sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Säger bara en sak... Helvete vad den går!! *yes* :D

Finns det bättre prylar att montera?
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Skjuter på fint :D
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Säger bara en sak... Helvete vad den går!! *yes* :D

Finns det bättre prylar att montera?
tyverr inte vad ja vet. hadde man känt någon som kunde tillverka så hadde ja ritat en ritning.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Hör med Jörgen Leanders i byn här bredvid jag bor.
De tillverkar en heldel specialgodis till Audi 5:or.
Alu. svänghjul mm. http://webshop.cp-service.se/sv/svanghj ... wheel.html

Jag tror säkert de är sugna på att ta fram medbringare om det finns efterfrågan.

Kontakt info.
http://www.leandersclutch.com
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

inför action meet passade ja på o fixa o dona lite.
Broms förstärkaren läckte så ja passade på o blästra av den o laga den samt lacka.
Monterade även den eletriska vacumpumpen.
Bild
Bild
Bild

fixade till panelen till fogmaker systemet.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Action report,

I helgen som va var vi på action meet, ja är super nöjd me med eventet och med tiderna.

Trailar bilen nu mera för man vet inte hur trasig den kommer va efter varje event, här är är vi klara för avfärd i alla fall.
Bild

På platts utanför grindarna, vi fick vänta en stund där det hadde ja inte räknart med men det gick hyffsat smärt fritt.
Bild

5 färdig besiktade bilar från växjö samlade, (Peter Öhman, anton Jhansson, Jocke wallin, Micke Edstrand)
Bild

Första repan ut slog ja mitt person bästa från mkbrinkarna 2012 med 0,0016s, kändes så jävla gott o göra det på första repan ut på fredagen.
Bild

Repan nr2 satt som en dröm o resulterade till 9.92s samt bästa 60ft på 1.53 Gissa om ja var glad.
Enligt vissa källor är min sportquattro replika den snabbaste sportquattro replikan i sverige nu.
Bild

Repa nr3 slutade med rasad diff, tabbade mig lite.
Ja var på väg o stage in när funktionärerna bad mig slå av pga en läcka.
när de kollade under min bil så såg dom ingen läcka o bad mig starta o fortsätta in i stage.
Mitt mistag var att ja skulle backat tilbaka o börjat om samt låst diffen på nytt.
så det resulterade till en skottad diff, mindre kul för mig. Tur att ja inte skottade huset för då hadde det funnits olja på plattan.
Bild

Som tur väl tog ja med mig en extra torsen diff och en vanlig s2 diff som var nerplockad i monekyler.
Grabbarna på white trash racing Tigade den nya diffen för säkerhets skull.
Bild

Det tog säkert 2 timmar innan den svalnat så ja kunde plocka ihop en komplett diff.
En utmaning var det att sätta ihop en diff i depån när man inte har press o div andra verkyg med sig.
lyckades i alla fall krympa på kronhjulet samt montera ihop diffen under kvällen.
på morgonen satte ja den på plats under bilen.
Bild


Dag 2 han ja säkert med 4 repor körde 10.05s o lite 10.xxs sista repan körde ja i höger banan när det
brast igen.
FDet kändes som medbringaren men så hörde ja ljuden. Det var dom segaste 402m ja kört, hann fundera ett o ett annat under den tiden.
Bild
Bild

Resten av dagen fick hon stå nere jämte starten. Passad på o filma lite o titta på andra bilar vilket man i normala fall inte hinner på ett sånt här event.
Slutade som 2.a
Bild

lite bilder på dom rasade delarna

Medbringare med tillhörande knorr skruv och packbox.
Bild

uppsvarvad diff kåpa? ngn dom behöver?
Bild

diffen med spräckt tapp för lagerbanan.
Bild

totalt 2 diffar en inner knut vridna sviktstål axlar.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, det är ju drömtider! 8) :D

Hade jag varit i dina kläder hade jag slutat köra på strippen och lekt med bilen på bana istället. Med all tid och alla pengar du lägger på pärlan så tycker jag att du förtjänar att piska runt den lite mer *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, den går ju helt sjukt bra! Den första kampen mot Forsberg måste ha kännts rätt bra 8)

Hur är det med bromsskärm, måste man inte ha det när man kör 9:or?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

kommer nog inte köra på preppad bana ngn mer i alla fall såvida ja inte får en sponsor på diffar o medbringare samt axlar. är som sagt väldigt nöjd med helgens aktiviteter det var nästan värt två diffar
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Vilken bil du har!!!!
Min 14 åriga dotter tittade på bilderna i min kamera från träffen i LKPG idag, medans jag lagade mat, -den var ful,den var ful, den var ful, den var häftig och så visade hon mig en bild på en Råtta. efter några fula till (enl. henne) hör man -Shit den var cool ! Ja och här är den!
Bild
Så sträck på dig! min dotter är inte bara kräsen och bortskämd, hon har god smak med *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

q-sovare skrev:Vilken bil du har!!!!
Min 14 åriga dotter tittade på bilderna i min kamera från träffen i LKPG idag, medans jag lagade mat, -den var ful,den var ful, den var ful, den var häftig och så visade hon mig en bild på en Råtta. efter några fula till (enl. henne) hör man -Shit den var cool ! Ja och här är den!
Bild
Så sträck på dig! min dotter är inte bara kräsen och bortskämd, hon har god smak med *yes*
hehehe tack hon har god smak ;)



I fredags em bestämde ja mig för att åka audi clubsports 10års jubeleum för att se om det går o svänga med min bil..

lastade bilen o rullade mot linköping
Bild

första passet gick ganska bra med tanke på att ja inte kört bana på över 5 år.
Bild

Efter ca 10 minuter lyckades ja trycka bort en silicon slang
Bild

sen såg ja att ja börjat elda kofångaren med
Bild

pass 2 kändes bättre men ja fegar fortfarande mkt.

film länk
http://www.youtube.com/watch?v=SSzUX-Ho ... e=youtu.be
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gött att se den på bana! Sugen på fler körningar? Det är väl Rush Racing Festival på Anderstorp i helgen som kommer.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Det var riktigt nice o se den live måste jag säga *yes* Det var jag med kollegan som kom fram till dig precis när du hade lastat av :D Såg att du åkte in i depån efter några varv första svängen o vet nu varför :D Du åkte ju på bra sen tycker jag om man kikar på andra repan, vi åkte hem efter första. Grabbarna från Borlänge med den röda S4 v6 åkte på bra, den gick rätt fint den han hade 700whp så era 2 hade kanske gått jämt ut, din är ju lite lättare än familjebilen *yea* Det var en trevlig dan iaf :D

/Dennis
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Gött att se den på bana! Sugen på fler körningar? Det är väl Rush Racing Festival på Anderstorp i helgen som kommer.
klart man blir sugen o köra mer bana... fast i helgen skall ja testa ut lite ny taktik på mkbrinkarna se om ja kan skotta den sista diffen. eller få ner mina 60ft tider eller tilloch med åka en 9.8x repa.


Audimannen2 skrev:Det var riktigt nice o se den live måste jag säga *yes* Det var jag med kollegan som kom fram till dig precis när du hade lastat av :D Såg att du åkte in i depån efter några varv första svängen o vet nu varför :D Du åkte ju på bra sen tycker jag om man kikar på andra repan, vi åkte hem efter första. Grabbarna från Borlänge med den röda S4 v6 åkte på bra, den gick rätt fint den han hade 700whp så era 2 hade kanske gått jämt ut, din är ju lite lättare än familjebilen *yea* Det var en trevlig dan iaf :D

/Dennis
andra repan pinnade på rätt bra man började våga lite mer, missade lite växlar ett par gånger men det är sånt som händer när man har full adrenalin rusning. hadde säkert kunnat köra mkt snabbare om ja vågat mer, samt kunnat läsa ut kurvorna bättre. Ja har glömt alt sånt sen fick ja ta det lite lungt på böjen innan depån samt på depå rakan för att inte få svart flagg.

men det var kul som fn tyckte den betede sig mkt bra på bana över min förväntan. fins dock ett par små saker o fixa för att göra den optimalare för bana.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

tjena zloban! vad limmade du dina bakskärmar med?? ditt verkar ju hålla riktigt bra ju!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Sikaflex ;)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

sika-flex 5xx funkar bra kola specen innan visa av sikaflex inehåller mer än 5% silicon. terasol lim funkar bra med, gjorde lite material prov innan o dessa var dom bästa 1k limmen. de sämsta va pouester 2k samt epoxy 2k. scotch welder 3M är bra med men dyrt som fn.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Ska kolla på det sixaflexet ikv då? Kollade även på karosserilim?
Hur mkt la FU på skärmarna? Sträng eller så mkt som möjligt?
Får väl aldrig komma utanför skärmarna för då blir det väl strul me lacken?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

tittade nu, stod inget om silicon!

dock hette detta sikaflex "221"
innerhåller 4.4 metylendifenyldiisocyanat, tror jag fick till alla bokstäver rätt!!

Mvh
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Skriv svar