Du får nog ta bort presseningen nu innan det börjar storma, inte så kul om GT:n blåser iväg
NipOs GT
Idag har jag monterat styranordnigen igen samt monterat drivaxlar och bytt sladden till backljuskontakten pga att kontakterna inte stämde överrens. Så det är på rätt väg nu iaf 
hann inte med så mycket idag på grund av att jag alltid måste hjälpa igång min bror på hans projekt... han får aldrig någonting gjort men om man hjälper han lite i början så får han sug för de
Satsar på att göra klart allt småpill till slutet av veckan iaf.. lite annat som kommer ivägen hela tiden.. Kommer bilder med drivaxlar på plats och lite sådant så småningom !
hann inte med så mycket idag på grund av att jag alltid måste hjälpa igång min bror på hans projekt... han får aldrig någonting gjort men om man hjälper han lite i början så får han sug för de
Satsar på att göra klart allt småpill till slutet av veckan iaf.. lite annat som kommer ivägen hela tiden.. Kommer bilder med drivaxlar på plats och lite sådant så småningom !
Audi GT Quattro -85
Nu är det mesta av allt pill klart
Nu ska jag bara lufta kopplingen o laddat batteriet så får vi hoppas det fungerar som det ska 
Om det fungerar när jag gjort detta börjar jag med servicen på den, under den ska tändstift, kamrem, vattenpump, Servo och generator rem, oljefilter och olja bytas...
Får hoppas att allt fungerar nu !
Om det fungerar när jag gjort detta börjar jag med servicen på den, under den ska tändstift, kamrem, vattenpump, Servo och generator rem, oljefilter och olja bytas...
Får hoppas att allt fungerar nu !
Audi GT Quattro -85
håller tummarna för allt ska funka fint 
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
jag har provkört den lite hemma på gatan idag, jag fastnade för den direkt ! ursäkta språket men nu jävlar e jag kåt
Lufta ut kopplingen lite till ska jag göra sen e de fit for fight
Det enda "bekymmret" jag hade var att startmotorn låg lite fel men de va nog bara en liten tillrättningssak skulle jag tro
lät som fan när jag vred igång den.. men men, det hör ju till småplocket lite grann 
Tackar edis för stödet
Lufta ut kopplingen lite till ska jag göra sen e de fit for fight
Det enda "bekymmret" jag hade var att startmotorn låg lite fel men de va nog bara en liten tillrättningssak skulle jag tro
Tackar edis för stödet
Audi GT Quattro -85
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
=)
hur !? .... enkelt ... en ren oljekanna .. en meter slang på oljekannan .. trä slangen på luftnippeln på slavcylindern (på växellådan) öppna nippeln och pumpa i bromsvätska med kannan .. bubblar lite i bromsvätskebehållaren ..stäng sedan nippeln med slangen på !! ( luft med annars ) Ta-Da .. klart !!
Varför !? ... tja ..svampig koppling ... pedalen går inte ända upp ( kan bero på dålig fjäder i huvudcylindern ) som i min GT =( .. ska byta fjäder snart !!
att lufta kopplingen på traditionellt vis med att pumpa på pedalen och en öppnar nippeln är i min mening döfött .. brukar inte bli bra koppling ( erfarenhet )
Göra och göra om e inte att göra =))
// mvh janne sundin
Varför !? ... tja ..svampig koppling ... pedalen går inte ända upp ( kan bero på dålig fjäder i huvudcylindern ) som i min GT =( .. ska byta fjäder snart !!
att lufta kopplingen på traditionellt vis med att pumpa på pedalen och en öppnar nippeln är i min mening döfött .. brukar inte bli bra koppling ( erfarenhet )
Göra och göra om e inte att göra =))
// mvh janne sundin
Re: =)
Tack för tipset! Varför har jag inte tänkt på det innan?coupesudden skrev:hur !? .... enkelt ... en ren oljekanna .. en meter slang på oljekannan .. trä slangen på luftnippeln på slavcylindern (på växellådan) öppna nippeln och pumpa i bromsvätska med kannan .. bubblar lite i bromsvätskebehållaren ..stäng sedan nippeln med slangen på !! ( luft med annars ) Ta-Da .. klart !!
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne