sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
heineken
Inlägg: 7
Blev medlem: mån okt 08, 2007 13:45

Inlägg av heineken »

Har du snackat med killen som slipat kammen? Hade inte tvekat lägga ut det namnet här så ingen annan går på en mina om du inte får hjälp av han. Annars får jag väl säga snyggt bygge, inte minsta avis *asg*
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

jag vet inte om du är sugen på att skicka kammen eller så, men om jag minns rätt så höll JP (JP Motorsport) på med att slipa kammar och sådär. men han håller ju till här i Helsingborg, så det blir ju en bit. han är ju fruktansvärt duktig på motorer, men är ofta rätt stressad verkar det som.

kan kanske vara värt att kolla upp iaf..? :)

förövrigt så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt att man inte fixar en sak som man tillverkat själv. även om det inte finns någon täckande garanti på det så känns det ju som att man inte vill ha ett dåligt rykte om sig, så kundbemötandet kunde ju vara bättre ifrån killen som pillat på dina kammar. men jaja, det får ju bli hans bekymmer.

MVH Phille
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

var ett tag sen ja postade lite updates..

hon har nu rullat 820km. Det händer inte så speciellt mkt just nu.
Väntar på kammen som blev mkt dyrare än räknat.

passade på o byta ut lite trasiga lampor mot dioder för en tid sen.

Bild

blev nästan lite för starkt...
Bild

ngn bild från träffen i halmstad.
Bild

Bild


Bild

Bild


renoverad upp ett par bak knutar inför nästa sesång..
Bild

fick mina nya lyftare som strök med när kammen smetade + lite lach caps.


Bild


Sen var vi o justerade o bromsade min kompis bil i helgen Ja la på 3 hekto till o vi höjde effekten med ca61-69WHp Vi skall dit en vända i vår igen ja har en liten ide om hur vi skall göra för att plocka det sista.

http://www.youtube.com/watch?v=Nk1AasysLx0&
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Herrejisses vad Forsbergs kärra går *asg* *yes*

Kul att se att det sker lite framsteg i garaget också :D
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Rensade kanalen i garaget från alt skit nu när vi snart skall flytta in o denna krabat hittade ja vid liv i oljan o dislen i kanalen.
Fattar inte hur han kan ha levt där bland spilolja disel etc..
Bild

fick min kamm här om dagen.
Bild
cat cams var snälla o fixade till min kamm profil precis som ja ville ha den.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Skönt med paketet från Catcams, nu läre ju kammen håller längre änn motorn då det är dom som har gjort det. Är den till slipad ifrån ett råmaterial.?

Mindre skönt för krabaten, ett mysterium hur ödlan har överlevt. :shock:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

En härdad Geccoödla, nice :lol:

Gott att du äntligen fick en kam! Hur har den andra firman agerat efter haveriet?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

blueman83 skrev:Skönt med paketet från Catcams, nu läre ju kammen håller längre änn motorn då det är dom som har gjort det. Är den till slipad ifrån ett råmaterial.?

Mindre skönt för krabaten, ett mysterium hur ödlan har överlevt. :shock:
Kammen är gjort från nytt rå ämne.
Ja det är imponerande att han överlevt...
Edis skrev:En härdad Geccoödla, nice :lol:

Gott att du äntligen fick en kam! Hur har den andra firman agerat efter haveriet?
Den andra firman har inte sagt ett ord :(

fick punga ur alt ur egen ficka..

4000 för kammen de förstörde.
2700 10st nya mekaniska tryckare o latch caps.
5000 ny kamm.
+ endel andra utgifter

Ja kunde lagt dessa pengar på annat som ja behöver.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

Det är ju quattro ödlan ser ni inte det? klart han överlever då....


Det låter riktigt illa att det vart så dyrt. Men allt löser sig.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

i tisdags runt 14 rullade ja upp till landsbro,, passade på o ta en pisse paus i linshammar o tog en lite bild för att visa att det var kallt o halt.
Bild

var lite orolig för att vi inte skulle kunna genomföra bromsprovet idag, men det var inga problem. tog ngt fmer bak än vad den skulle men inget farligt.

här står hon i Bosses garage..
Bild

efter att mätt upp lite axelavstånd o dockumenterat lite så var det klart :)
Bild bevis på att det verkligen är bosse som bygg bes
Bild


grönt papper ;) slut bes avklarad :D
Nu skall bosse skicka en kopia som skall granskas ihop med resterande matirial.
Sen kommer ja få ett nytt papper på psten som ja skall ha med mig till bilprovningen.
To Be Continued......
Bild

Mötte salt bilen på vägen hem Det frös på redigt på vägen. tur man har sommar däck :O o quattro :P .

så ja fick tvätta bilen både under, i hjulhus mm
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

är den färdig besiktigad nu alltså? fan va gött i sånna fall efter allt slit du har gjort, är helt sjukt avis på din bil, granskade den noga på elmia.

Ska försöka komma igång med mitt långa SPQ projekt efter jul :)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Nosliwe skrev:är den färdig besiktigad nu alltså? fan va gött i sånna fall efter allt slit du har gjort, är helt sjukt avis på din bil, granskade den noga på elmia.

Ska försöka komma igång med mitt långa SPQ projekt efter jul :)

Skall in till bilprovningen o få allt nerskrivet bara så är alt klart. skall försöka få det gjort i år.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Stort grattis!! MYCKET bra jobbat *yes* :D
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Bromsprov.

Har han bromsrullar eller bromsartestar man helt sonika på väg.
Du skrev att det tog mer bak än vad det skulle, har du någon reduceringsventil eller hur kommer du att korrigera det?
Får man använda t.ex eftermarknadsprodukter som den här:
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A0707-1/ ??

Hur har du gjort med kolkanister och vevhusventilation?
Har du något sånt kvar överhuvudtaget?
Vet inte riktigt vad som krävs på den fronten..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

sleeper skrev:Bromsprov.

Har han bromsrullar eller bromsartestar man helt sonika på väg.
Du skrev att det tog mer bak än vad det skulle, har du någon reduceringsventil eller hur kommer du att korrigera det?
Får man använda t.ex eftermarknadsprodukter som den här:
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A0707-1/ ??

Hur har du gjort med kolkanister och vevhusventilation?
Har du något sånt kvar överhuvudtaget?
Vet inte riktigt vad som krävs på den fronten..
Han prov bromsar på väg, för att kunna se hur bilen beter sig under inbromsning. rullar visar inte detta utan visar bara hur mkt bromsarna tar.

Det sitter inbyggd reduceringsventil i systemet original.
Men nu är det så att bilens vikt o biles längd förändrar broms betende.

Ja kan lösa detta på flera sätt ett sätt är o sätta större skivor fram.
Eller modda original reducerings ventil.
Eller byta ut beläggen bak mot standard belägg.
Montera en tilton reducering tx men detta skall finnas dokumenterat i så fall. Det är nog enklast

Ja har kol kanister ovs, men min kol kanister leder inte in luften i insuget utan i det fria. men min bil är från 86 o den hadde ingen kolkanister. vevhus venten blir lite special i princip så går den ut i det fria fast ja har 2 uppsaamling kärl däk ångorna kondenceras, med avtappnings möjlighet av kondens vatten samt e85. luften skall i princip åter ledas in i turbon, men det har ja inte gjort just nu. fick ingen på pekning på detta på pekar de så åtgärdar ja det.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

i nästa nr av bilsport (dvs 26) kan ni läsa mer om min traktor..
ute 16:de
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

zlobo skrev: Det sitter inbyggd reduceringsventil i systemet original.
Men nu är det så att bilens vikt o biles längd förändrar broms betende.

Ja har kol kanister ovs, men min kol kanister leder inte in luften i insuget utan i det fria. men min bil är från 86 o den hadde ingen kolkanister.
Sitter den reduceringen i ABS:en eller har du kvar den som sitter orginal på GT quattron som hänger under huvudcylindern?

Angående kolkanistern så fick jag tyvärr inte med allting från min donatorbil men har skaffat en kanister vid sidan om nu.. detta för att jag trodde att det var ett krav, men det kanske jag har missuppfattat, min hade inte heller någon från början.

Sitter det för övrigt orginalturbo och grenrör på bilen nu?
Kommer den reggas med e85 och högre effekt (högre än 230hk alltså)?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

sleeper skrev:Sitter den reduceringen i ABS:en eller har du kvar den som sitter orginal på GT quattron som hänger under huvudcylindern?

Angående kolkanistern så fick jag tyvärr inte med allting från min donatorbil men har skaffat en kanister vid sidan om nu.. detta för att jag trodde att det var ett krav, men det kanske jag har missuppfattat, min hade inte heller någon från början.

Sitter det för övrigt orginalturbo och grenrör på bilen nu?
Kommer den reggas med e85 och högre effekt (högre än 230hk alltså)?
reducerings ventilen inkl huvudbroms cylindern kommer från s2 o de sitter på sin orig platts dvs vid huvud cyl.

ja tror om man skall följa allt till pungt o pricka så skall man ha kaniser etc.

det sitter original turbo o grenrör så 220hk kommer det att stå i bil registret.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

kliper in lite låguplösta quic scans Från bilsport nr 26.
Bara o åka o handla den 16de förståss
Bild
Bild
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt! Det numret ska inhandlas!! :D
Skriv svar