Var ett tag sen ja skrev här nu, Ja håller just nu på med 500mils servicen???
Turbon skickades iväg till usa för lite service..
Nej Ja håller inte på o designa ett nytt avgashus
Trodde bara turbon va problemet men såg med hjälp av ändoscopet att det låg olja på kolv toppana + en massa kox.
(bilden tagen med 300kr ändoscopet)
Passade på o tilverka en ny catch tank som rymmer mer än 2-3dl.
denna rymmer nästan 1L.
bara lite bultar kvar här
Ganska mkt kox på kolvtopparna = inte bra...
Sen var det mkt olja i avgas systemet såg ja..
trodde det var assa ventil styrningar som kanske va orsken när ja såg detta. men efter att ja mätt upp dom så är det nog tätningarna.
Dom coatade ram och vevlagrerna ser bra ut.
I förbrännings rummet fans det kox.
Look no engine. Är det så här man gör 500mils servicen??
Snart allt ur plockat.
En av kolvarna som ja plockade ut. mätte upp block o kolvar o de var ok.
här plockar ur tryckarna o lach capsen,
Det är bra om man kan förvara alt så man vet vart dom suttit
sen åkte ventilerna ut.
alla ventiler rengjorda insugs ventilerna var lättare o rengöra. Avgas ventilerna fick ligga tils sig lite.
på bilden ser vi insugningsventiler.
Har inte hunnit o va så mkt i garaget den senaste tiden mkt jobb på jobbet samt slrul med ryggen.
pulver lackat lite detaljer, snygg finish som fn.
nya ventiltätningar
40 knaster o 20 ventiler, fjädrar.....
Kolvar redo o ploppas i blocket.
botten delen snart klar, har moment 22 dragit bultarna för ram o stakarna, samt limmat, gördlen med blacktight.
snickrade ihop ett däck ställ, insåg att ja behöver göra ett till då ja hadde en massa däck.
