Det blir ett spännande projekt, se till att ta många bilder!

Problemet är nog inte att det inte slits bort, problemet är nog vad kemikalierna i färgen gör med klotsarna. Ponera att färgen tränger in i beläggen och vid upphettning så börjar det att "brinna" vilket kan förändra beläggen och dess funktion. Jag säger inte att det blir så, men när man monterar skivor och annat ska man ju rengöra med T-sprit för att få bort rostskyddet på skivan.bruzze skrev:Ja det råkade bli lite färgdamm där. Det slits bort rätt snabbt. Greenstuffbeläggen har en inslitningsbeläggning som "slipar" in skivorna först så det tar bort färgen.
Jag tog en omröstning med mig själv och bestämde mig för att behålla dom svarta. Jag har några andra idéer som kanske blir verklighet om det funkar men vi får se.Edis skrev:Det ser riktigt bra ut, men kromringar till grillen och en ny kamera får det bli snart
Tack! Jag ska kolla och återkommer om det. Sänkningen vet jag inte men det ska på bättre begagnade fjädrar och dämpare snart. Sitter biltemadämpare på nu och fjädrar av okänt märke. Jag kan ta ett mått från skärmkanten till hjulcentrum.sleeper skrev:Så j*vla läcker! Jag har 2 frågor, ET på fälgarna? ..och vad sitter det för fjädrar på bilen? (sänkt hur mycket?)
Hade loss en fälg idag och mätte lite. Det stod inte skrivet vad det är för ET men jag mätte 15cm från innre fälgkant. Fälgen är 7,5" bred vilket blir ca19cm. 15-(19/2)=15-9,5=55 ET55 alltså om min uträkning stämmer.sleeper skrev:Så j*vla läcker! Jag har 2 frågor, ET på fälgarna? ..och vad sitter det för fjädrar på bilen? (sänkt hur mycket?)