QUATTROD-projektet

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

AudiArt skrev:Fy fan vad den rör på sig.. kan jag intyga..
Quattro suger hårt.. tydligen. Rök mer om hjulhusen en någon annan bil. Rev loss duktigt.

Men du Philblad... 1p efter i VC cup nu :wink:
Nu rör den på sig mer :) När vi körde sist på Kjula var de små block-hugger headerserna (korta tajta grenrör som går ner nära motorblocket för er som inte är jänkebilsvana ;) ) den stora proppen som gjorde att vi inte fick ut effekten riktigt. Efter att vi hoppat över refugen i VC så blev kollektorerna helt ihoptryckta så det är otroligt att den gick som den gjorde ändå tycker jag :)

Vad gäller greppet så blev det väl inte bättre av att vi körde utan diffspärr på bakaxeln och i kombination med däcken som sitter på och dessutom lite hårt att gå av linjen och varva 8200 RPM :) Vi provade senare med ett lägre startvarv på runt 6500 RPM och då droppade 60-fötterna från 2.2 sec till 1.8 sec, vilket fortfarande inte är bra men i alla fall bättre.

Nu har vi i teamet spelat hård-rock, druckit folköl och svetsat headers, så vi byggde ihop en uppsättning 2" zoomie-headers (raka rör på svenska, typ som på en top-fuel) för att se om effekten skulle dyka upp när vi fick bort avgasmotståndet och spontant känns det bättre, blev mycket rapp :) Låter oootroligt sportigt också måste jag säga *yes*

Vi tänkte åka till Kjula 3:e Augusti och prova lite, får vi se om det kan gå nått fortare, annars får vi ta till flaskan ;)


Audiart: Blir nog inga mer VC-poäng för mig i år, måste fixa till lite grejer som gör bilen mer gatvänlig innan det blir nått mer sånt, men till i vår så ;)

I höst ska vi bygga ett par riktiga kollektorheaders så vi kan få dit ett bra ljuddämpat system under bilen!

/Micke
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Trevligt.

Synd på valhalla då jag har skaffat Nova nu.. Snabbare
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

AudiArt skrev:Trevligt.

Synd på valhalla då jag har skaffat Nova nu.. Snabbare

Haha, Lycka till i Valhalla, Novan såg mysig ut!

/M
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

pihlblad skrev:
AudiArt skrev:Trevligt.

Synd på valhalla då jag har skaffat Nova nu.. Snabbare

Haha, Lycka till i Valhalla, Novan såg mysig ut!

/M
Tackar!!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Fan den är riktigt grym. får mig att tänka på filmen madmax. så när kommer kompressorn på då? hehe. Skulle vart på kjula när du körde hade vart riktigt fränt att se den live. är ju bara nån km från där jag bor. btw på din audi 100. körde inte du med en 10v topp på den? hur löste du spridarhylsorna? tänkte om du vet någonstans man kan köpa hylsor för elektroniska spridare.
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

evil.tweety skrev:Fan den är riktigt grym. får mig att tänka på filmen madmax. så när kommer kompressorn på då? hehe. Skulle vart på kjula när du körde hade vart riktigt fränt att se den live. är ju bara nån km från där jag bor. btw på din audi 100. körde inte du med en 10v topp på den? hur löste du spridarhylsorna? tänkte om du vet någonstans man kan köpa hylsor för elektroniska spridare.
Tack! :) Men det är inte kompressor som behövs för tillfället, utan massa andra saker som måste anpassas till effekten.

Vad gäller spridarinsatserna så är det lösa i plast på 10v-toppen, dessa går att gänga ur. Sen finns det att köpa för elspridare hos audi, kommer inte ihåg till vilken bil de var ifrån, men det är standard på några i alla fall. Jo tror det är golf 2 med digifant-insprutning bland annat som har de. Små hylsor i plast kostade inte många spänn har jag för mig. Lycka till!

/Micke
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Vad har ni tänk i vinter då? Så man kanske kan matcha :roll:

10,94 är mitt årsbästa. Har för mig att ni åkte fortare i år .. IGEN :roll:
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

QUATTROD 2009

Inlägg av pihlblad »

Tänkte bara berätta att vi håller på och skruvar för att köra på Kjula 2/8!
håll koll på: www.quattrod.se

AudiArt:
"10,94 är mitt årsbästa. Har för mig att ni åkte fortare i år .. IGEN "
Nä, det gjorde vi faktiskt inte 11.06,
men nu fixar vi förhoppningsvis till det som var problemen förra året, så hoppas på en 10:a nu!

/Micke
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

QUATTROD 2010

Inlägg av pihlblad »

Jaha, nytt år igen :D

Vi har varit ute och luftat med nybyggt avgassystem och riktiga 2" headers med 3,5" kollektor

http://www.quattrod.se/film/quattrod_20100317.wmv

Nu skruvar vi och försöker få ordning på småproblemen vi har inför våren och sommaren!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

hörde av hasse gt att ni var på jakt efter dörrar till den.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt att se och höra den igen :D

Ser fram emot att se den IRL igen *yes*
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

gt_87 skrev:hörde av hasse gt att ni var på jakt efter dörrar till den.
Ja, vore skönt att ha ett par originaldörrar i alla fall när man vill ut och svänga på gatan...
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

jo har ju köpt hasses föråd med grejer så jag har nog ett gäng dörrar som står/micke
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

Edis skrev:Härligt att se och höra den igen :D

Ser fram emot att se den IRL igen *yes*
Bild

Vi har löst de problem vi hade med maskin så nu är det egentligen bara "småfix" kvar innan rejs! *hehe*

Vi kommer att köra på Kjula 29-30 Maj (2010)! :D

Håll koll på hemsidan för uppdateringar! www.quattrod.se
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

gt_87 skrev:jo har ju köpt hasses föråd med grejer så jag har nog ett gäng dörrar som står/micke
Låter fint! Har du något schysst pris på två stycken?

/Micke
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

kan ta lite bilder imorgon som jag skickar i ett pm. vet att förrar dörrn jag har är lite kexig i under kant. tror det går slipa bort. minns inte hur den andra ser ut. jag är så dålig på att avgöra pris. vi får se vad du tycker när du sätt bilderna/micke
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Inlägg av pihlblad »

gt_87 skrev:kan ta lite bilder imorgon som jag skickar i ett pm. vet att förrar dörrn jag har är lite kexig i under kant. tror det går slipa bort. minns inte hur den andra ser ut. jag är så dålig på att avgöra pris. vi får se vad du tycker när du sätt bilderna/micke
Låter fint det!
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Körning Kjula Dragway 29-30 Maj

Inlägg av pihlblad »

Vi kommer att vara på Kjula sista helgen i Maj (29-30) och köra!

Tills dess ska vi se till att putsa upp Audi-ringarna! Kom dit och se en "GT quattro" åka ifrån raggarna! :D
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Projektuppdatering

Inlägg av pihlblad »

För att inte segla helt ifrån ämnet om att detta faktiskt är en projekttråd, så kommer här en projektuppdatering!

I helgen har vi plastat om huven! Det blir ett scoop som täcker allt vad v8:a och luftintag heter, så att looken blir mer diskret.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
pihlblad
GT-diggare
Inlägg: 51
Blev medlem: sön feb 12, 2006 09:17
Kontakt:

Till Salu

Inlägg av pihlblad »

Bild

Quattroden är till salu utan motor!

En GT Coupé -85 med Adolfsson sportquattro plast: bak och framskärmar, kofångare, motorhuv, bagagelucka

Går att köra med audi femma eller cheva åtta!

Guss-dragracebur (42mm rör), stor v70-kylare med fläkt under skuffen och ledningar fram, fuel cell, sportstolar, bälten (4 och 5 punkts), hela chassit genomgånget och rostfri i karossen!

Följer med ny okapad sportquatto-huv, okapade originaldörrar, en reservdels-växellåda, mm.

Finns 15x8,5 slotmags med specialadaptrar och 15" fina audifälgar med "nya" däck på!

Slå till och bygg en sportquattro-replika, eller kör den med v8 (fränt!)


35 000kr

Pm:a/maila vid intresse! mikael.pihlblad(at)gmail.com
Skriv svar