Nu rör den på sig mer När vi körde sist på Kjula var de små block-hugger headerserna (korta tajta grenrör som går ner nära motorblocket för er som inte är jänkebilsvana ) den stora proppen som gjorde att vi inte fick ut effekten riktigt. Efter att vi hoppat över refugen i VC så blev kollektorerna helt ihoptryckta så det är otroligt att den gick som den gjorde ändå tycker jagAudiArt skrev:Fy fan vad den rör på sig.. kan jag intyga..
Quattro suger hårt.. tydligen. Rök mer om hjulhusen en någon annan bil. Rev loss duktigt.
Men du Philblad... 1p efter i VC cup nu
Vad gäller greppet så blev det väl inte bättre av att vi körde utan diffspärr på bakaxeln och i kombination med däcken som sitter på och dessutom lite hårt att gå av linjen och varva 8200 RPM Vi provade senare med ett lägre startvarv på runt 6500 RPM och då droppade 60-fötterna från 2.2 sec till 1.8 sec, vilket fortfarande inte är bra men i alla fall bättre.
Nu har vi i teamet spelat hård-rock, druckit folköl och svetsat headers, så vi byggde ihop en uppsättning 2" zoomie-headers (raka rör på svenska, typ som på en top-fuel) för att se om effekten skulle dyka upp när vi fick bort avgasmotståndet och spontant känns det bättre, blev mycket rapp Låter oootroligt sportigt också måste jag säga
Vi tänkte åka till Kjula 3:e Augusti och prova lite, får vi se om det kan gå nått fortare, annars får vi ta till flaskan
Audiart: Blir nog inga mer VC-poäng för mig i år, måste fixa till lite grejer som gör bilen mer gatvänlig innan det blir nått mer sånt, men till i vår så
I höst ska vi bygga ett par riktiga kollektorheaders så vi kan få dit ett bra ljuddämpat system under bilen!
/Micke