Fått hem sakerna ifrån autodelar, dock så fattas 10 topp bultar och vevaxeldrevet... suck. Måste beställa hem en ny vevstaksbult med... biltemas skit momentdragare visar ju rätt... eller inte. Kom till 40nm så sa det snapp. ska dras till 50.
Har inte gjort något sen jag drog av bulten.
Men har nu fått 3 nya, så ska skruva lite imorgon efter jobbet.
Köpt en cross med som kom lite emellan hehe.
Tröttnat på att biltemas vajer bara går av hela tiden för att jag inte lyckas kapa den rätt.
Fått lite gjort idag (det lilla jag kunde slita mig ifrån crossen)
Monterat dit alla kolvar och satt dit termostaten efter att ha våtslipat och polerat slang anslutningen.
Fick fel ventiler ifrån autodelar, så får vänta 2 veckor igen på nya... suck.
Mjo, hitills har allt jag har beställt ifrån dom tagit minst 2 veckor.
Vet inte va autoexperten tar för ventiler, men autodelar tar 179kr.
Ska försöka ta lite bilder idag, blir nog lite blästring och målning om vädret håller i sig.
Dåligt väder, så gick inte göra något med motorrummet, så har polerat i 6 timmar istället.
Av någon anledning så ser vakuumklockan flammig och konstig ut på bilden, men den är spegelblank. Byglarna är lackade svarta
Får se när jag får tid över igen. nästa helg är det fullt upp som vanligt.
VW märket går inte att slipa bort på ventilkåpan.
Det är stansat i plåten..
Vad kommer det hamna för trim på detta motorbygget.?
Trimmar man riktigt vasst så ska man igentligen koppla ur vaccumklockan.
Plugga vaccumet är enklast.
Jag kör med vaccumet på min änn sålänge.
Har inte tagit mig tid att labba fram maxeffekten denna sommar.
Nä svarade det på ett annat forum med om VW loggan, gör inte mig så mkt dock då jag är VAG frälst.
Det enda som är gjort är ett kompetition ventilsätes jobb http://primoto.se/ (finns under specialarbeten) och en planing
Jag satsar inte på någon direkt effekt, jag vill ha en driftsäker motor som man kan lita på. Tror dock HKn landar runt 150HK med topp jobbet och sportavgas.