Gt de la Bruzze
Väckte ett slumrande monster idag. Har stått under vintertäcke i kompisens lada sedan i höstas. I år ska jag försöka åka lite med den. Har inte gjort det på några år nu men det börjar rycka lite i Gt-tarmen. Det som behöver göras är:
-Nya sulor. 205/40-17
-Kolla varför den känns så orolig på vägen, hjulinställning (eller har jag blivit för bortskämd med nya bilar?)
-Ny kylare.
-Nya tändkablar.
-Ny bakramp.
Där har ni också inköpslistan. PM:a om ni har nått användbart
Om jag får tid så ska jag också fixa klart lite prylar som är ofärdigt.
-Byta stereo.
-Byta till elhissar.
-Larmet är väldigt opålitligt. Ska göra en elsanering och se om det blir bättre. Kanske får byta det.
-Frdigställa bytet av instrumentbräda. D.v.s. Byta bränsletrycksklockan (eller vad den heter) till en som har bränslemängdsmätere. Dom såg inte riktigt likadana ut.
Chip!
-Nya sulor. 205/40-17
-Kolla varför den känns så orolig på vägen, hjulinställning (eller har jag blivit för bortskämd med nya bilar?)
-Ny kylare.
-Nya tändkablar.
-Ny bakramp.
Där har ni också inköpslistan. PM:a om ni har nått användbart
Om jag får tid så ska jag också fixa klart lite prylar som är ofärdigt.
-Byta stereo.
-Byta till elhissar.
-Larmet är väldigt opålitligt. Ska göra en elsanering och se om det blir bättre. Kanske får byta det.
-Frdigställa bytet av instrumentbräda. D.v.s. Byta bränsletrycksklockan (eller vad den heter) till en som har bränslemängdsmätere. Dom såg inte riktigt likadana ut.
Chip!
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Sökte lite på tyska ebay "audi heckblende" o fick upp 2st ramper fast dem verkar vara för usa-modellen, hur som helst du kan ju kolla upp det o se vad du tycker.
http://www.ebay.de/itm/Audi-Coupe-Quatt ... 27c554ceb0
http://www.ebay.de/itm/Urquattro-Heckbl ... 35bafaa325
http://www.ebay.de/itm/Audi-Coupe-Quatt ... 27c554ceb0
http://www.ebay.de/itm/Urquattro-Heckbl ... 35bafaa325
När jag ändå skulle byta däck så passade jag på att fixa i ordning fälgarna. Krängde av däcken, satte fälgen på bilen, startade och la i växel. Sen började projekt spegelblanka fälgkanter. Skrapade bort den fula klarlacken, slipade kantstötningar med fil, smärgelduk, våtslip i några steg och sedan autosol. Blev bra men inte super. Ska skaffa finare slippapper och bättre polervax. Sen blir det nog ordning på det. Har inga bilder nu men jag ska fixa det när jag får till en bra fälg.
Satte i en kylare jag hade här som jag var säker på att det funkade. Visade sig att den läckte som ett såll i en spricka jämte luftningsskruven och så satt ett rör på fel ställe. Leta ny kylare nu då. Ska kolla om jag kan hitta en ny någonstans till bra pris. Autoexpertens kostade 4000kr. Tips någon?
Ny kylare på plats. Inte riktigt original utlopp i ovankant men skapligt nära. Kostade 1700:-. Lyckades också konstatera vad som gjorde att den inte gick på alla cylindrar. Lyfte ut spidaren i cyl 3 som inte riktigt gick. När jag drog på tändningen och lyfte upp luftmätaren så sprutade spridaren på sidan bakom den lilla kromade hatten längst ut. Rosthål alltså! Hittade en reserv jag hade, letade igenom hela linköping efter en o-ring till den i lördags och efter mycket om och men så sitter den nu på plats och nu går den bara sådär lagom ojämnt som dom ska. Det känns skönt! Äntligen!
Ser ut som om det blir Myckelby iallafall!
Ser ut som om det blir Myckelby iallafall!
Hela sommaren har den stått still p.g.a. trilskande laddning. Laddningslampan glödde och oljetrycksvarningen tutade när bilen var avstängd. Likaså automatiska halvljuset lös. Den började först ladda när jag kom upp i 3000 varv. Plockade med generatorn till en expert som sa att den var paj. Byggde ihop en generator av två. Satte i och den var fortfarande kass. Började mäta kabeln till laddlampan och insåg att det var avbrott i den. Bilen blev stående p.g.a. andra projekt som fick gå före. Igår tog jag iallafall tag i det. Klippte av ringkabelskon för den var lite ärgad. Ingen kontakt. Kliade mig i huvudet och medan jag låg och glodde under bilen så såg jag att det fanns en kontakt några decimeter från generatorn. Kollade och kablarna verkade vara samma så jag ryckte ur den. Den var helt grön inuti. Klippte bort den lödde ihop kabeln och krympslangade lite och vips så hade jag en helt fungerande laddning igen. Tusan så skönt. Nu ska jag försöka ta tag i tvättning och polering som har fått vänta p.g.a. allt strul. Synd nu när sommaren börjar gå mot sitt slut men det måste ju göras. Nu är den iallafall besiktad och körklar!