Nosliwes Projekt

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jäklar vad du ligger i *yes* . Har du monterat krängningshämmarbussningarna än? Jag har beställt nya från Forza först hade de alla hemma när jag pratade med dem sedan hade de inte?! så nu kommer de inte förrän nästa vecka, mitt stag var 25 mm!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Nej, ska montera dom till vintern när jag har tid att lacka upp hela framvagnen och krängaren. Hmm, kanske är grövre på quattro?
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Skaffade lite aluminium plåt för att hålla vattnet borta ifrån lite känsliga delar. Den vid bränslefördelaren är inte på plats än då den inte blev klar.

Bild
Blanka var dom iaf hehe

Bild

Bytte ut justerstagen till rostfrittstål istället för vanligt stål. Där ser ni hur pass "färdig" grillen är med... Mycket jobb kvar!
Ska ge mig på att byta lyftarna i vinter med då jag har ett enormt slammer ifrån 1 av dom. Försvinner när motorn blir varm, men återkommer i mellan åt. Inte direkt det man vill att folk ska höra när man är ute och åker.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Putsat på bilen idag och städat ur den. Upptäckte nu att linsen på min kamera var riktigt skitig. Men men, fredags latheten har slagit in och orkar inte gå ner och ta nya :)

Bild
Bild

Gallrena var/är rätt sunkiga, var inte fina när jag lackade om dom för 3.5 årsen och av ren okunskap använde jag inte plastprimer. Fick göra det bästa av situationen. Är inte nöjd, men bättre än innan iaf.

Bild
Bild

Är ju insidan som räknas har jag hört :rolleyes:

Bild

Aja, nytvättad bil och nyklippt, så i morgon bär det av till Linköping vid 7 på morgonen. Ses där dom som ska dit!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Tröttnat på att min högra baklampa glappar i "kretskortet". Ena övergången har brunnit av precis som på min andra baksida jag har liggandes. Någon av dom tidigare ägarna har ju klippt och skarvat rätt friskt med elen till bakpartiet och bla då tryckt fast ett stift där det hade brunnit av.
Trött på alla skit lösningar så tog jag med mig lödkolven hem och fixade till det.

Bild
Bild
Bild

Den där elen är jag jävligt sugen på att fixa i vinter, ska bara lista ut vad som är vad först...
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Har man lyckats leta fram en bild ifrån förra helgen tagen av Emil90q20v här på forumet!

Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Fått lite bilder ifrån q-sovare. Tack!

Bild

Som jag har sagt förut, grillen är absolut inte i så pass bra skick som jag vill ha den än. Mycket inpassande kvar, ska ner lite. Sen går det ju inte få huven bättre än vad den är nu med original skärmarna.

Bild

Klart man skulle fastna på bild 2 gånger också :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Kan man lägga till några till då! Någon vid namn Fredrik hade tagit en hel del bilder på bilen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Fick fästet idag.
Ska fan börja släktforska och se vem det är som har hetat Murphy i släkten. Ska fan skita på hans grav!
Original hålet är för M12 och hålet i det nya var för M10. Sen så stämde inte höjden på alubussningen, så fick kapa ner plattan som sitter över. Tänkte då inte montera tillbaks det gamla som ramla ner i 2 delar när jag lossade det, Så fick borra upp det nya.

Bild
Bild

Välanvänt?

Bild
Bild

Och nya på plats. Ska fräscha upp allt runtom i vinter med lite ny färg.
Blev en jäkla skillnad, inget ryckande vid gaspådrag eller motorbromsning. Tycker allt att bilen blev lite stadigare med.

Tog även tag i hatthyllan igår. Tyget ramlade av bara man lyfte i det.

Bild

Upptäckte att det fanns bagagerumsbelysning liggandes under hatthyllan. Skall kopplas in! Vet att jag har en ny kontakt liggandes till det.

Imorgon blir det till att ta fram den feminina sidan och sätta sig vid symaskinen. Resultatet blir väl efter hur pass mycket feminin man är hehe.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Du får se det positivt, vissa saker måste man lära sig den hårda vägen. Snart är du fullärd :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Mjo lite så. Vet du hur gt coupe bränsle systemet står sig emot en audi 100 turbo motor? Pump och ledningar
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Kan väl lägga upp lite bilder på vad jag har pysslat med dom senaste dagarna.

Bild

Skall sys en dubbelsöm mellan dom olika fältena med. Funderar på om man ska brodera ett audi märke i rött i mitten med? Ska ta upp hålen för högtalarna med.

Bild

Dom här 2 sakerna ska kombineras. Trött på att ha laddaren i cigguttaget som hänger och fladdrar.
Ska fästa sladden i askkoppen så det bara är till att öppna locket och sätta i telefonen. Iden fick jag av q-sovare som har gjort så på sin bil! Tack!

Hoppas på att bli klar med hatthylla i morgon. Även om det så ska ta hela natten :)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Färdig sytt och limmat. Ska klippa upp hålen för 6:9orna med bara.

Blev bättre än väntat, drog tyvärr ihop sig som fan på vänstersidan. Kom inte riktigt överens med symaskinen idag då den åt tråd och var allmänt kass. Men men, får duga när man har gjort det själv. Ser nog bättre ut när den är på plats.

Bild

Gjorde hål för laddaren med. Ska fästa den på något sätt och göra ett spår för telefonen.

Bild

I morgon blir det montering av hatthyllan och tvätt av bilen inför träffen på sommarland!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Helt otroligt. Jag var på Sommarlands träffen igår och INGET krånglade! :O

Bild

Var där tidigt, så hamnade långt in på parkeringen tillsammans med alla högerstyrda bilar :)

Bild

Lött laddaren och monterat kombinerad fasthållning av uttag/stöd för telefonen.

Bild

Och hatthyllan på plats! Och ja, mitt innertak hänger :( Personen som ansåg att 2 antenner inte var tillräckligt har förmodligen dragit sönder fästena för clippsen i taket när han monterade tak antennen. Så vet inte om det kanske går att limma dit nya. Någon som vet hur det funkar att spraymåla taket föresten? Stor risk för att det blir flammig antar jag? Vill helst inte montera ner det, då det är limmat runt takluckan.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Fick man lite bilder av StahlgrenDesign här på garaget med. Tackar man för!

Bild
Bild
Bild
Bild

Spana gärna in hans facebook sida https://www.facebook.com/pages/St%C3%A5 ... 8083084749
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Någon som vet om det är samma oljepump och vattenpump på MC som det är på HY?
Senast redigerad av 1 Nosliwe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Tog loss fläkten idag. Lossade otroligt nog lätt. Prövade att rotera den men satt fast. Efter lite lirkande så lossade den och gick att rotera igen. Testade den en sista gång, satte dit kablarna och vred om nyckeln. Gjorde ett hackande och fastnade igen hehe. Aja hämtar en ny till helgen, samtidigt som motorn.
Audimannen2
GT-fanatiker

Inlägg av Audimannen2 »

Oljepumpen vet jag inte, vet att mkt är lika på dessa 10v. Jag köpte kamremskit till min 10vt o vattenpumpen såg lika ut som på syrrans GT HY 85:a :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Är väl i princip samma blocket? Vet att löprullen kan skilja, men den går ju att byta. Fick jag ju göra på pumpen jag köpte sist till HY motorn.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker

Inlägg av Nosliwe »

Monterade tillbaks baksätet i dag, då jag inte orkade med ljudnivån som blev i bilen. Rensat är inget för mig med andra ord. Använder bilen dagligen till bla jobbet.

Bild

Rutade fältet passade perfekt emot dom gråa fälten. Så där lyckades man iaf! Baksätet och framsätena ska ju få samma stuk som hatthyllan.
Skriv svar