
Nosliwes Projekt
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
det finns en del i utlandet som gjort det. finns klipp på youtube (t.ex. detta: http://youtu.be/lg1EWe1uPDU )Nosliwe skrev:Har blivit erbjuden att köpa en kompressor. Någon som har utfört den operationen på en sån här motor tidigare?
personligen så tror jag inte att det är värt allt jobb. man kan ju slänga i en turbo-femma (ABY/AAN/3B t.ex.) direkt och slippa en hel del jobb. dessutom så får man oftast kapa i plåten i fram för att kompressorn ska få plats. sen kan jag tycka att en skruvkompressor inte ger "rätt" ljud för den motorn, men det är upp till var och en.
MVH Phille
Lägger ner tankarna kring kompressor och tar mig en rejäl funderare på om man ska turbo konvertera i vinter istället, då det verkar betydligt "lättare".
Men ska givetvis få i ordning på allt annat strul innan man ger sig på något sånt!
Rev tråget och plockade ner sumpen idag. Ingen vacker syn.

Hjälpte inte överhuvud taget att göra rent den. Så ska lyfta på ventilkåpan imorgon och se hur spelet är mellan överfallen och kammen.

tonade och monterade dimljus idag med.
Men ska givetvis få i ordning på allt annat strul innan man ger sig på något sånt!
Rev tråget och plockade ner sumpen idag. Ingen vacker syn.

Hjälpte inte överhuvud taget att göra rent den. Så ska lyfta på ventilkåpan imorgon och se hur spelet är mellan överfallen och kammen.

tonade och monterade dimljus idag med.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Fick idag ställa bil helvetet pga att oljetrycket sjönk till 0 på hemvägen ifrån jobbet. Så ställer förmodligen av bilen för den här sommaren och river motorn i helgen.
prövade att köra motorn med ventilkåpan av igår och det sölade rejält ifrån lyftarna. Någon som vet hur mycket olja det ska komma ur dom?
prövade att köra motorn med ventilkåpan av igår och det sölade rejält ifrån lyftarna. Någon som vet hur mycket olja det ska komma ur dom?
det kommer väldigt mkt där ifrån. det är inte så att din givare har pajat?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
det är inte så att du har låg olje nivå?
kan ju ochså va att din olje picup lossnat?
kan ju ochså va att din olje picup lossnat?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
det kaqn nog va så illa. har sett reducerings ventiler som fastnat helt o filter som blivit som ballonger
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
vad har du i tryck när den är varm? ja har mellan 2-3 bar på 20w50 rejsing olja på tomgång
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
det e nog fel, på varm olja med tx 10w60 skall du max ha 3 bar på tomgång annars e det nog fel på reduceringsventilen. som lägst kan du ha 1,8bar på tomgång beroende på oljans viscositet. min 10v are låg på 2 bar ngmotorn låg på 3 o en hy motor ja hadde låg ochså på 3.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu