sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

inför pulver lack
Bild

pulver lackat o klart. Snyggt som fn blev det.
Bild

Den hä har ja aldrig behövt så den åker bort.
Bild

pumparna på platts blev redigt bra tycker ja.
Bild

Stuvat in den i bilen nu, det som återstår är lite el o slangar, passar även på o ta bort sånt som inte behövs.
Bild

Elen till pumparna fixad, slangarna anslutna.
Passade på att skydda ptfe slangarna med slangövedrag i svart glasfiber.
Bild

Bild

Skall tillverka ett vibrations fäste bara så man inte behöver va orolig att ngt losnar.

Uppdatering av broms systemet,
Upgraderar broms systemetmed en vakum pump som hjälper till den vakum styrda broms servon.
när man ställer på kammarna så får man mindre vakum i insuget vilket resulterar att broms servohjälpen blir sämre.
Det hela tänkte ja lösa med en vakum pump från en A6a som styrs med en vakum kontackt.
Ritade en liten skiss på hur ja tänkt mig nu när man inte kan sova.

Bild

vakum packade ventil kåpor finns på ICA tror ja
Bild

så här ser kåpan ut wrappad, nu återstår några lager epoxi och våtslip etc
Bild

plockar ihopa i motor utr, får riva den i aprill.
Bild

Efter första strygningen med epoxi, blev hyffsat tycker jag.
Bild


Andra lagret precis pålagt. sen blir det nog våtslip och ytterligare ett lager tror jag
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Oj, här händer det saker! Snyggt med kolfiber på kåpan och din bränslepumps-rigg är ju grym! :D

Behöver du verkligen styra vacuumpumpen med tryckkontakten, det borde väl räcka med backventilerna så sköts det automatiskt?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Oj, här händer det saker! Snyggt med kolfiber på kåpan och din bränslepumps-rigg är ju grym! :D

Behöver du verkligen styra vacuumpumpen med tryckkontakten, det borde väl räcka med backventilerna så sköts det automatiskt?
tack, Ja behöver tryck kontackten för att stänga av vakum pumpen vid
-0,7Bar annars fortsätter pumpen och försögka bygga med vakum tils den brinner upp. Dom är inte gjorda för att gå konstasant då det inte sitter någon avlastnings ventil i dom. i princip går den så långt tils den inte orkar bygga mer vakum o då tar det stop motorn i den orkar inte snurra o brinner upp.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Se kanon ut :D . Funkar elantennen? Är den till salu? Har varit på väg att lägga ut en köped annons men inte kommit ihåg det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

OK, lite märkligt att det inte är inbyggt i pumparna. Säkrast med styrning då *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Ja man tycker de borde ha det inbyggt men audi har valt o sätta en givare som styr pumpen på broms förstärkaren samtidigt kan de se om den fungerar + få larm på det.

våt slipning bara för att se hur det se rut. behövs ett lager till märkte jag.
Bild

En mall till ngt?
Bild

skall hålla på antennen ett tag till min kompis skulle ev ha den till sin audi cabbe.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
cosworth82
GT-intresserad
Inlägg: 36
Blev medlem: sön jan 01, 2012 14:43
Ort: billingsfors

Inlägg av cosworth82 »

blir ju grymmt bra detta, kan inte ens hålla reda på hur många ggr ja gått igenom hela tråden o e lika imponeradl varje gång, grymmt bygge alla tummar upp
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Snyggt.

Kan mallen vara till kylaren.?

Finns en firma som har en rolig metod att få saker med kolfiberlook. :)
http://www.designchrome.se
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

blueman83 skrev:Snyggt.

Kan mallen vara till kylaren.?

Finns en firma som har en rolig metod att få saker med kolfiberlook. :)
http://www.designchrome.se
stämmer.

vakum packning.
Bild

nu återstår våtlip
Bild

ser ut som ett bomb nedslag mkt kvar o göra.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Så nu har ja våtslipat och polerat ventilkåpan det blev ok tycker jag.
finns en del porer så igentligen skulle man stryka på ett lager till får se om gör det.

Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

kylar kåpan, vi får se hur den blev köpte nya penslar på jula dom va skit, strån som losnar hela tiden o ja envisade med o köra på. vi får som sagt se om det blev skit av bade ventilkåpan och kylar kåpan.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ser riktigt bra ut på bild iallafall :D
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Ser ju kanoners ut .. Fränt *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

tackar,

Fått Spons, fogmaker ;) ett släknings system. så nu kan ja slänga ut pulversläckaren.
imorgon skall ja påbörja installationen
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice! Inte kul om det börjar brinna och definitivt inte kul att sanera bilen efter att ha gått loss med en pulversläckare. Låter trevligare och fränare med den här typen!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Japp den kan aktivera eletriskt ok mekaniskt å så är det bara vatten.

Donade lite idag fick inte mkt gjort fick åka o jobba lite akut
test monterade ventil kåpan
Bild

kylar kåpan, våslipas o poleras.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ser helt klart nice ut! :D
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

I förgår kväll låg ja efter som fn
Bild

monterade den ena aktivatorn av släckaren externt I ett gammalt antenutag.
Bild

fogmaker släckaren installerad ja har lite slangar o bygga till den.
Bild

på plats I bilsport action events monter. efter mycket om och men
Bild


kom undifund med att efer ombyggnaden rymmer bagaget minst 8 backar öl
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

den bästa ölen som finns också ju! :D
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

första dagen avklarad tuff dag var det, men kul o prata med massa lika sinnade.

Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar