En liten update från i morse
JAg skruvade ihop lite av bränslefördelaren, börjar få dåligt att göra nu! men snart kommer de mer grejjer från blästringen..
Jag vill, jag kan, jag.. orkar inte. Om man ändå hade samma flitighet, min bil bara står, jag orkar inte ta tag i det. Men för varje gång man kikar in här blir man lite mer inspirerad, kör på!
Har en klar bild framför mig om hur ja glider fram i bilen när den är klar, det är det som håller mig motiverad =)
Hoppas bara att jag får jobb snabbt.. gör sista veckan nästa vecka på nuvarande jobb som det ser ut nu =(
Hittar jag jobb snabbt så tror jag motorn kommer bli klar i början på sommarn 2010.
Och ska man vara lite optimistisk så är bilen klar 2011, det är vad jag siktar på!
Idag var jag iväg till garaget, Bilder på vad jag gjort kommer här:
90`ns cockpit, helt ok instrumentpanel, men det blir dock en s4 panel för mig
en stol borta
två borta
inte så farligt mkt kabel, brukar ju kunna vara en jävla massa extra sladdar hit å dit, verkar bara vara högtalarkabel
mittkonsol loss
instrumentpanel loss!
var lite för ivrig! =(
missade en skruv
sen flög baksätet ur å
servopumpen skall givetvis snyggas till...
...så den plockade jag av för att ta med hem
Sen flög en dörrsida bort.. nä inte av sig själv =)
hmmmmm
ja kanske de kanske! med "viss" modifikation.. vill att det ska sitta riktigt j*vla stadigt, så de blir förstärkning osv.. men spar nog ändå tid..
delar som ska blästras + remskivan, funderar på att kroma även "plattorna". Kan man kroma bultarna med hål i? även sånna som det går bensin genom? tänkte om de kanske släpper..
sleeper skrev:Ska du stoppa i den nyare panelen i projektbilen?
Dokumentera väl.. jag vill göra samma grej!
Japp det kommer bli en panel från en s4 =) kommer bli en del pill då den är bredare, men det ska gå!
Rallytobbe här på forumet har stoppat i en panel från en 90 i sin gt, vill du köpa min så hojta till!
Kommer att dokumentera kan ja lova, är lite av nöjet tycker jag =)
Ser fram emot den delen av projektet.
Vilken instrumentbräda ska du använda, från S4 C4 (5cyl 91-94)eller S4 B5(v6 97-01..?)?
Har haft tankarna på att stoppa i instrumentpanelen från en audi 200 (nästan samma som S4 C4) i min GT men bara instrumentet och sen plasta in det i orginalbrädan. Men det är bara tankar, får ju inte tummen ur..
sleeper skrev:Ser fram emot den delen av projektet.
Vilken instrumentbräda ska du använda, från S4 C4 (5cyl 91-94)eller S4 B5(v6 97-01..?)?
Har haft tankarna på att stoppa i instrumentpanelen från en audi 200 (nästan samma som S4 C4) i min GT men bara instrumentet och sen plasta in det i orginalbrädan. Men det är bara tankar, får ju inte tummen ur..
Det är inte än på ett tag som jag börjar med det, ska få klart motorn först tänkte jag.
De är från en S4 C4 om jag inte minns fel, jag har den inte än, väntar på att säljaren ska plocka ur den ur bilen.
Det kommer bli en utmaning att få i den misstänker jag. mätte lite snabbt mellan a- stolparna när ja va å kolla, s4:an är ca 8 cm bredare än 80´n =P
Var i garaget idag, vart inget specielt gjort, packade ihop lite grejjer som ska ner på blästring
Tänkte jag skulle fixa upp denna oxå, men är det värt?? Styrleden går ju att byta, men hitta inte på någon bussning för själva staget.. kanske är lika bra att köpa nytt, eller va tror ni???
Sen skickar jag med detta insug oxå, det är från KL motorn jag tänkte använda först. Skall snygga till det och sen sälja.
phille_hbg skrev:jäkla tid du lägger ned på att putsa upp saker och ting! kommer se jäkligt sjysst ut när du är klar!
personligen hade jag troligtvis blivit deprimerad om jag lagt ner lika mycket tid på min och sedan hittar rost och/eller smuts på prylarna igen... :P
väldigt imponerande hur du orkar slipa, putsa, lacka och allt annat och dessutom dokumentera allt!
varför ska du byta inredningen? någon särskild anledning, eller du gillar bara dom lite mjukare och fräschare linjerna i S4-inredningen?
MVH Phille
Håller man efter ordentligt så borde det gå bra! =) man har ju hela vintern på sig
Kul att höra =)
Det är väl ingen speciell anledning förutom utseendet skull då. kommer att dock att göra lite egna former på inredningen, lättare med en grund =)
Jag kommer att satsa mycket på ljudanläggningen, är egentligen det som är huvudgrejjen, då de är det som jag tycker om att göra mest=)
spjällhuset skulle du nog kunna lägga i ett bad med thinner över natten så du får bort all smuts ifrån det. bara gnugga lite lätt med en liten borste (typ tandborste) när det legat en stund så försvinner en massa sot, avlagringar och skit. sen är det bara att olja upp delarna igen så är det som nytt