jah,,, Thailand e ett mkt fint land trevligt folk mkt god mat (gick nastan upp 10kg pa resan så nu e det dax o börja träna) finns mkt o se både i bankok o på de öar ja varit på. man kanske inte skall festa så mkt som ja gjorde utan slappa o vila lite mer. framför allt är allt billigt där nere..
Tips till de som funderar på att åka ner åk ner med nastan tom backpack, ta endast me 1-2 par sockar 2 under kläder 2 thsirt hygien artiklar. köp resten där nere.. sen kan man lämna in kläderna för tvätt nästan över alt kostar inte mer än 9kr /kg allt är som sagt billigt.. sägrt bara tummen upp.
la precis en beställning på sportquattro grillen till min bil i från ker.. får se när den dyker upp... så nu känner ja mig fattig.. kanske läge o göra en redig garage rensning.. o försöka få in lite pengar till sportquattron..
har även börjat titta på grenrör nu. gjorde en jigg i går kväll skall ta en bild på hur den blev.. skall även göra en jigg av jiggen, sen skall ja handla lite rör o böjar..
kanske läge o göra en redig garage rensning.. o försöka få in lite pengar till sportquattron..
Hittat du lite 3B eller urq godis så är i.a.f. jag intresserad
Skall sotera i helgen vad ja skall behålla o vad ja skall sälja.. så får vi se..
Edis skrev:
Garageloppis hos Zlobo låter som rena julafton
Massa godis inköpt och mer på G ser jag, kul! Tänk vad nära det måste vara drifttagning när du får skruva i bältena i bilen
Japp det e alltid julafton när det e garage sale....
Jo När bältena är i är det inte långt kvar.. Måste hitta lite stolar me till bilen...
funderar på fighter stolar så länge tills man har råd o köpa fetare prylar.
AudiArt skrev:
Huvlåsen har tendab för 680.. kan ha dom hemma för halva priset från thailand. kanske skall starta ett grupp köp?
Idag gjorde ja ett ryck i garaget.. Ja snyggade till driv axlarna bak.. slipade ner färgen o lackade till dom.. skall trycka i lite nytt fett i dom me e det tänkt..
lite bilder på hur ja funderar på att sätta dit snigel..
Ingen risk att du bränner lacken på huven om den får jobba lite?
avgas huset skall värme coatas. sen kommer det finnas värme isolering på huven och i delar av motor utrymmet.
Så förhoppningsvis så smälter ja inte glasfibret och lacken sen..
Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
zlobo skrev:Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?
Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?
zlobo skrev:Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?
Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?
Bara undrar...
Det är många faktorer som spelar roll näe det gäller lagg som tx min gtbb30r har fullt ladd vid ca4500. med olika kamm profiler o olika inställningar kan man få ladd tidigare respektive senare.. Ja har bara erfarenheter av dubbelt kulargade agregat med ceramiska lager o vet att dom spoolar upp mkt snabbt.. sen kan man ju köra med antilaggsystem.. men det går illa åt nya snurror funkade fint på gamla hedelia kkk agregat, men på ett kulagrat e det inte så snält o köra.
min snurra har dubbla keramiska kulager alla garrets agg som hetter gtbbxxr har det. har ar 70 på kompressor huset o ar 1.03 på avgas sidan.
68mm turbin hjul o 82mm kompressor hjul.. Med lite häftiga kammar så borde ja ha fullt ladd runt 4k.
AudiArt skrev:
Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?
Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?
Bara undrar...
Det är många faktorer som spelar roll näe det gäller lagg som tx min gtbb30r har fullt ladd vid ca4500. med olika kamm profiler o olika inställningar kan man få ladd tidigare respektive senare.. Ja har bara erfarenheter av dubbelt kulargade agregat med ceramiska lager o vet att dom spoolar upp mkt snabbt.. sen kan man ju köra med antilaggsystem.. men det går illa åt nya snurror funkade fint på gamla hedelia kkk agregat, men på ett kulagrat e det inte så snält o köra.
min snurra har dubbla keramiska kulager alla garrets agg som hetter gtbbxxr har det. har ar 70 på kompressor huset o ar 1.03 på avgas sidan.
68mm turbin hjul o 82mm kompressor hjul.. Med lite häftiga kammar så borde ja ha fullt ladd runt 4k.
Åfan Fullt ladd vid 4k skulle sitta skitnajs för responsen. Jo antliagg är inte snällt mot maskin. Men ballt