Nosliwes Projekt
- Fladdermusen
- GT-tok
- Kontakt:
Kunde inte låta bli att söka runt lite och det är ju till och med så att Bruzze har 205/40 17" på sin!sleeper skrev:Snygg som sjutton den fälgen, men jag säger som edis angående däcken. För mig tar det i med 215-40.. dina hjul kommer vara 1.5 cm större, osänkt och hårda dämpare så kan det såklart funka, kanske.
Sorry om jag ställer till det ännu mer för dig!!
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
däck
Halloj!
Jag har 205/40-17 på 7x17" fälgar på min 90 quattro -85..
Passar perfekt..
Jag har 205/40-17 på 7x17" fälgar på min 90 quattro -85..
Passar perfekt..
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Fel forum men lika bra att fråga här också.
Skulle åka till jobbet i måndags och lät bilen stå på tomgång medans jag skrapade rutorna. Han skrapa nästan hela bilen innan den dog tvärt utan förvarning. Har gått felfritt ända fram tills den dog och nu vägrar den starta.
Motorn går runt men det finns ingen gnista. Hittade inget via VAG-COM och motorn får bränsle. Alla säkringar är hela.
Bilen är en Audi A4 1.8T -01 modell B5
Blir snart galen om jag inte hittar felet. Någon som har råkat ut för det här tidigare?
Skulle åka till jobbet i måndags och lät bilen stå på tomgång medans jag skrapade rutorna. Han skrapa nästan hela bilen innan den dog tvärt utan förvarning. Har gått felfritt ända fram tills den dog och nu vägrar den starta.
Motorn går runt men det finns ingen gnista. Hittade inget via VAG-COM och motorn får bränsle. Alla säkringar är hela.
Blir snart galen om jag inte hittar felet. Någon som har råkat ut för det här tidigare?
Har du flera nycklar? Testat reserven? Tänkte mest om det sitter någon startspärr som har ballat ur, fast då borde inte soppan strula. Men det borde man väl se i VAG-COM. Märkligt att du inte kan läsa ut något vettigt ur den...Nosliwe skrev:Fel forum men lika bra att fråga här också.
Kan du inte utläsa signaler som hallgivaren eller liknande via VAG-COM?
Först tänkte jag ispropp i bränslesystemet, hur kollade du om den får soppa?
lossade på bränsleröret vid fuelrailen och det var inget fel på trycket kan jag intyga. Och tändstiften var blöta av bensin med. Men fanns som sagt ingen gnista. Ska pröva med reserven imorgon hade jag tänkt. Snackat med chefen (förra ägaren) nu i kväll och fick till svar att han hade fått samma problem som mig, då var det immobilizern som spökade och VAG hade fått tabort massa felkoder. Ska titta lite närmare i VAG-COM imorgon.
Det här problemet hindrar mig ifrån att ta mig till garaget.
Det här problemet hindrar mig ifrån att ta mig till garaget.
Jo som sagt, får kolla på det imorgon. Men Edis, nu när du ändå är inne. Vet du dom om här passar i en 87 GT? http://www.ebay.de/itm/2x-Sitzkonsole-A ... 3cc2acb9ed
Har lite svårt med tyskan.
Har lite svårt med tyskan.
Hjälpte inte med reserven.
Sökte igenom systemet bit för bit idag i VAG-COM och fick fram dom här felkoderna
17072 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271): Open
P0688 - 35-00 - -
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Tydligen så går reläet till kylarfläkten så ska gå ut och kolla sladden mellan batteriet och styrboxen samt reläet när jag har ätit.
Varit och köpt servo och generator rem idag, samt kikat på en ny slutdämpare till mitt sportavgas då det jag har nu är för den gammla modellen och ändröret går ut fel. Ska beställa det i veckan.
Sökte igenom systemet bit för bit idag i VAG-COM och fick fram dom här felkoderna
17072 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271): Open
P0688 - 35-00 - -
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Tydligen så går reläet till kylarfläkten så ska gå ut och kolla sladden mellan batteriet och styrboxen samt reläet när jag har ätit.
Varit och köpt servo och generator rem idag, samt kikat på en ny slutdämpare till mitt sportavgas då det jag har nu är för den gammla modellen och ändröret går ut fel. Ska beställa det i veckan.
Jo kikade ju på lmm, lambda och lite givare, allt ligger ju runt minst 1500kr
Edis, du har inte lite bilder på motorrummet på din GT? står skämmigt nog som ett frågetecken med alla kablar och vet inte vart dom ska exakt...
Tänkte montera i kyl med slangar och bromsservo på tisdag. Köpte bromsrör idag
Edis, du har inte lite bilder på motorrummet på din GT? står skämmigt nog som ett frågetecken med alla kablar och vet inte vart dom ska exakt...
Tänkte montera i kyl med slangar och bromsservo på tisdag. Köpte bromsrör idag
Har nog dåligt med sådana detaljbilder och bilen står inte här, men du kanske kan hitta en del i denna tråden:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... c&start=15
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... c&start=15