Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Skönt att höra att det närmar sig för dig :D men det där med tomgången är jag dålig på :( Det överlåter jag åt nån annan :D Vet bara att dom är väldigt känsliga på tomgång om inte alla vaccum slangar sitter rätt, det fick jag erfara på min gt när toppen va avplockad o allt skulle dit sen, satte några slangar fel o då var det i stort sett omöjlig på tomgången.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Jo jag är ju inte helt hundra på om mina vakuum slangar sitter rätt. Ligger ett vakuum schema upp på sidan, men det ser inte likadant ut som det jag har under huven + att det under huven ser lite luddigt ut det med.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jag är absolut ingen motorexpert och tänker aldrig utge mig för att vara det heller men min motor fick mycket bättre tomgång och känsla över huvudtaget när jag pluggade vakumslangen från egr-ventilen. Jag gjorde detta eftersom jag har problem med styrningen av diffarna på quattron och jag tycker heller inte att vakumschemat stämmer helt och hållet.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Du kanske har samma fel på EGRen som jag hade, Borrade ur ca 5cm hårt packat sot ur kanalen i insuget ifrån EGRen
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Det sitter ju en vakuum anslutning på slangen som sitter in i insuget under den röda slangen på bilden. Vart ska den gå? För det har inte jag förstått riktigt.

Bild
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Hmmm!? du har ju ingen bil som sitter fast i din motor, du tror inte att det är det som är felet? nä skojjade bara! men tackar för tipset med sotet i erg:en
:)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Vart fick du bilen ifrån? :O Råkade skriva det först, men la till ett D innan jag postade det
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Den röda och svarta var förväxlade

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Bilen fungerade skit bra dom 3 milen jag körde nu. Men såfort bilen blev varm så fanns det ingen tomgång längre
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Nu går bilen bra när man kör och tomgång finns, dock så pendlar den som fasen i tomgång, men inte alltid.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Hittat tjuvluft problemet! Packning till kallstartsventilen var kass, förmodligen kommit i kläm.

Den går bättre nu men fortfarande lite bludder som vägrar försvinna, ligger runt 3000 varv vid fullgas på alla växlar. Kan det vara termotidskontakten som är kass vilket resulterar i att kallstartsventilen och tomgångsmotorn aldrig slår ifrån?

Höll på att hända en olycka på vägen hem med. Pulverlacken på bromsoks byglarna hade tydligen börjat smulas sönder vid bultarna och dom hade lossat. När jag märkte att det slog som fan i höger fram broms så satt bultarna bara 2 varv inn ungefär...
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Kopplat ur tomgångsmotorn och kollat alla packningar runt insuget och toppen.
Inte ett jävla skit hjälper... vet inte vad jag ska göra med bilhelvetet snart... Allt går ju emot mig...
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Jag brukar köra med start gas om man ska leta sug läckor för det märks direkt om den stiger i varv :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Dränkt halva motorn utan resultat
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Okej :/ när jag köpte quattron förra året så hade den stått så länge så den hackade när man körde lugnt under 2 tusen varv, men sen körde jag i insprutnings rengöring o även 2-takts olja 1 gång för att smörja hela bränsle systemet, o efter den tankningen o några mils åkande så försvann det o idag går den som en klocka :D Tänkte om det kunde va nåt sånt med din med :S
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Har funderat på insprutnings rengöring, men har inte vågat tömma i något i bränslet. Någon på garaget nämnde hallgivaren
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Bild

Blev en liten klibba i bakrutan med
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

och problemen fortsätter rulla in..
Har bra oljetryck när motorn är kall, men ju varmare oljan blir destå lägre blir trycket ända tills det lägger sig på 1 bar...
Prövat att byta olja o filter och kör nu med 20W 50 men har fortfarande samma problem :S
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Hittade felet... ett iaf.
Kolven till oljetrycksgivaren som hade fastnat.

(dåliga bilder då jag har en forntids xperia)

Bild

Fick slipa till en tång så den gick in i hålet och försöka dra ut den. Tången gick av 2 gånger innan den väl kom ut.

Bild

Var pulverlacken som hade smulat ner sig ifrån ventilkåpan och sedan satt sig i kolven... Sista gången jag pulverlackar... muttrarna till ventilkåpan var lite lösa eftersom pulverlacken har börjat nötas bort pga värmen... så fick dra åt dom. Samma hände med ena bromsoksbygeln.

Nu dör inte trycket helt. Det följer varvtalen vid varm motor. 1000varv 1 bar, 2000varv 2 bar osv. Så det är inte bra, men bättre än innan iaf.

Någon som har en teori?
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hade du pulverlackat på insidan av ventilkåpan?
Skriv svar