das projekt - Update 12/12

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

dagg skrev:Edit: BTW vilka modeller sitter NG motorn i?
Du får ta och kika på denna eminenta sida 8)
http://www.gtcoupe.se/fakta_motorkoder.asp
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Edis skrev:
dagg skrev:Edit: BTW vilka modeller sitter NG motorn i?
Du får ta och kika på denna eminenta sida 8)
http://www.gtcoupe.se/fakta_motorkoder.asp
Jag kom på det sen :D är ju kanon :) *yes*
Die for metal!
Fegis
GT-fanatiker

Inlägg av Fegis »

ABY motor hade ju inte varit fel (kollade listan lite, o fy fasiken vad många motorer dom gjort)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

nää :P men då blire problem med bes. pga för stor effekt skulle ja tro =/
Die for metal!
Fegis
GT-fanatiker

Inlägg av Fegis »

ja, jo det har du ju rätt i, men den hade ju inte varit fel ;)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Nu var det ett bra tag sen det hände nått här!
Men om allt går som planerat så blir det att dona lite till helgen =)
Dock har jag inte införskaffat någon ny motor, gick åt lite pengar till en resa till korsika v.33 =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Hej å hå, har nyss kommit hem från garaget. Lessnade ur när strömmen gick pga av blixten, är ett J*vla oväder här!

Hur som helst så glömde jag kvar kameran :evil: men det som vart gjort igår och idag var att jag slipade ner lite svetsfogar och fixade till dem, svetsade lite på hatthyllan oxå. sen var det mest städning av garaget.

Sen visade det sig att en granne hade en audi 90 -88 som han skulle sälja, den tingade jag *hehe* satt kat. på den och gick bra i motor å låda! NG motorn i =) iaf enligt edis info, den litar vi på :D

Bilder kommer under veckan
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Här kommer det lite bilder!

Började med hatthyllan lite smått.. hade inte så mycket plåt, lär köpa ny plåt till resten..

Bild

Sen var det slipning av svetsfogar som gällde.. inge vidare kul bilder men de är det som gjorts! Vill få de klart så man kan lacka motorrummet snart

Bild

Bild

Är inte klar än som ni ser.. det går lite segt =P

Framåt kvällningen don a ja lite dörrsida
Det senaste inom bilstyling: plyfa dörrsidor! hehe, ville ha en slät grund å ja tog va ja hade liggandes

Bild

Ska iväg och slipa mer nu
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Dags för en update igen då, den sista på ett tag framöver tyvärr.. Dåligt me kommentarer tycker jag!

Började med att göra klart motorfästena i tisdags, slipade och svetsade å slipade =P
Sen gick jag på fronten lite

Började med att kapa upp det som jag lade igen förut när ja körde utan kofångare, blir bättre med en på+nån spoiler sen. Nån som vet någon som kanske skulle passa bra? annars gör jag nog en egen sen
Bild

Bild

Bild

Provmontera lite =)

Bild

Lär få den att se mer "arg" ut sen på nå vis.. ser nog bättre ut när den är nere på backen å sänkt.. En Spq huv kanske skulle se bra ut? Det är snett å vint pga att inget är fastskruvat.
Bild

La på lite färg, är rädd att de ska rosta annars..
Bild

Bild

provade sänka ner fronten 2,5cm.. learning by doing, riktigt svårt att få ihop de sen tycker ja. men på nått sätt ska de gå, får se va de blir av de här..
Bild

Bild

Hej på ett tag
Bild

De var allt, dröjjer några veckor innan nästa update är ju classic car week nästa vecka sen blire utlandsresa m.m :D
Men efter det blir det nog att börja flytta över från 90´n

höjj
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Update! (De var fan på tiden)

Har jobbat på trakt hela veckan, men i fredags var det dags att hämta nya donatorbilen!

Bild

Började riva direkt. Vänster fjäderben och drivaxel borta.

Bild

Satte dit fjäderben från 80´n så ja kan rulla bilen.. inte riktigt lika, men funkar så länge man inte ska köra

Bild

Grill och lyktor bortplockade

Bild

Frontspoiler likaså

Bild

Bild

Började sedan riva på höger sida

Bild

Bild

Perfekt när ja skruva bort drivaxlarna =D

Bild

80´ns fjäderben på.

Bild

Ena skärmen borta plus lite bös från fronten.

Bild
:cool:
Bild

Å nu hänger 90´ns fjäderben på 80´n

Bild

Slutligen så plockade jag bort generatorn...

Bild

mer vart de inte, det får bli nästa gång, då hoppas jag att ja hinner få ur motorn

Om det är någon som behöver typ skärmar, lysen å dyl. från 90´n så vill jag gärna bli av med det
Die for metal!
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker

Inlägg av Wallin »

ser bra ut! såg jävligt fint ut med dubbellyktorna, den såg lite aggresivare ut på nåt sätt! *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Bra jobbat, snart är den på rull igen *yes* :D
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Wallin: Tack! Ja visst gör det :D Gillar Usa fronten stenhårt.

Edis: Tackar, hehe Jo "snart" är den på rull =P närmaste rullningen är väl provkörningen, som jag hoppas hinna med i år! men, det börjar bli kallare nu, vilket gör det lite jobbigare att skruva i en oisolerad lada "/
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Så, nu kommer en update från dagens mekande!
Motorn skulle ur denna gång som jag sa! bara att börja riva det.

Bild
Börja med att hissa upp bilen, Har sån jävla kass domkraft, så de vart lyften

Bild
Lilla kroken =)

Bild
Vänstra skärmen bortplockad

Bild
Spolarbehållare, "servooljebehållare" och kylare borta. Fan va mkt plast å skit de va emot gt:n från -83 kommer bli tajt som fan i 80:n... men de ska gå!

Bild
Även en del kablar märkta.. få se hur länge märkningarna sitter kvar =P

Bild
Bränslespridare borta

Bild
Är detta vevhusventilationen?? Den lilla pipen som sticker ut var tejpad med eltejp, ska det sitta något där??

Bild
Såg ut så här innuti, ganska mkt klet.. vad är orsaken? Kylarvattnet såg bra ut kan jag tillägga, har ej kollat oljan dock

Bild
Efter MYCKET krångel med lossning Främre röret så var det äntligen dags att göra ett lyft!

Bild
Så ja!

Bild
Där får den vila sig så länge!

Bild
En del kvar att plocka

Bild
Plockade med mig övre delen av insuget, så man kan putsa lite när man får tid över å inte kan åka till garaget! =D

Det var allt jag han med denna gången.. Nån som har svar på frågorna ang. vevhusvent. btw?

Mvh
Die for metal!
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt att det rör på sig! Fina bilder du har tagit! :D

Glömde svara häromkvällen :oops:
Vevhusventilationen blir oftast "kleggig", speciellt på vintern med kondens och oljerester som blandas. Brukar kunna bli riktigt äckligt... :roll:

Pipen som var tejpad, ska vara pluggad, så var det på lillebrorsans Coupé 89:a som vi byggde om till "plåtlösningen" (var svampiga slangar original) och just till den pipen går det att köpa en "plugg". Den kostade 30-40kr på Audi eller något i den stilen, hade artikelnummer 049 103 389 plus att man behöver en slangklämma (12-22mm). Går ju att tejpa, men det håller ju inte så bra i längden...
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Edis skrev:Härligt att det rör på sig! Fina bilder du har tagit! :D

Glömde svara häromkvällen :oops:
Vevhusventilationen blir oftast "kleggig", speciellt på vintern med kondens och oljerester som blandas. Brukar kunna bli riktigt äckligt... :roll:

Pipen som var tejpad, ska vara pluggad, så var det på lillebrorsans Coupé 89:a som vi byggde om till "plåtlösningen" (var svampiga slangar original) och just till den pipen går det att köpa en "plugg". Den kostade 30-40kr på Audi eller något i den stilen, hade artikelnummer 049 103 389 plus att man behöver en slangklämma (12-22mm). Går ju att tejpa, men det håller ju inte så bra i längden...
Tackar tackar!

Okej, då är det bara att rengöra och inte oroa sig då.
Kanon med artikelnummer, tack så mkt!
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Hej å hå, glömde updatera förra veckan :rolleyes: men de var inte så mkt att updatera, hämtade hem motorn till ett garage nära lägenheten =) Sen skickade jag iväg insuget på blästring. 2 ynka bilder har jag att visa =/
Bild
Började med att ta bort lådan, den skall givetvis oxå renoveras sen

Bild
Dåligt med bilder som sagt.. men nu är motorn hemma iaf!

Bild
En bild på svärfarsan hoj kan ja bjuda på, Kawasaki ninja 1200, 197 hk =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Mini update igen!
Var iväg till motorn och plockade av lite delar som skall putsas upp

Bild
Delar som ska putsas upp, blästras sen poleras/lackas. Blästringen står GTIEXTREME på garaget.org för, gör mkt bra jobb!

Bild
Ska väl blästra grenröret oxå tänkte jag, finns det något sätt att hålla det fräscht? eller hur brukar man göra? tips mottages gärna!

Bild
motorn då, behövs en uppfräschning, både utanpå och inuti

Bild
NG motorn =) Kamremmen såg inte bra ut kan ja säga, hög tid att byta.. men alltihop ska ju renoveras =)

Kanske blir en liten update imorgon oxå, skall dock mest fixa med garaget, bygga arbetsbord bla, men ni kanske vill ha bilder på de å? =)
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Höj! blir en liten update idag igen:)
Var iväg en snabbis idag och plockade av ventilkåpan och putsade upp den. inte många bilder men, enjoy!

Bild
Börja putsa på ventilkåpan, var i ganska bra skick faktiskt.. men kommer att lackas om

Bild

Bild

Bild
Test på hur det kommer se ut.. först ska allt lackas i lämplig färg, sen slipas strecken och ringarna ner, och sen klarlack på det hela om det finns som tål värmen

De långa "järnbitarna" som fungerar som brickor för muttrarna längs sidorna tänkte jag lacka i typ blodrött (Pulverlack kanske?) och som ni ser på sista bilden ska ringarna och strecken vara blanka. Frågan är vad jag ska använda för färg till det övriga? Eftersom det kommer vara plåtrent vid ringarna å strecken så skulle man ju vilja ha klarlack på alltihop sen, finns det klarlack som tål värmen?
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Mini update igen =)
Idag vart ventilkåpan lackad med biltemas "hot paint", dåligt val? Tänker då på kvalitén på färgen

Bild
Nylackade ventilkåpan, biltemas "hot pant".
Die for metal!
Skriv svar