Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Du kämpar på, trots att det är motgångar, men det är bara att bita ihop. Belöningen att kunna köra med den dagligen kommer bara närmare och närmare *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Nu är bilen sänkt :)

Vill jag inte ha några kommentarer om epa stuk längre! ;)

Halvkass bild. Blev lite sent, mobil bild.

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gott mooos! :D

Vad blev det för prylar?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har blivit erbjuden att köpa en kompressor. Någon som har utfört den operationen på en sån här motor tidigare?
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Nosliwe skrev:Har blivit erbjuden att köpa en kompressor. Någon som har utfört den operationen på en sån här motor tidigare?
det finns en del i utlandet som gjort det. finns klipp på youtube (t.ex. detta: http://youtu.be/lg1EWe1uPDU )

personligen så tror jag inte att det är värt allt jobb. man kan ju slänga i en turbo-femma (ABY/AAN/3B t.ex.) direkt och slippa en hel del jobb. dessutom så får man oftast kapa i plåten i fram för att kompressorn ska få plats. sen kan jag tycka att en skruvkompressor inte ger "rätt" ljud för den motorn, men det är upp till var och en.

MVH Phille
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Lägger ner tankarna kring kompressor och tar mig en rejäl funderare på om man ska turbo konvertera i vinter istället, då det verkar betydligt "lättare".
Men ska givetvis få i ordning på allt annat strul innan man ger sig på något sånt!

Rev tråget och plockade ner sumpen idag. Ingen vacker syn.

Bild

Hjälpte inte överhuvud taget att göra rent den. Så ska lyfta på ventilkåpan imorgon och se hur spelet är mellan överfallen och kammen.

Bild

tonade och monterade dimljus idag med.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Kan väl peta upp en lite bättre bild på hur sänkningen blev
Bild
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nice ! Om du har fortsatta planer på turbomotor så har jag Evils gamla 200 turbomotor med fuelrail dock utan turbo, den kan du få för en billig peng!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Tack för tipset! Men köper min kusins kompletta Audi 100 turbo som står ca 500meter ifrån garaget i såna fall hehe ;)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Q-sovare. den kan jag köpa tillbaka för en billig peng :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fick idag ställa bil helvetet pga att oljetrycket sjönk till 0 på hemvägen ifrån jobbet. Så ställer förmodligen av bilen för den här sommaren och river motorn i helgen.

prövade att köra motorn med ventilkåpan av igår och det sölade rejält ifrån lyftarna. Någon som vet hur mycket olja det ska komma ur dom?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

det kommer väldigt mkt där ifrån. det är inte så att din givare har pajat?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Tvivlar på det. Började små ticka ifrån lyftarna / stötstången till vakuum pumpen precis när jag stängde av.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

det är inte så att du har låg olje nivå?
kan ju ochså va att din olje picup lossnat?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

varit lite halv risigt tryck sen mitten av sommaren. Pickupen hade jag loss i helgen och satte fast med lås plåten igen efteråt. oljenivån är på max sträcket. Misstänker att pumpen har gett upp eller att styrtrycksventilen har fastnat i botten läget
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

det kaqn nog va så illa. har sett reducerings ventiler som fastnat helt o filter som blivit som ballonger
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Trycket har varit bra sålänge oljan är kall och tjock. Men så fort den blir varm så har jag tappat ca 2 bar i tryck. Lite halv surt om det vore pumpen. Den har bara gått den här sommaren.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

vad har du i tryck när den är varm? ja har mellan 2-3 bar på 20w50 rejsing olja på tomgång
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ligger runt 1-2 bar. Vet att många med 10V sugisen brukar ligga runt 5 bar konstant.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

det e nog fel, på varm olja med tx 10w60 skall du max ha 3 bar på tomgång annars e det nog fel på reduceringsventilen. som lägst kan du ha 1,8bar på tomgång beroende på oljans viscositet. min 10v are låg på 2 bar ngmotorn låg på 3 o en hy motor ja hadde låg ochså på 3.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar