Diqs stereobygge

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

ÄNTLIGEN!!! har jag fått en besiktningstid. Idag 14:20 blir det av. Hoppas den går igenom och att säkringshållaren kommer innan onsdag(har inte provspelat än) för då är det bilstereomässa 10:00-20:00 på HIFI Butiken i Östersund med db-mätning, det ska bli intressant eftersom jag aldrig mätt upp den tidigare. Har ju ingen bas så det blir kul att se hur långt efter man hamnar. Rapport utlovas!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Nehe, den gick inte igenom... Den har ju stått sen oktober så ett bromsok fram kärvade. Sen gillade inte besiktningsmannen min solfilmsboard som jag besiktat med 4 ggr tidigare.

MEN! han var dock helt lyrisk under hela besiktningen(han hade jobbat på VAG innan, så han visste allt om dessa bilar, frågade t.o.m om han fick köpa den!). Han avbröt t.o.m en arbetskamrat som fick följa med i besiktningen av min bil! 15 minuters koll med mycket intressanta fakta och tips enbart vid koll under bilen! När vi kom ut så gasade han dessutom rejält. Sällan man har så kul på besiktningen!

Jag har redan fixat bromsoket men boarden måste man vara 3 för att korta(enligt glasmästaren)så det får bli en annan dag.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Där ser man, det är kul att våra bilar börjar bli kult. Jag råkade ut för ungefär samma sak för några år sedan när jag bodde lägenhet. Det kom två grabbar för att dra bredandskabel. Vi stod och pratade lite skit i hallen när dom var klara. Den ena som var i 40-årsåldern tittade till på en tavla jag hade hängande med ett kort på våran sommarstuga taget en solig dag. Tjejen sitter utanför och coupen står parkerad så att man bara ser fronten och konturen av den. Han hajjade till: Men kolla här, en GT Coupé! Jag hade en sån förut. Fan vilken härlig bil. Å vad jag saknar den o.s.v. Rätt kul! Många herrar i 40 - 50 årsåldern vrider på huvudet när man kommer. Detta var ju mångas drömbil en gång i tiden.

Jag tror inte jag har sett några helhetsbilder på din bil. Det skulle va intressant!

/Bruzze
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Ja nu e man inte så kaxig mer.. Jag har ett bra larm o det hjälpte inte långt. Så jag kommer inte till o lägga ut information eller bilder på ljudet mer..

Bild
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

120,3 dB! Den som var närmast hade 123 dB, men han hade ju bas.

Angående stölder så är mina grejer graverade med regnr och limmade så man får hugga lös det man vill ha!
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Ja jag har en liten dremmel som jag ska gravera det nya med.. har haft i funderingarna o göra det på det som försvann. O nu ångrar jag att jag inte gjorde det.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

På söndag kommer bas och slutsteg!!! DVD är även på G. Bas blir MTX Thunder 9510-44 och steg blir Genesis Dual Mono Extreme. DVD blir Zenec ZE-MC 190 har jag för mig att den hette. Mycket jobb med andra ord!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Länge sen jag uppdaterade nu...

CD:Nakamichi CD40.
Diskanter fram:Genesis Absolute D1.
Midbasar fram:Amega Q-comp 60. 4st.
Flyttat delningsfiltren till bagage.
Bakhögtalare:Amega Q-comp 60. 2 st (blir mer midbas och mindre vass diskant än med koaxialer).
Bas:MTX 9510-44.
Slutsteg till framsystem:Genesis Dual Mono Extreme.
Slutsteg till bakre middarna fram:Genesis Dual Mono.
Slutsteg till bakhögtalare:Genesis Dual Mono.
Slutsteg till bas:Genesis Dual Mono Extreme.
Konding:Rodek 40 Farad.
Plastat in kilar i framdörrarna (mellan ytter- och innerplåt), för att styva upp hela dörren.
CD´n blev kvar eftersom det inte gick att fälla upp skärmen riktigt på DVD´n.
Fick även tag på 17" AZEV modell A med bra gummi...som var för breda...
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Längesen uppdatering pga jänkebilsköp...Buick Special 1957.

Nu har äntligen tiden kommit för detta bygge att utföras ordentligt. I princip alla prylar sitter antingen i bilen eller ligger i lägenheten och väntar. Det som kommer att kräva tid är att sy upp nya dörrsidor i konstskinn samt snickra ihop ett bagage så att allt döljs. Jag ljuddämpade förut med asfaltsmatta (bitumen) men den ska bort till stora delar och ersättas av aluminiumklädd butylmatta (ex. Dynamat, Stinger, STP M1, B2 audio etc.) som är MYCKET effektivare. Alltså nya kostnader men en liten del av slutsumman. Bytte bort 17" mot 16" AZEV modell A som förhoppningsvis blir vita och får nytt gummi till våren. Har även köpt en urquattroratt men som med allt annat så passade den inte...navet var för nyare coupe´n. Fixades genom att såga bort en bit av konan innan splinesena, så nu får jag dra tillbaka blinkersspaken själv...men nu har jag drömratten så det är det värt!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Håller på med ljudisoleringen än...vill absolut inte fuska någonstans nu! Har även monterat en sänkningssats, en av orginalfjädrarna gick att skruva ihop med fingrarna på fjäderspännaren! Högtalarlådan till bakhögtalarna är i det närmaste klar, ska målas eller plastas så att träet blir tätt, sedan kläs. Även börjat med dörrsidorna så nu börjar det hända grejer! Bilder kommer!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Jaha då har man ändrat lite i upplägget igen...dubbla DMX till framsystemet och en Genesis 12" istället för handskfack och ett Genesis Miniblock som drivkälla. Alltså en klar satsning mot ren SQ. Vilken tur att jag inte börjat kapa i tanken där jag hade tänkt sätta MTXen! Tur att man måste vända på slantarna ibland så man hinner grubbla...
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Nu är bygget "klart". http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=49433 Ni får titta där så jag slipper lägga upp allt två gånger. OBS! DENNA SIDA FINNS EJ LÄNGRE! Se ny länk längre ner.
Senast redigerad av 1 diq, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

riktigt frächt :D
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

nice som fan!
såg i tråden att du skulle till blg på lördag! får kika in lite närmre då =)
Die for metal!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Kan vi inte få se lite bilder på hela bilen också?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Mycket trevligt bygge! :D
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Jaha najs, fixat något med ljudet sedan elmia eller?
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Jaha då var det dags för ombyggnationer igen! Även detta år satsas det mot Elmia.

Årets setup:
CD:Nakamichi CD700 MK1
DSP:Audison Bit1
Framsystem:Mid: Amega 5,25" på brädan. Diskant: Genesis Absolute D1. Detta drivs av två stycken Genesis Dual Mono Xtreme. Två par Amega 6,5" i dörrarna för demo och eget partybruk! Detta drivs av ett Genesis Dual Mono.
Bas:Genesis 10" inbyggd i handskfacket. Drivs av ett Genesis Miniblock.
Batteribank:Ett Banner Running Bull 70 ah och ett 95 ah.
Kondensator:Rödek 40 farad

Bilder kommer efter Elmia!
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Ja detta bygget går vidare men uppdateras endast på http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=4212. Planeras bli helt klart i juli 2011! Efter det så kan jag koncentrera mig på däck, fälg och lack i vinter. Så nästa sommar blir det bara njutning och tävlingar i bilstereo
diq
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 28, 2007 17:00

Inlägg av diq »

Ja.... Det går sällan som man tänkt! Istället för fälgar, lack och bilstereotävlande så blev jag pappa och har varit pappaledig med usel ekonomi som följd!

Bygget har nästan stått stilla men nu börjar det röra på sig igen. Nya bussningar till diffklumpen kommer troligen till veckan och ny bromskraftfördelare ska beställas. Har köpt två uppsättningar Azev A och båda har varit fel! Nu senast 16" ET20! Tyskstuk någon? Byter gärna!

Mvh Diq
Skriv svar