Gt de la Bruzze

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Bilen är så grymt snygg och "clean" i övrigt så jag tycker inte riktigt att ögonlocken passar in så bra. De är inte anskrämliga, men jag föredrar utan.
Användarvisningsbild
codrac
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: sön sep 24, 2006 20:34
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av codrac »

själv är jag helt imot ögonlock överhuvudtaget, tycker inte att det passar nån bil speciellt bra.. men på din bil var väl "anskrämliga" lite att ta i..
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Jag skulle absolut ta bort ögonlocken..
Gillar bilar med ögonlock, men bara dom det passar på :P
Det passar itne på en GT =(

förövrigt har jag setat och tittat å tittat på bilderna,.. sååå snyggg bil!!

mvh Thomas
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Man tackar! :D

Din bil är inte oäven den heller! Det var den som var på Blocket va? Sveriges snyggaste eller vad det stod. Såg riktigt fina ut! Välkommen hit!

Japp ögonlocken åker. Jag har jobbat till tolv - ett på nätterna i en veckas tid nu för att få klart baslådan och provspelade den igår. Inklätt och allt. Jag sparar bilderna till efter träffen. Nu när jag är klar med baken ska jag vända den om och ta hand om fronten. Fixa lite smågrejjor och ta bort ögonlocken. Jag har gjutit dom själv i glasfiber så dom är lite speciella för mig, men jag viker mig för massorna och tar bort dom.

Bruzze
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

halloj!

Ja precis, det va den. =P

Ska bli kul och se din bil sen på träffen!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Idag har jag fixat klart stereon. Jag är inte riktigt nöjd med ljudet och jag misslyckades lite med finnishen på den sarg som täcker skruvarna på basarna. Jag ska göra om den men det blir först efter träffen. Får plocka ner allt och börja om.

Beställde 10 st lyftare idag också. 1400kr Jag startade idag och upptäckte att det är en som verkligen behövs bytas. Problemet är att jag vet inte om jag hinner till träffen. Ska fundera lite och se om jag får ork. Ska köpa olja och filter iallafall så det är frächt. Har inte bytt sedan vinterdvalan. Den var i.o.f.s. nästan ny då. Fjäskade lite efter träffpriser och det ser ljust ut! Är lite stammis på Autoexperten i Motala. Vi får se vad det blir.

Bilen är nu beige p.g.a. allt sågspån och damm från stereobygget. Jag ska ta ut den, och tvätta den. Jag skulle vilja pollera den en gång till innan och jag får se om det finns tid och ork. Jag har ju en hall som jag renoverar och projektledaren hemma är angelägen om framsteg. Jag har lovat henne min 100%-iga uppmärksamhet efter träffen.

Dags att sova! Godnatt!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

2007-06-27 FICK MIN VINGE!!! Lackerarens kommentar: Ja den här har han ju lyckats bra med! Gott betyg till Adolfsson. Hoppas få hämta en en tornadorröd Grp-B-vinge ikväll för montage. Ska bli gött! Jobbade till ett inatt bl.a. med att skruva in den inredning jag plockade bort när jag letade tomgångsfel. Monterade också lite porrbelysning vid fötterna. Röda lampor som lyser med innerbelysningen men som har fördröjning och lyser en halvminut efter att man stängt dörrarna. Dom lyser också när jag startar instrumentbelysningen. Riktigt porrigt fast också rätt så "BMW"-modernt!

Torsdagens mål: Tvätta, torka, polera huven m.m. (sprutade ut vaxchampo och var tvungen att springa iväg. När jag kom tillbaka hade det gjort ett mycket synligt osnyggt avtryck. Ser ut som om man lämnat ett "organiskt" avtryck så som bara en man kan göra...), byta olja och filter, plocka bort ögonlocken och ha ett krismöte med mig själv om hurvida lyftarna ska bytas ikväll eller efter träffen.

Fredagens mål: Montera vingen, montera dörrlisten som envisas med att ramla bort, städa husvagnen och provdra den med Audin för att avgöra om hjulen skrapar i. I så fall får jag dra den till Vadstena med hondan under kvällen. Annars kommer jag på lördag. Resten av fredagskvällen har jag lovat bort till familjen.

Dom här träffarna tar livet av mig. (Det här är min första...) *neutral*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

bilder bilder, vill se bilder på vingen.... *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Grymt spännande :D

Adolfsson kanske får en hel hög beställningar efter träffen :lol:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Sorry, det blir inga bilder förrens efter träffen. Jag har FTP-kontot på mossiga hemdatorn och den hinner jag inte sitta vid nu. Hämtade vingen i morse hos färgblaskaren. Det blev helt OK. Någon liten por fanns det men annars helt ok. Den står nu på garagegolvet, tornadoröd med klarlack. Åker på ikväll och då ska jag ta några bilder om vädret tillåter. Jag postar dom inte förrens efter träffen :D

Kan varmt rekommendera Adolfsson. Kanon att ha att göra med och han fick till vingen riktigt bra. Min lackerare var också kanon att ha att göra med. Om ni vill så kan jag kanske ordna ett bra pris på lackad vinge klar för montering. Vi får diskutera det på träffen.

Hann med att tvätta, polla, städa, demontera ögonlock, serva och montera dörrlisten. Ikväll ska vingen dit och sen ska jag gå och lägga mig tidigt. Har snittat 5,5 timmars sömn per natt nu i två veckor och det känns. Lyftarna får bytas efter träffen så jag får stå ut med lite missljud. Har heller inte hunnit sy några damasker så dom gamla åker på igen. Jag har köpt konstläder på biltema men det är tiden som fattas...

Jobbar förresten sista dagen nu innan semestern. Det ska bli såååååååå jä- :evil: skönt att ha 4 veckor ledigt!

/Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Spännande! Du har legat i ordentligt! :D

Jag ska ut och svabba av min nu, mer än så har inte jag hunnit pilla med min bil :(

Väl mött imorgon! :D
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Ser mycket fint ut, Gillar färgen på din bil skärpt. Du får ta och fixa upp fler bilder på bilen.

//Dajjmen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Monterade vingen nyss. Den var lite för smal men jag ska diskuterade det med adolfsson. När jag drog åt skruvarna så sprack den i lamineringen. Lite trist på nya lacken men jag hann inte provmontera den innan lack. Jag ska se om lackeraren kan göra en lagning och bättring på plats. Lite trist. Annars blev det asläckert!

Har lastat i tre skrivare till grenen "kast med liten skrivare". Lite pilsner och mat fick också plats i ägget! Ska bli kul att träffa alla!

Ha det gott!
Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aj, då. Det var ju synd... Vi får inspektera detta imorgon! Är duktigt sugen på en sådan vinge också! :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

TACK ALLA FÖR PRISET SOM FINASTE GT PÅ TRÄFFEN!!!!!!

Det kändes skönt! Har haft några hektiska veckor och det var värt besväret!!!

Här är lite bilder efter sista putsen redo för träff! Ville inte posta dom innan. Hade tagit bort lite av magin med entrén :D

Bild
Stor bild
Bild
Stor bild
Bild
Stor bild
Bild
Stor bild

Bruzze
Senast redigerad av 2 bruzze, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jo, den var riktigt fin! Kul att se den i verkligheten :D

Man blev definitivt inspirerad av att se den, mycket bra jobbat *yes*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

whoo... så jäkla het! grymt snyggt!!! *yea* *yes* *yes*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Grymt snyggt blev de:)Näre blir en gt är den vingen ett MÅSTE
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ja den gör hela bilen! Grymt nöjd med den nu. Totti välkommen till forumet!

/Bruzze
Användarvisningsbild
burken_81
GT-fanatiker
Inlägg: 174
Blev medlem: tor apr 12, 2007 09:15
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av burken_81 »

Den blev grymt snygg med Gr B vinge får nog beställa en sådan så man har den till nästa år!!!! grattis till första priset på träffen!!!
Skriv svar