
sport quattro replika. "shorty"
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
jag vet inte om du är sugen på att skicka kammen eller så, men om jag minns rätt så höll JP (JP Motorsport) på med att slipa kammar och sådär. men han håller ju till här i Helsingborg, så det blir ju en bit. han är ju fruktansvärt duktig på motorer, men är ofta rätt stressad verkar det som.
kan kanske vara värt att kolla upp iaf..?
förövrigt så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt att man inte fixar en sak som man tillverkat själv. även om det inte finns någon täckande garanti på det så känns det ju som att man inte vill ha ett dåligt rykte om sig, så kundbemötandet kunde ju vara bättre ifrån killen som pillat på dina kammar. men jaja, det får ju bli hans bekymmer.
MVH Phille
kan kanske vara värt att kolla upp iaf..?

förövrigt så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt att man inte fixar en sak som man tillverkat själv. även om det inte finns någon täckande garanti på det så känns det ju som att man inte vill ha ett dåligt rykte om sig, så kundbemötandet kunde ju vara bättre ifrån killen som pillat på dina kammar. men jaja, det får ju bli hans bekymmer.
MVH Phille
var ett tag sen ja postade lite updates..
hon har nu rullat 820km. Det händer inte så speciellt mkt just nu.
Väntar på kammen som blev mkt dyrare än räknat.
passade på o byta ut lite trasiga lampor mot dioder för en tid sen.

blev nästan lite för starkt...

ngn bild från träffen i halmstad.




renoverad upp ett par bak knutar inför nästa sesång..

fick mina nya lyftare som strök med när kammen smetade + lite lach caps.

Sen var vi o justerade o bromsade min kompis bil i helgen Ja la på 3 hekto till o vi höjde effekten med ca61-69WHp Vi skall dit en vända i vår igen ja har en liten ide om hur vi skall göra för att plocka det sista.
http://www.youtube.com/watch?v=Nk1AasysLx0&
hon har nu rullat 820km. Det händer inte så speciellt mkt just nu.
Väntar på kammen som blev mkt dyrare än räknat.
passade på o byta ut lite trasiga lampor mot dioder för en tid sen.
blev nästan lite för starkt...
ngn bild från träffen i halmstad.




renoverad upp ett par bak knutar inför nästa sesång..
fick mina nya lyftare som strök med när kammen smetade + lite lach caps.
Sen var vi o justerade o bromsade min kompis bil i helgen Ja la på 3 hekto till o vi höjde effekten med ca61-69WHp Vi skall dit en vända i vår igen ja har en liten ide om hur vi skall göra för att plocka det sista.
http://www.youtube.com/watch?v=Nk1AasysLx0&
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Rensade kanalen i garaget från alt skit nu när vi snart skall flytta in o denna krabat hittade ja vid liv i oljan o dislen i kanalen.
Fattar inte hur han kan ha levt där bland spilolja disel etc..

fick min kamm här om dagen.

cat cams var snälla o fixade till min kamm profil precis som ja ville ha den.
Fattar inte hur han kan ha levt där bland spilolja disel etc..
fick min kamm här om dagen.
cat cams var snälla o fixade till min kamm profil precis som ja ville ha den.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Kammen är gjort från nytt rå ämne.blueman83 skrev:Skönt med paketet från Catcams, nu läre ju kammen håller längre änn motorn då det är dom som har gjort det. Är den till slipad ifrån ett råmaterial.?
Mindre skönt för krabaten, ett mysterium hur ödlan har överlevt.
Ja det är imponerande att han överlevt...
Den andra firman har inte sagt ett ordEdis skrev:En härdad Geccoödla, nice![]()
Gott att du äntligen fick en kam! Hur har den andra firman agerat efter haveriet?

fick punga ur alt ur egen ficka..
4000 för kammen de förstörde.
2700 10st nya mekaniska tryckare o latch caps.
5000 ny kamm.
+ endel andra utgifter
Ja kunde lagt dessa pengar på annat som ja behöver.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
i tisdags runt 14 rullade ja upp till landsbro,, passade på o ta en pisse paus i linshammar o tog en lite bild för att visa att det var kallt o halt.

var lite orolig för att vi inte skulle kunna genomföra bromsprovet idag, men det var inga problem. tog ngt fmer bak än vad den skulle men inget farligt.
här står hon i Bosses garage..

efter att mätt upp lite axelavstånd o dockumenterat lite så var det klart
Bild bevis på att det verkligen är bosse som bygg bes

grönt papper
slut bes avklarad 
Nu skall bosse skicka en kopia som skall granskas ihop med resterande matirial.
Sen kommer ja få ett nytt papper på psten som ja skall ha med mig till bilprovningen.
To Be Continued......

Mötte salt bilen på vägen hem Det frös på redigt på vägen. tur man har sommar däck :O o quattro :P .
så ja fick tvätta bilen både under, i hjulhus mm

var lite orolig för att vi inte skulle kunna genomföra bromsprovet idag, men det var inga problem. tog ngt fmer bak än vad den skulle men inget farligt.
här står hon i Bosses garage..
efter att mätt upp lite axelavstånd o dockumenterat lite så var det klart

Bild bevis på att det verkligen är bosse som bygg bes
grönt papper


Nu skall bosse skicka en kopia som skall granskas ihop med resterande matirial.
Sen kommer ja få ett nytt papper på psten som ja skall ha med mig till bilprovningen.
To Be Continued......
Mötte salt bilen på vägen hem Det frös på redigt på vägen. tur man har sommar däck :O o quattro :P .
så ja fick tvätta bilen både under, i hjulhus mm
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Nosliwe skrev:är den färdig besiktigad nu alltså? fan va gött i sånna fall efter allt slit du har gjort, är helt sjukt avis på din bil, granskade den noga på elmia.
Ska försöka komma igång med mitt långa SPQ projekt efter jul
Skall in till bilprovningen o få allt nerskrivet bara så är alt klart. skall försöka få det gjort i år.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Bromsprov.
Har han bromsrullar eller bromsartestar man helt sonika på väg.
Du skrev att det tog mer bak än vad det skulle, har du någon reduceringsventil eller hur kommer du att korrigera det?
Får man använda t.ex eftermarknadsprodukter som den här:
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A0707-1/ ??
Hur har du gjort med kolkanister och vevhusventilation?
Har du något sånt kvar överhuvudtaget?
Vet inte riktigt vad som krävs på den fronten..
Har han bromsrullar eller bromsartestar man helt sonika på väg.
Du skrev att det tog mer bak än vad det skulle, har du någon reduceringsventil eller hur kommer du att korrigera det?
Får man använda t.ex eftermarknadsprodukter som den här:
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A0707-1/ ??
Hur har du gjort med kolkanister och vevhusventilation?
Har du något sånt kvar överhuvudtaget?
Vet inte riktigt vad som krävs på den fronten..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
Han prov bromsar på väg, för att kunna se hur bilen beter sig under inbromsning. rullar visar inte detta utan visar bara hur mkt bromsarna tar.sleeper skrev:Bromsprov.
Har han bromsrullar eller bromsartestar man helt sonika på väg.
Du skrev att det tog mer bak än vad det skulle, har du någon reduceringsventil eller hur kommer du att korrigera det?
Får man använda t.ex eftermarknadsprodukter som den här:
http://www.summitracing.com/parts/SSB-A0707-1/ ??
Hur har du gjort med kolkanister och vevhusventilation?
Har du något sånt kvar överhuvudtaget?
Vet inte riktigt vad som krävs på den fronten..
Det sitter inbyggd reduceringsventil i systemet original.
Men nu är det så att bilens vikt o biles längd förändrar broms betende.
Ja kan lösa detta på flera sätt ett sätt är o sätta större skivor fram.
Eller modda original reducerings ventil.
Eller byta ut beläggen bak mot standard belägg.
Montera en tilton reducering tx men detta skall finnas dokumenterat i så fall. Det är nog enklast
Ja har kol kanister ovs, men min kol kanister leder inte in luften i insuget utan i det fria. men min bil är från 86 o den hadde ingen kolkanister. vevhus venten blir lite special i princip så går den ut i det fria fast ja har 2 uppsaamling kärl däk ångorna kondenceras, med avtappnings möjlighet av kondens vatten samt e85. luften skall i princip åter ledas in i turbon, men det har ja inte gjort just nu. fick ingen på pekning på detta på pekar de så åtgärdar ja det.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
i nästa nr av bilsport (dvs 26) kan ni läsa mer om min traktor..
ute 16:de

ute 16:de

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Sitter den reduceringen i ABS:en eller har du kvar den som sitter orginal på GT quattron som hänger under huvudcylindern?zlobo skrev: Det sitter inbyggd reduceringsventil i systemet original.
Men nu är det så att bilens vikt o biles längd förändrar broms betende.
Ja har kol kanister ovs, men min kol kanister leder inte in luften i insuget utan i det fria. men min bil är från 86 o den hadde ingen kolkanister.
Angående kolkanistern så fick jag tyvärr inte med allting från min donatorbil men har skaffat en kanister vid sidan om nu.. detta för att jag trodde att det var ett krav, men det kanske jag har missuppfattat, min hade inte heller någon från början.
Sitter det för övrigt orginalturbo och grenrör på bilen nu?
Kommer den reggas med e85 och högre effekt (högre än 230hk alltså)?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
reducerings ventilen inkl huvudbroms cylindern kommer från s2 o de sitter på sin orig platts dvs vid huvud cyl.sleeper skrev:Sitter den reduceringen i ABS:en eller har du kvar den som sitter orginal på GT quattron som hänger under huvudcylindern?
Angående kolkanistern så fick jag tyvärr inte med allting från min donatorbil men har skaffat en kanister vid sidan om nu.. detta för att jag trodde att det var ett krav, men det kanske jag har missuppfattat, min hade inte heller någon från början.
Sitter det för övrigt orginalturbo och grenrör på bilen nu?
Kommer den reggas med e85 och högre effekt (högre än 230hk alltså)?
ja tror om man skall följa allt till pungt o pricka så skall man ha kaniser etc.
det sitter original turbo o grenrör så 220hk kommer det att stå i bil registret.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu