sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Re: Hemma!

Inlägg av zlobo »

Dompers skrev:Se där, se där, summering av resan? :)
jah,,, Thailand e ett mkt fint land trevligt folk mkt god mat (gick nastan upp 10kg pa resan så nu e det dax o börja träna) finns mkt o se både i bankok o på de öar ja varit på. man kanske inte skall festa så mkt som ja gjorde utan slappa o vila lite mer. framför allt är allt billigt där nere..

Tips till de som funderar på att åka ner åk ner med nastan tom backpack, ta endast me 1-2 par sockar 2 under kläder 2 thsirt hygien artiklar. köp resten där nere.. sen kan man lämna in kläderna för tvätt nästan över alt kostar inte mer än 9kr /kg allt är som sagt billigt.. sägrt bara tummen upp. *yes*
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Det låter som att det har varit en riktigt trevlig semester, gott att komma hem med nyladdade "batterier" :D

Saknat garaget något? :lol:
Ja saknade garaged varje dag ja låg på stranden o pressade.. så lång tråkigt o ligga o pressa..

här e bilder på godiset till bilen...
Bild
takata 4p 3" bälten fia godkända (används mkt av drifting folket.
4 st huv lås
60mm wasterate. o bränsle trycksmätare.

just det laserpennan syns där me en grön sådan fy fn va långt den går..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

välkommen hem då! =)
glöm inte bort att maila mig bara ;)
Die for metal!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

la precis en beställning på sportquattro grillen till min bil i från ker.. får se när den dyker upp... så nu känner ja mig fattig.. kanske läge o göra en redig garage rensning.. o försöka få in lite pengar till sportquattron..

har även börjat titta på grenrör nu. gjorde en jigg i går kväll skall ta en bild på hur den blev.. skall även göra en jigg av jiggen, sen skall ja handla lite rör o böjar..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

kanske läge o göra en redig garage rensning.. o försöka få in lite pengar till sportquattron..
Hittat du lite 3B eller urq godis så är i.a.f. jag intresserad :D *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Garageloppis hos Zlobo låter som rena julafton :lol:

Massa godis inköpt och mer på G ser jag, kul! Tänk vad nära det måste vara drifttagning när du får skruva i bältena i bilen :D
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Du zloban!

vart köper man dom där huvlåsen? Jäkla smutta *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Peter urq skrev:
kanske läge o göra en redig garage rensning.. o försöka få in lite pengar till sportquattron..
Hittat du lite 3B eller urq godis så är i.a.f. jag intresserad :D *yes*
Skall sotera i helgen vad ja skall behålla o vad ja skall sälja.. så får vi se.. *hehe*
Edis skrev:
Garageloppis hos Zlobo låter som rena julafton

Massa godis inköpt och mer på G ser jag, kul! Tänk vad nära det måste vara drifttagning när du får skruva i bältena i bilen
Japp det e alltid julafton när det e garage sale....
Jo När bältena är i är det inte långt kvar.. Måste hitta lite stolar me till bilen...
funderar på fighter stolar så länge tills man har råd o köpa fetare prylar.
AudiArt skrev: Huvlåsen har tendab för 680.. kan ha dom hemma för halva priset från thailand. kanske skall starta ett grupp köp?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Vi kanske ska ta en tidig vårträff hos zlobo? Om inte annat för att man är jäkligt nyfiken på att se bilarna!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

bruzze skrev:Vi kanske ska ta en tidig vårträff hos zlobo? Om inte annat för att man är jäkligt nyfiken på att se bilarna!
Det låter som en bra idé :D
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

jag är med på
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

:) ni e välkomna..


Idag gjorde ja ett ryck i garaget.. Ja snyggade till driv axlarna bak.. slipade ner färgen o lackade till dom.. skall trycka i lite nytt fett i dom me e det tänkt..

lite bilder på hur ja funderar på att sätta dit snigel..
Bild
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

lite bilder på driv axlarna. som fick lite ny färg de skal få lite ny fet innan ja monterar dit dom.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Diggar storleken på din snurra *yes*

Ingen risk att du bränner lacken på huven om den får jobba lite?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Peter urq skrev:Diggar storleken på din snurra *yes*

Ingen risk att du bränner lacken på huven om den får jobba lite?
avgas huset skall värme coatas. sen kommer det finnas värme isolering på huven och i delar av motor utrymmet.
Så förhoppningsvis så smälter ja inte glasfibret och lacken sen..

Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

går framåt ser jag *yes* blir juh kanon detta
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

zlobo skrev:Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?

Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?

Bara undrar... :D
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

AudiArt skrev:
zlobo skrev:Ja snurran är fet som fn.. det är en gtbb35r kullagrad de är den största man kan ha utan att det laggar för mycket.. o den skall räcka till 650hk utan problem.
Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?

Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?

Bara undrar... :D
Det är många faktorer som spelar roll näe det gäller lagg som tx min gtbb30r har fullt ladd vid ca4500. med olika kamm profiler o olika inställningar kan man få ladd tidigare respektive senare.. Ja har bara erfarenheter av dubbelt kulargade agregat med ceramiska lager o vet att dom spoolar upp mkt snabbt.. sen kan man ju köra med antilaggsystem.. men det går illa åt nya snurror funkade fint på gamla hedelia kkk agregat, men på ett kulagrat e det inte så snält o köra.

min snurra har dubbla keramiska kulager alla garrets agg som hetter gtbbxxr har det. har ar 70 på kompressor huset o ar 1.03 på avgas sidan.
68mm turbin hjul o 82mm kompressor hjul.. Med lite häftiga kammar så borde ja ha fullt ladd runt 4k.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

zlobo skrev:
AudiArt skrev: Hur är det annars med lagg och sådant. Jag menar ITS turbosarna ska vara duktigt snabba till ladd med sina dubbla keramiska kullager?

Vad är det för typ av lager på din snurra da?
A/R?

Bara undrar... :D
Det är många faktorer som spelar roll näe det gäller lagg som tx min gtbb30r har fullt ladd vid ca4500. med olika kamm profiler o olika inställningar kan man få ladd tidigare respektive senare.. Ja har bara erfarenheter av dubbelt kulargade agregat med ceramiska lager o vet att dom spoolar upp mkt snabbt.. sen kan man ju köra med antilaggsystem.. men det går illa åt nya snurror funkade fint på gamla hedelia kkk agregat, men på ett kulagrat e det inte så snält o köra.

min snurra har dubbla keramiska kulager alla garrets agg som hetter gtbbxxr har det. har ar 70 på kompressor huset o ar 1.03 på avgas sidan.
68mm turbin hjul o 82mm kompressor hjul.. Med lite häftiga kammar så borde ja ha fullt ladd runt 4k.
Åfan :shock: Fullt ladd vid 4k skulle sitta skitnajs för responsen. Jo antliagg är inte snällt mot maskin. Men ballt *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

antilagg (als) o launch controll e ballt som fn.. skall testa på abten sen men det återstår o se vad som händer..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar