Generator tillbehör klart för ytbehandling
Hm okej, jag har inte vågat skruva upp generatorn än. Något man bör tänka på?blueman83 skrev:Snyggt.. Passa på och kolla upp skicket på kollektorn som kolen går emot.
Den kan behövas svarvas till ibland om kanten är för stor..
Ska göra likadant med en generator under våren.
Fick svar ikväll av blästerkillen..
Helt rätt inte många detaljer kvar på motorn, har två stora detaljer, Topplocket å blocket typ.. lite slangar m.m kvar .. Blocket ska jag ta tag i själv ganska snart (byta alla lager, packningar, kolvringar etc) Topplocket tänkte jag lämna iväg till wetterskog(?) som verkar vara ganska kunnig med topplock.. måste samla ihop lite pengar först, å som ni vet är jag för tillfället arb. lös. så det får vänta ett tag... men är grymt sugen på att börja skruva ihop allt :PEdis skrev:Hmmm, nu kan det banne mig inte vara så många detaljer kvar. Det blir grymt bra, men man inser ju att det är en hel del jobb framför sig om man ska göra samma sak!
Okej, löste det på ett annat sätt. lyckades få dit svänghjulet, så ja använde mig av metoden dom visar i haynes boken till slut. man låser mot kuggarna med en liten metalbit format som ett Vblueman83 skrev:Det går ett använda ett svänghjulsverktyg som är Y format med 2piggar ivarsin ända.
Leta upp 2 urtag/balanshål på remskivan och håll mot med det verktyget medans du kör loss vevaxeln bulten med mutterdragarn..
Finns säkert fler alternativ, men det var det första jag kom att tänka på och har provat.