Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt, men gick den igenom besiktningen utan varningstriangel?

Gott att få ordning på fönsterhissen, det var ju "rätt" gött att kunna veva upp och ner de obehindrat i värmen *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

japp det gjorde den, dom kollade inte kofforten enns, han blev väll lite förvirrad när han fick klättra in ifrån passagerar sidan vid första besiktningen, som jag sa vid pizzerian hehe. har ju lite lönn fack vid sidorna under min MDF skiva i skuffen som jag kan peta ner sakerna i :)

Jag var ju till 99% säker på att den inte skulle gå igenom vid besiktningen och gjorde det mest bara för att få reda på vad som behövde åtgärdas.

Har fixat så jag inte behöver köra till jobbet på några dagar nu så jag äntligen kan slutföra fjädrings bytet och göra en framvagns inställning.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Ändrade planer inför vintern precis som vanligt. Farsan har tröttnat på min andra bil som står och tar platts i garaget (Golf mk2 även kallad OZE) så den kommer göras iordning i vinter inför bugrun 2011. lacken kommer läggas av en lackerare och det kommer bli en show bil på måndag tvättas blocket, toppen, ventilkåpan och olje tråget i jobbets stora motor tvätt. efter det blir det seriös högglanns polering. mer kommer i OZE tråden på garaget.

Bild

och ja, nu när jag har jobb kommer ALLT bli mycket mer seriöst gjort. skämmdes rejält på träffen som sagt.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gött med jobbet, men vi får hoppas att du blir klart snabbt med folkvagnen, så du kan skruva med GT:n också *yes*

Är det inte coolare glida runt i en show-GT än en show-Golf? :lol:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

beror väll på hur man ser det Johan? golf 2 eller gt coupe till bugrun? golf 2 1.8 full med ljud eller gt coupe full med ljud? ;) och som sagt, farsan har tröttnat, golfen har stått där i över 1 år, den är mer eller mindre klar för lack (lackeraren kommer garanterat få spackla och slipa mer då jag vet att min kännsla för "gropar" är kass.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

GT, alla dagar, Bug Run kan man ju åka och kolla på ändå :lol:

Förstår att han är trött på att den står i vägen, men man är ju lite jävig och föredrar en GT framför det mesta :lol:

Då får man kika in på Garaget ibland och se så att du inte ligger på latsidan :wink:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

hehe a, går ju betydligt segare nu när man har jobb om man jämför med hur fort det gick med GTn. dock så har jag ju mer pengar och kan göra allt mycket seriösare. Snålade iof inte när jag rostlagade och lackade GTn, problemet med det var ju min kännsla för slipning av spackel.....
Användarvisningsbild
anteman
GT-diggare

Inlägg av anteman »

Är riktigt tråkigt när man ser gropar efter man har lackat, talar av egen erfarenheter som man fick när man började med bilar för alla år sen...men övning ger ju färdighet var de en klok katt som sade en ggn i tiden :wink:

Val av spackel är oxå viktigt, billigare alternativ kan oxå vara riktigt bra, men har ofta en tendens att "sjunka in" efter ett tag, även om man gjort ett bra förjobb innan lack..sånt är riktigt trist *neutral*

men go go go Nosliwe !! detta blir så bra så :lol:
Rock on !
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

jo är ju det, men får tacka för kommentaren iaf :) kollar konstant i din tråd, inget dåligt jobb du gör! ska ju som sagt polera upp hela motorn osv till golfen, så ska väll lära mig ett och annat på den fronten nu med.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Totti »

nähe najs =) 16v?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Nä tyvärr Totti. det blir bara en 1.8 med med portning, planing och invägda stakar o kolvar. Bilen ska få x antal kilo med ljud, så kommer ju inte vara någon räser maskin direkt. Kommer bara ställas ut (ingen jäkla trailer queen iaf dock)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Nu är 530in besiktigad utan några större problem :) så nu sätter jag igång med GT coupen, om jag får hem den imorgon så ställs den av och motorn åker ur.

Har lackat 1 av oken och 2 byglar. glasblästrade dom innan hos volvo PV.

Bild

Bild

(Mobil bilder)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Fick hem bilen idag. givetvis vid kl 17:00, skulle köra in tjejen till bussen vid 18:00, så blev inte mycket gjort med den.
Dock så har jag aldrig haft plastkåpan som sitter mellan frontplåten och kylaren. Fick dock med en ifrån reservdels bilen, men den var sprucken på 3 ställen. Så jag fick gjuta en ny :)

Bild

Ska kolfiber drapera den så fort jag får tummen ur och köper en rulle ;)

Nu kommer det inte hända mycket förens nästa helg då jag jobbar eftermiddag / natt.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

fyndat lite på tradera :)

Bild 30kr.

kan ju underlätta en del.

imorgon åker motorn ur om allt går som planerat.

(Var det du som hade bjudit på den boken edis?)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

som vanligt när man ska skruva, blev tvungen till att byta fjäderben på BMWn, så stod ju still med GTn idag med. ska försöka få ur motorn imorgon. alltid är det nått.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

går inte specielt bra för mig just nu. förra helgen var jag förkyld med feber och den här helgen fick jag öroninflammation. Hoppas man kan göra något nästa helg.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

för er som undrar varför det står still, så är det här anledningen

Bild

Ni kan ju gissa själva vad det blir ;)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Tar som sagt "lite" tid med terrariet. Har grejjat i 1 vecka med det nu ca 5 timmar om dagen. kan säga att all betong ökar tyngden på det en aning hehe.

Bild
Bortskämd skäggagam unge blir det ialla fall ;) stocken är ca 50cm lång.

Bild
Ytterligare en anledning till varför det inte blir något gjort med bilen. prylarna man behöver i starten är inte direkt billiga.

Den groteska färgen som är lite här och där i terrariet ska målas om.

Mina mätartavlor är äntligen klara, bara 1år efter planerat färdig datum.
Lite kassa mobil bilder dock. Ska bli rött ljus.

Bild
Bild

Kommer sitta dioder runt om som lyser upp bättre. Så vad tror ni, one of a kind i en GT coupe?

planerar att komma igång med bilen igen efter nyår.
Användarvisningsbild
Kungen
GT-diggare
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Dom där tavlorna såg ju inte alls dumma ut :)

Ser fram emot när du kommer igång igen (Y)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Glädjer mig att höra. kommer nog inte kunna hålla mig borta ifrån mätarhuset innan jul hehe, så lite pyssel blir det allt.

Namn förslag till skäggagamen vore gött, själv funderar jag på Ådi
Skriv svar