Nosliwes Projekt
Motorn uppe i stativet.
Så jävla stökigt i garaget, så sudda lite då jag skämms.
Ser ju ut som fan när det är saker ifrån 4 pers och igentligen bara platts för 2.

Kommer snart ha mer tid över till motorn, då min golf snart är klar för besiktning.
Är det någon som vet hur tjock lamellen är ny på ett ungefär?
Så jävla stökigt i garaget, så sudda lite då jag skämms.
Ser ju ut som fan när det är saker ifrån 4 pers och igentligen bara platts för 2.

Kommer snart ha mer tid över till motorn, då min golf snart är klar för besiktning.
Är det någon som vet hur tjock lamellen är ny på ett ungefär?
Var ett tagsen jag uppdaterade nu, grejjat lite till med motorn, men tog stopp när jag inte fick loss den sista toppbulten. Får ta den imorgon när jag har hämtat en annan sats med torx.

Drog av en bult i toppen

Börjat göra rent lite alu delar som ska poleras.
får förhoppningsvis isär hela motorn imorgon om inget jävlas.

Drog av en bult i toppen

Börjat göra rent lite alu delar som ska poleras.
får förhoppningsvis isär hela motorn imorgon om inget jävlas.
Fick isär motorn helt idag och fick en trevlig överaskning
Räcker med en honing av cylindrarna, fanns inte några vändkanter.

Fint med turbo packning på en N/A

Godis påsar?
Ska ringa till primoto på tisdag och höra lite om priser och när dom har tid.
Någon som vet vad det står för koder på en original kam? Enligt tidigare ägare så ska det vara trim kam i min motor.

Fint med turbo packning på en N/A

Godis påsar?
Ska ringa till primoto på tisdag och höra lite om priser och när dom har tid.
Någon som vet vad det står för koder på en original kam? Enligt tidigare ägare så ska det vara trim kam i min motor.
där har du en bild på spridarna och gängorna som slangarna sitter på. så ja, det är en o-ring
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1295457
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1295457
Imorgon beställs kolvringar, sotningsats och kompletteringssats.
Har köpt en ny frontstötis.
Nästa vecka lämnas toppen iväg för competition ventilsätes jobb och planing hos www.primoto.se. Han hade igentligen inte tid före semestern, men om jag gör rent och tar loss ventilerna så är det inga bekymmer att få det gjort i nästa vecka.
Köpte mig en minislip idag med så jag kan börja polera ordentligt
Nästa vecka lämnas toppen iväg för competition ventilsätes jobb och planing hos www.primoto.se. Han hade igentligen inte tid före semestern, men om jag gör rent och tar loss ventilerna så är det inga bekymmer att få det gjort i nästa vecka.
Alltid trevligt med mer back cut på ventilerna.Nosliwe skrev:Imorgon beställs kolvringar, sotningsats och kompletteringssats.
Innebär competition att dom även ökar areaorna i grytorna.?
Snart griper nog polerings j*vulen tag idig och du vill ha ALLT polerat runt motorn. hehe