Nosliwes Projekt
Fortfarande strul med att det inte finns någon tomgång när bilen är varm efter att man har släppt gasen när man kör.
Bilen beter sig som om den får för lite bränsle eller luft när man håller halvgas ungefär.
Lyckas inte heller få någon cirkulation på vattnet (termostaten sitter rätt)
Någon som vet vad det kan vara för fel? Börjar bli lite brottom då jag har besiktning på Lördag.
Bilen beter sig som om den får för lite bränsle eller luft när man håller halvgas ungefär.
Någon som vet vad det kan vara för fel? Börjar bli lite brottom då jag har besiktning på Lördag.
Hmm.. Försvinner tomgången direkt när slidventilen stänger.?Nosliwe skrev:Fortfarande strul med att det inte finns någon tomgång när bilen är varm efter att man har släppt gasen när man kör.
Isåfall är det tomgånsskruven imässing på spjällhuset som behövs skruvas ut litegrann.
Får den för lite soppa så kan du testa höjja skivan lite med CO skruven.
3mm insex, skruva lite medsols tills den går bra.
jag fick vrida min flera varv med min nybyggda motor.
Sen kan du ta med insexnyckeln och vrida ner på besiktningen om värdet ligger över 4.5
Annat filter hjälpte inte. Tog bort kontakten till brytaren på spjället och tomgångsmotorn, då slutade den gå ojämnt på tomgång. Provkörde, så fort man gasade så andra spjället öppnade sig så hackade det. sen efter ca 3km så började bilen hacka såfort man gasade minsta lilla. Stängde av bilen och satte på den igen så gick den nästan en km till innan det blev likadant.
Besiktigade bilen igår med 2 stycken 2or.
Hjullager vänster bak
CO halt 8.7 (3.5)
Körde ungefär 16 mil med bilen och samma problem är fortfarande kvar.
Så fort bilen blir varm så går det inte gasa då bara blöddrar den. Stänger man av och sätter på nyckeln så går den som vanligt en bit till.
Grymt nöjd med bromsarna, 2.3 i fram och 2.7 ibak.

Hjullager vänster bak
CO halt 8.7 (3.5)
Körde ungefär 16 mil med bilen och samma problem är fortfarande kvar.
Så fort bilen blir varm så går det inte gasa då bara blöddrar den. Stänger man av och sätter på nyckeln så går den som vanligt en bit till.
Grymt nöjd med bromsarna, 2.3 i fram och 2.7 ibak.

Tändspolen hjälpte! Nu bluddrar den bara vid fullgas men går som en klocka annars och man slipper ligga och puttra i 60 i uppförsbackarna.
Så nu är det förmodligen CO skruven som ska justeras bara så den får lite mindre soppa.
Någon som vet vilket håll man ska skruva den åt för att minska mängden soppa?
Så nu är det förmodligen CO skruven som ska justeras bara så den får lite mindre soppa.

Någon som vet vilket håll man ska skruva den åt för att minska mängden soppa?
-
- GT-fanatiker
Japp. Känns lite smått tvunget då den ligger på 8.7 i CO samt att jag inte har rört den någon gång under hela renoveringen.
Just nu har jag inte i brytaren till spjället eller tomgångsmotorn. Har jag i dom så pendlar den mellan 500 och 1500 varv konstant på tomgång.
Bara jag får den till att gå hyffsat så ska jag lämna in den på verkstad för korrekt justering.
Just nu har jag inte i brytaren till spjället eller tomgångsmotorn. Har jag i dom så pendlar den mellan 500 och 1500 varv konstant på tomgång.
Bara jag får den till att gå hyffsat så ska jag lämna in den på verkstad för korrekt justering.
-
- GT-fanatiker