Gt de la Bruzze

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Väckte ett slumrande monster idag. Har stått under vintertäcke i kompisens lada sedan i höstas. I år ska jag försöka åka lite med den. Har inte gjort det på några år nu men det börjar rycka lite i Gt-tarmen. Det som behöver göras är:

-Nya sulor. 205/40-17
-Kolla varför den känns så orolig på vägen, hjulinställning (eller har jag blivit för bortskämd med nya bilar?)
-Ny kylare.
-Nya tändkablar.
-Ny bakramp.

Där har ni också inköpslistan. PM:a om ni har nått användbart

Om jag får tid så ska jag också fixa klart lite prylar som är ofärdigt.

-Byta stereo.
-Byta till elhissar.
-Larmet är väldigt opålitligt. Ska göra en elsanering och se om det blir bättre. Kanske får byta det.
-Frdigställa bytet av instrumentbräda. D.v.s. Byta bränsletrycksklockan (eller vad den heter) till en som har bränslemängdsmätere. Dom såg inte riktigt likadana ut.

Chip!
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Härligt bruzze man! brukar dra i tarmen såhär års:)
Blire nya fälgar med? mvh tobbe
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Jag har en svart bakramp liggandes hemma, kanon fin på utsidan men det fattas några fästen i bak..men den går att få fast.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Trevligt! :D

Härligt med lite GT-sug *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Totti skrev:Härligt bruzze man! brukar dra i tarmen såhär års:)
Blire nya fälgar med? mvh tobbe
Nä dom som sitter sitter som gjutna så varför ändra ett vinnande koncept? Lite nytt gummi och kanske en kantpolering så är vi i hamn :-)
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

fick syn på denna projekt-tråd som jag lyckats missa o har nu läst igenom den, riktigt läcker coupe gt du har :)
bakljusrampen kan du om du inte hittar någon leta efter på tyska e-bay, köpte en till min urquattro där men det var ett tag sedan men med lite tur går det nog att få tag i fortfarande.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Har letet lite på ebay men inte hittat. Fegis, jag har pm:at dig!
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Är du säker på det bruzze? jag ser inget bland mina meddelanden :S
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Sökte lite på tyska ebay "audi heckblende" o fick upp 2st ramper fast dem verkar vara för usa-modellen, hur som helst du kan ju kolla upp det o se vad du tycker.

http://www.ebay.de/itm/Audi-Coupe-Quatt ... 27c554ceb0

http://www.ebay.de/itm/Urquattro-Heckbl ... 35bafaa325
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

När jag ändå skulle byta däck så passade jag på att fixa i ordning fälgarna. Krängde av däcken, satte fälgen på bilen, startade och la i växel. Sen började projekt spegelblanka fälgkanter. Skrapade bort den fula klarlacken, slipade kantstötningar med fil, smärgelduk, våtslip i några steg och sedan autosol. Blev bra men inte super. Ska skaffa finare slippapper och bättre polervax. Sen blir det nog ordning på det. Har inga bilder nu men jag ska fixa det när jag får till en bra fälg.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice, härligt att höra att den lever och blir omvårdad :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nu ligger det nya sulor på bilen. Fälgkanterna är polerade och det blev väl rätt ok. Ett nytt batteri är också på plats. Tändkablar är beställda. Ska försöka besikta den nästa vecka. Får se hur det går.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Satte i en kylare jag hade här som jag var säker på att det funkade. Visade sig att den läckte som ett såll i en spricka jämte luftningsskruven och så satt ett rör på fel ställe. Leta ny kylare nu då. Ska kolla om jag kan hitta en ny någonstans till bra pris. Autoexpertens kostade 4000kr. Tips någon?
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

kolla hos Netto bildelar eller vafasen dom nu heter, dom säljer piratdelar till skapliga priser!

Annars kanske JBB kan fixa fram en vettig till oförskämt pris!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ny kylare på plats. Inte riktigt original utlopp i ovankant men skapligt nära. Kostade 1700:-. Lyckades också konstatera vad som gjorde att den inte gick på alla cylindrar. Lyfte ut spidaren i cyl 3 som inte riktigt gick. När jag drog på tändningen och lyfte upp luftmätaren så sprutade spridaren på sidan bakom den lilla kromade hatten längst ut. Rosthål alltså! Hittade en reserv jag hade, letade igenom hela linköping efter en o-ring till den i lördags och efter mycket om och men så sitter den nu på plats och nu går den bara sådär lagom ojämnt som dom ska. Det känns skönt! Äntligen!

Ser ut som om det blir Myckelby iallafall!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Oj, rosthål på en spridare! För lite körning och för lite läckage runt ventilkåpspackningen :lol:

Gott att den är i ordning!! *yes* :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nu är den också nybesiktad!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hela sommaren har den stått still p.g.a. trilskande laddning. Laddningslampan glödde och oljetrycksvarningen tutade när bilen var avstängd. Likaså automatiska halvljuset lös. Den började först ladda när jag kom upp i 3000 varv. Plockade med generatorn till en expert som sa att den var paj. Byggde ihop en generator av två. Satte i och den var fortfarande kass. Började mäta kabeln till laddlampan och insåg att det var avbrott i den. Bilen blev stående p.g.a. andra projekt som fick gå före. Igår tog jag iallafall tag i det. Klippte av ringkabelskon för den var lite ärgad. Ingen kontakt. Kliade mig i huvudet och medan jag låg och glodde under bilen så såg jag att det fanns en kontakt några decimeter från generatorn. Kollade och kablarna verkade vara samma så jag ryckte ur den. Den var helt grön inuti. Klippte bort den lödde ihop kabeln och krympslangade lite och vips så hade jag en helt fungerande laddning igen. Tusan så skönt. Nu ska jag försöka ta tag i tvättning och polering som har fått vänta p.g.a. allt strul. Synd nu när sommaren börjar gå mot sitt slut men det måste ju göras. Nu är den iallafall besiktad och körklar!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hmmm, vilken tur att du anlitade en expert ::

Klart bra tips ifall fler råkar ut för liknande bekymmer.

Blir det någon långtur med pärlan då? :D
Skriv svar