sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

nu vill allefall jag veta vilken färg det blir? :lol:
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

haha

Inlägg av SibbSon »

zlobo har skrivit flera ggr att den blir silver, läs igenom hela tråden innan ni frågar en fråga som ställts ett x antal ggr ;)
*yes*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

okej, jag har läst det, men efter som insidan blev svart så tänkte jag bara lite... :lol:
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

åter igen!

Inlägg av SibbSon »

Edis frågade samma sak ovan ;) *asg*
quattrojonas
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons feb 20, 2008 18:50

Inlägg av quattrojonas »

Kul att det blev lite liv i tråden igen...

samtidigt att det är kul att bygget går frammåt! :D

Följer med spänning...
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

jag måste bara säga att jag är väldigt imponerad på bygget :) kul att se när folk bygger om bilar och man får se lite bilder på hur det går o sådant :) nu har man iaf fått ännu mer inspiration att urquattro bredda bilen hehe även fast det inte är lika farligt :)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Fegis skrev:jag måste bara säga att jag är väldigt imponerad på bygget :) kul att se när folk bygger om bilar och man får se lite bilder på hur det går o sådant :) nu har man iaf fått ännu mer inspiration att urquattro bredda bilen hehe även fast det inte är lika farligt :)
tack,,


Idag fick ja tilbaka min vev från LIBA motor så nu är den 100% balancerad o stiftad.
Stakar och kolvar är viktjusterade ochså. får se om ja har tid till helgen o börja sätta ihopa botten delen..


Bild
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

MUMS! Snacka om trevliga delar! *yes* 8)

Skiljde det mycket mellan kolvar och stakar innan justeringen?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:MUMS! Snacka om trevliga delar! *yes* 8)

Skiljde det mycket mellan kolvar och stakar innan justeringen?
nej det var ytterst lite 2g kanske nu är det mindre än 0,5g, men på veven var det mycke vikt som åkte bort för att få den 100%tig Lasse är mkt noga det gillar ja med honom :)
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

läckert zlobo!! *yes* hur många hästar har du räknat med i sportisen?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Totti skrev:läckert zlobo!! *yes* hur många hästar har du räknat med i sportisen?
Ja har sagt att ja skall bottna turbo o sen vrida av lite så 750hk med E85 borde gå. fast ja tror ja kommer plocka max 500hk det är nästan så 500 blir för mkt.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

zlobo skrev:
Totti skrev:läckert zlobo!! *yes* hur många hästar har du räknat med i sportisen?
Ja har sagt att ja skall bottna turbo o sen vrida av lite så 750hk med E85 borde gå. fast ja tror ja kommer plocka max 500hk det är nästan så 500 blir för mkt.
Varför skulle 500hk vara för mycket?

Kommer bli ballt alltså.. Synd att man inte orkar starta och inte är envis nog att avsluta :?

Credits till dig Zlobo
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

AudiArt skrev:
zlobo skrev: Ja har sagt att ja skall bottna turbo o sen vrida av lite så 750hk med E85 borde gå. fast ja tror ja kommer plocka max 500hk det är nästan så 500 blir för mkt.
Varför skulle 500hk vara för mycket?

Kommer bli ballt alltså.. Synd att man inte orkar starta och inte är envis nog att avsluta :?

Credits till dig Zlobo
500hk i vad jag tror kommer bli en rätt lätt bil kommer ju gå som ett skott, säg bara att trycka i 500hk i säg en vanlig GT på 1170kg det skulle ju gå äckligt fort :P så hade jag varit Zlobo hade jag nog inte tryckt i allt för mkt till en början :) men smaken är som baken -delad
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Sen vill man nog kunna hantera hästarna oxå.
Man vill nog inte bara kunna åka rakt fram med en sportquattro. :D

När Tommy kristoffersson köpte sin S2 Rallycrossbil så var den motorn på runt 700hk ifrån Audi, för att kunna hantera och ha någon chans mot rallycross eliten så ströp han ner motorn till runt 500hk.

Polarn som bygger en driftingbil vill inte ha över 400hk.
Lagomt är bäst. *yes*

Bild[/img]
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Zlobo vill väl att bilen ska hålla att köra också.

Det är ju ingen konst att vråltrimma en motor, konsten är ju att få den att dessutom hålla.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Jakommer att börja med original prylar på motorn externt. o känna på allt sen kommer ja slänga på turbo, grenrör insug o spridare o ladda på suksesivt.. den kommer att mappas upp till max efekt å där efter vridas ner till troligtvis 350-400 för gata. 400-450 för bana o för ratlås raing får man no labba lite... allt är möjligt med laddtrycks reglering.. Ja vet att bilen kommer att bli otroligt io med den kortha hjulbasen. vi får se nästa år hur det blir.. men ja är rädd för att det kommer balla ur å ni kanske kommer att se sifror på upp till 7xxhk
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

idag åkte dörrar huv vinge taklucka bagageluka kofångara bak o fram o framm skärmar på lack
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

har filat in gapet på mina kolvringar sen monterade ja ihop stakar kolvar o ringar. om ja hinner så ploppar ja i dom i blocket i morgon,
Bild
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

vilket märke på stakar e det du kör på? :lol: bra heta ;)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:vilket märke på stakar e det du kör på? :lol: bra heta ;)
Valde o testa scat i detta fallet dom verkar funka fint i 5orna över 800hästar bromsade med dessa, de är inte lika fina som verdi.
scat stakarna är någos sämre viktmässigt.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar