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin
nipo: tackar =) jo det börjar ta form nu =D
coupesudden: japp det gör jag, ingen behandling...har provat penslat en fogskumsbit med polyester och den verkade inte ta någon skada.. så detta borde gå bra! =) och om det skulle börja fräta eller vad som nu skulle kunna hända så har jag trälister som stadgar upp ändå,, blir lite extra spackling bara,,
coupesudden: japp det gör jag, ingen behandling...har provat penslat en fogskumsbit med polyester och den verkade inte ta någon skada.. så detta borde gå bra! =) och om det skulle börja fräta eller vad som nu skulle kunna hända så har jag trälister som stadgar upp ändå,, blir lite extra spackling bara,,
Die for metal!
- coupesudden
- GT-fanatiker
är det turkosa tyg du lagt på?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
edis: tackar! =)
Blueman: tack =) jo jag ska försöka få till liknande former på allt så småningom..
Har aldrig gjort kjolar osv, men jag skulle tro att man använder sig av "bonocell" tror jag det heter, det är typ som byggplast fast lite "tåligare" om du vet vad jag menar då... bonocell ska tåla polyester.
men det är klart, det går väl att forma med fogskum oxå om man har någon slags form, men skulle tro att de blir svårt..
men polyesterplast och spackel använder man =)
Blueman: tack =) jo jag ska försöka få till liknande former på allt så småningom..
Har aldrig gjort kjolar osv, men jag skulle tro att man använder sig av "bonocell" tror jag det heter, det är typ som byggplast fast lite "tåligare" om du vet vad jag menar då... bonocell ska tåla polyester.
men det är klart, det går väl att forma med fogskum oxå om man har någon slags form, men skulle tro att de blir svårt..
men polyesterplast och spackel använder man =)
Die for metal!
- coupesudden
- GT-fanatiker
mmmm...
Det luktar gott oxå =)))
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin